Dax för en liten Utmaning!

2011-01-02 @ 20:43:23
Så var det då dags för en utmaning igen,
den här gången blir det en "liten" utmaning.
 
Vi tre, jag, Lisa-olsi och snojbi, har startat en ny liten SWAPP åt oss själva.
Den går ut på att vi skickar en påse med material till ett kort i ett
bestämt tema, med en tillhörande utmaning, en skiss, bingoruta eller liknande.

Vi gör alltså tre likadana påsar, en till oss själva och skickar de andra två vidare,
så av våra tre olika påsar gör vi samma utmaning med lika tema, låter väl bra?
 
MEN, nu har vi bestämt att göra en fjärde påse var, dessa tre påsar som
"blir över" har vi tänkt som pris i våran lilla utmaning, kan det vara något?
Alla sakerna är självklart nya men inte i obrutna förpackningar, utan det blir
lite blandat som passar ihop till ett kort, eller till något annat självklart.
Det är alltid två mönstrade papper, 15x15, och lite blandade dekorationer i varje påse. 
 
Nu har vi tänkt testa detta en runda, dvs tre gånger,
för att se om det finns något intresse hos er.
Vi kommer att gemensamt utse en vinnare 
som får alla tre påsarna, en från var och en av oss. 

En vinnare varje omgång självklart :) 

Dessutom kommer vi att lotta ut ett hemligt pris efter tredje vändan
bland er som deltar i alla tre utmaningarna.


I februari är det jag som håller i själva utmaningen
och i mars är det snojbi, så håll ögonen öppna.
Vi hoppas ju självklart att vi får in några - många - bidrag :)
 
Den här första vändan är det Lisa-olsi som står för skissen och temat.
 
Maila in ditt bidrag till: [email protected]
Senast lördag den 15:de januari kl:23:59 vill hon ha ditt bidrag mailat.
 Du får självlart lägga ut ditt bidrag i din egen blogg.
Vinnaren presenteras under söndagen den 16:de januari i våra respektive bloggar.

REGLER:

Det ska klart och tydligt synas att det är DEN HÄR SKISSEN du utgått ifrån,
vrid och vänd gärna, men grunden ska vara lika. Kort, LO, altrat eller annat
står dig fritt att göra. Temat är KLARA FÄRGER, så skapa glatt.
det finns åtta gröna D:n i rosa cirklar, det betyder VALFRI DEKORATION,
du ska använda mellan fyra och åtta dekorationer, satta på D:nas platser.

  
 
 snojbis och Lisa-olsi kort och vinstpåsar hittar du i deras respektive bloggar.
Fråga gärna om du undrar något.
Vi hoppas att just DU vill vara med i vår lilla utmaning.

Vinnaren presenteras i alla tre bloggarna söndagen den 16 / 1

Kram Onkis


Så här ser skissen ut


Följ skissen, använd klara färger och mellan 4-8 D:n och gör sedan ett valfritt alster.





 *Mitt kort från min påse*




*Mitt kort från Snojbis påse*





*Mitt kort från Lisa-olsis påse*



*Här är min vinstpåse*


Välkommen att vara med och lycka till!

Kommentarer
Postat av: Lisa-olsi

Hoppas det finns några

scrappsugna som vill delta nu bra :)

Kram

2011-01-02 @ 21:02:24
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: snojbi

Spännande

Skoj att se hur era kort blev

2011-01-02 @ 21:10:02
URL: http://snojbi.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ja detta låter ju jätteroligt så det måste jag ju försöka vara med på :)

2011-01-02 @ 23:18:07
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vilken roligt idé!

Klart jag går med på detta sätter i gång i morgon efer spanska plugget eller mellan kanske.

Kram Anna

2011-01-03 @ 01:08:59
URL: http://annaspyssligaliv.blogspot.com
Postat av: Lindha

Äntligen! Har sett fram emot er nya utmaning! Nu kanske jag kan få lite extra lust att göra några kort.... har inte känt mig så inspirerad det sista, men hoppas råda bot på det nu!



Kram Lindha

2011-01-03 @ 12:22:14
URL: http://lindhasplejs.blogspot.com
Postat av: Johanna "pojjo"

oj kul med utmaning,. jag har ju lite svårt med klara färger men vi får se om jag lyckas knåpa ihop något ler

2011-01-03 @ 16:10:47
URL: http://pojjos.blogg.se/
Postat av: Busan

Vilken fin skiss! Hoppas så jag kan komma igång och pyssla lite och göra något av skissen, era kort blev så härliga som ni visar här, färger som vi så väl behöver nu. Är inte så förtjust i januari och februari så såna här färger piggar upp så!

Tusen tack snälla för dina kommentarer, känns som sista förkylningen börjar ge sig och hoppas det ska dröja lite nu så jag kan hälsa på lite mer igen och njuta av allt fint du gör. hjärta

Ha det så bra du bara kan och hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!

Massor med kramar

Busan

2011-01-03 @ 16:52:22
URL: http://busanspysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Tack för besök och go kommentar hos mig.

Detta låter superkul och det vill jag så klart vara med på. Har lite tur nu för just den 16:e åker vi till Thailand så iaf det första får jag ju vara med på och jag antar övriga också??. Sätter igång redan i kväll med första =))

Kram//Y

2011-01-04 @ 16:55:22
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: Lene

Hejsa, Så fina kort, skissen är utskriven och ska så klart användas!

ha en bra dag!

kram lene

2011-01-05 @ 08:59:27
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0