Utmaning nr 3!!

2011-02-27 @ 10:02:50

Så var det då dags för en ny utmaning.

Vi tre, jag, snojbi och Lisa-olsi har startat en ny liten SWAPP åt oss själva.
Den går ut på att vi skickar en påse med material till ett kort på ett bestämt tema,
med en tillhörande utmaning, som kan vara en skiss, bingoruta eller liknande.
Vi gör alltså tre likadana påsar, en till oss själva och skickar de andra två vidare,
så av våra tre olika påsar gör vi samma utmaning med lika tema, låter väl bra?

 MEN, nu har vi bestämt att göra en fjärde påse var, dessa tre påsar som
"blir över" har vi tänkt ha som pris i vår lilla utmaning.
Alla sakerna är självklart nya men inte i obrutna förpackningar, utan det blir
lite blandat som passar ihop till ett kort, eller till något annat självklart.
Det är alltid två mönstrade papper, 15x15, och lite blandade dekorationer i varje påse.

 Nu har vi tänkt testa detta en runda, dvs tre gånger,
och detta är då tredje och sista gången.
(Pst! Vi tycker alla tre att det är jättekul
med dom här små utmaningarna, så risken att vi fortsätter är stor).

Det är snojbi som håller i den här omgångens utmaning,
Två utmaningar har ju redan varit,
den första hade Lisa-olsi och den andra hade jag hand om.

Vi kommer att gemensamt utse en vinnare
som får alla tre påsarna, en från oss var.
En vinnare varje omgång självklart :)

 Vi kommer även att lotta ut ett pris efter den här omgången,
bland er som deltagit i alla tre utmaningarna med godkända alster.


 I dom två första vändorna fick vi in 14 stycken bidrag per utmaning
och vi hoppas självklart att få minst lika många den här vändan.

 Maila in ditt bidrag till snojbi: [email protected]
senast lördag den 12/3 kl:23:59.

Du får självklart lägga ut ditt bidrag i din egen blogg
och länka då gärna tillbaka till någon av oss.

Vinnaren presenteras under söndagen den 13/3 i våra respektive bloggar.



Tema PÅSK och BINGOBRICKA


Lisa-olsis yngsta dotter Ida gjorde en snygg bingobricka till utmaningen





 TÄVLINGSREGLER:

 Välj ut en vågrät, lodrät eller diagonal rad från bingobrickan.
Från den rad du valt måste du ha med de saker som står.
Du får lägga till precis vad du vill, men inte ta bort något från din rad.
LO:s, kort och alter - alla bidrag är välkomna!

* Ett bidrag per person och utmaning.

 * Nygjort alster för denna utmaning.

 * Det lottade priset är för dom som har lämnat
ett godkänt bidrag i alla tre utmaningarna.


snojbis
och Lisa-olsi kort och vinstpåsar hittar du i deras respektive bloggar.

 Vi hoppas att just DU vill vara med i vår lilla utmaning.

Fråga mig gärna om du undrar över något.



Här kommer mina kort gjorda av omgångens "påsar".
Jag har valt att bara använda material från påsarna,
förutom de enfärgade pappren och dom gröna pärlorna till Snojbis påse.

Här är korten

x

x

x

x


Mitt kort från min påse
Som är gjort från första lodrätta raden på bingobrickan.



Mitt kort från Snojbis påse
Som är gjord från 4de lodrätta raden (från vänster)



Mitt kort från Lisa-olsis påse
som är gjord från den första lodrätta raden.






Bilden på vinstpåsen från mig




Kramar Onkis!!


Kommentarer
Postat av: snojbi

Ser superbra ut, snygga kort har du fått ihop.

Nu ska det bli spännande och se hur många bidrag vi får

Kramisar

2011-02-27 @ 10:07:04
URL: http://www.snojbi.blogspot.com
Postat av: Lindha

Tjoho!

Vad roligt med ännu en utmaning!!!

Ska genast fundera ut något utifrån er bingobricka!!



Kram Lindha

2011-02-27 @ 10:57:09
URL: http://lindhasplejs.blogspot.com
Postat av: Johanna "pojjo"

Åh super fina kort har du gjort och jätte kul tävling... jag tänker vara med och tävla :D

2011-02-27 @ 11:40:50
URL: http://pojjos.blogg.se/
Postat av: Felicia&Emma

Fina kort ! :)



Åh va kul! Supernyfiken !!! :D

Ska bli kul att få inviga den !

Jag kommer snart !

kram <3

2011-02-27 @ 12:50:34
URL: http://fiem.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilket jättefint kort du har gjort. Gillade verkligen färgerna.Roligt tävling, hinner jag så återkommer jag . // Kram Anneli



2011-02-27 @ 13:41:22
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Lisa-olsi

Så fina kort, kul att se olikheter

och likheter på våra kort.

Nu hoppas vi på bra uppslutning med bidrag :)

Kram Lisa

2011-02-27 @ 14:02:34
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: "M"

Vad ni hittar på skoj! och vad fint det blir. :)KRAM!

2011-02-27 @ 15:44:13
URL: http://ordotankar.blogspot.com
Postat av: Lene

hej vännen!

Så fina kort du gjort!

Ska klura lite!

kram lene

2011-02-27 @ 17:04:56
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Lena BE

Åh vilka söta påskkort!! :)

Jag hade gärna varit med i den nya utmaningen som ni har, jag gillar ju scrapbingo. Sååå synd att jag inte hinner nu. :( Suck!

Jag kommer att ha två utmaningar i mars så jag hoppas att du vill vara med på någon iaf. :)

Ha det så bra.

Kramar från Lena

2011-02-28 @ 14:19:08
URL: http://lenasbloggsida.blogspot.com
Postat av: Anna

Klart man vill vara med! Har inte haft tid att pyssla men nu ska jag allt hänga på igen.

Kram Anna

2011-03-01 @ 21:41:21
URL: http://annaspyssligaliv.blogspot.com
Postat av: Jolin

Jätte gulliga kycklingar o blommor och allt!

Nu fick jag litte härlig inspiration :)

2011-03-02 @ 22:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0