GOTT NYTT ÅR!!!

2010-12-29 @ 08:39:13

 


Önskar jag till er alla snälla
bloggvänner och kompisar som lämnar
goa och snälla kommentarer
här på min blogg.

*
*
*
Innom kort kommer det snart nya
scrapbooking utmaningar
som jag hoppas att ni kommer att delta i.

*
*
*


Nyåret ska vi fira in tillsammans men
min bror,svägerska och deras dotter,
men innan vi åker dit ska vi åka till några
andra och lämna denna chokladkaka
som en liten överaskning.






Hoppas att ni alla får ett
härligt 2011.


 Happy New Year 



Gåva!

2010-12-29 @ 07:17:00

Ikväll är vi bortbjudna på

"mellandagsfika" hos några vänner,

och då ska vi ta med oss en vinflaska och lite choklad
som gåva till dom.

Då måste jag ju ta fram papper och lim och

dekorera chokladen lite.








God fortsättning!

2010-12-26 @ 14:52:24

Hoppas att ni alla har haft en trevlig jul,

och jag önskar er en bra fortsättning.


Idag när jag när jag skulle sätta mig och pyssla lite
så ville jag göra ett kort som inte va juligt,
så det blev så här

*
*
*
*
*
*




GOD JUL till er alla!

2010-12-24 @ 07:52:44

 Santa's Sleigh 



GOD JUL

Önskar jag till er ALLA



 3D Magical Snowman 

Hoppas att ni får en underbar julhelg.


 Present 




Igår!!

2010-12-22 @ 16:10:38

Nu i bråskande juletider hinner jag inte

sitta ner och scrapa så mycket som jag skulle vilja,
så jag har inget pyssel att visa er.

 

Men igår va jag på en underbar konsert i Sunne kyrka med


MAGNUS CARLSSON


 

Vilken röst den mannen har,
satt i 1½ timme och bara njöt,
             och det gör ju inte ont och vila ögonen på honom heller  Blings 








Julgåva!

2010-12-20 @ 09:59:13

Min son går hos sjukgymnasten 1-2ggr/v

och får akupunktur,

och när jag frågade honom han ville köpa en julklapp
 till denna underbara sjukgymnast så sa han direkt:
Ja, en stor Merci ask..
Och så blev det ju så klart.
Och jag kunde ju inte låta bli att klippa och klistra lite  Gingerbread 


I morgon är det dax för sista "nålningen"
innan jul så då ska hon få asken.





Julgåva!

2010-12-19 @ 08:50:14

Varje jul får mina svärföräldrar en julkorg av oss

när vi åker till dom på julafton.

Och i år tänkte jag att det skulle finnas en chokladkaka i korgen.

Altrade den i hennes favorit färg:Blå

som även gärna blir min favorit färg.




Ha en underbar 4:de advent!


Månadens utmaning.

2010-12-16 @ 09:12:52

Nu har jag gjort årets sista julkort,

för idag ska dom postas.

 

Och kortet gjorde jag efter

Månadens utmanings

underbara skiss.


 

Det är roligt att sitta och göra ett julkort

när man vet vem som ska få det,

och tänka lite extra på den personen.


Så här ser skissen ut





Hello Kitty!

2010-12-14 @ 06:43:23

Fick en beställning på ett julkort

till en liten kille som gillar

Hello Kitty och blommor.

 

Så här blev det och jag hoppas killen
som ska få det gillar det.

 


Utmaning hos MAGDAS

2010-12-12 @ 14:49:26

MAGDAS
har denna månaden en rolig utmaning som jag hoppade på.


Månadens Utmaning är att visa sin bästa idé på
 vad man kan ha med sig som värdinne
gåvor
,
 är det en choklad ask? en altrad ljusuppsättning,
eller bara en fint inslagen chokladkaka eller vinflaska?
Valet är ditt att vara hur kreativ du vill…

Och jag altrade en chokladkaka
som blev så här:


Grattis!!

2010-12-10 @ 13:39:58

Fick en beställning på ett grattis kort

som skulle vara rosa & vitt med mini rosor,

så skulle man kunna lägga pengar i det.


Resultat:

 

Stoppa i pengar får dom göra själva :)

 

 


Fotbollskort!

2010-12-08 @ 14:56:55

Fick en beställning på ett

fotbollskort till en tjej,

och jag har inte så mycket

tjejiga fotbolls dekorationer.

 

Men jag tror jag fick ihop det så dom blev nöjda.

(dom sa det i alla fall  Brows )

 








Veckans utmaning hos Pysselmyran.

2010-12-07 @ 08:17:17

Denna veckans utmaning hos

Pysselmyran
skulle man göra ett julkort.
Och det är väl det jag pysslar med nu så fort jag hinner.


Detta kort gjorde jag till utmaningen.




Skisstävling!!

2010-12-05 @ 18:11:56

Pojjo
har på sin blogg en skisstävling.
Och jag tyckte skissen va jättefin så jag ville göra ett alster av den.

Jag gjorde ju julkort med kort på barnen
(se längre ner i bloggen)
och när dom fick dom på posten så hade
sonen i familjen sagt:
Måste vi skicka korten jag vill ha dom på väggen?

       Gissa om det gjorde mig glad?  Happy 
Och som tur va så hade jag ett extra kort
(ifall jag skulle klanta mig med ett till korten)

Så jag gjorde en avlång LO efter Pojjos skiss
som jag ska skicka till barnen.



Så är såg hennes skiss ut:


Och så här blev min LO:







Orkade inte bestämma mig vilket kort jag skulle använda
så ni får se båda.
 
Hoppas ni har en bra 2:a advent.



Tändsticksaskar.

2010-12-05 @ 13:39:15

Nu har snön hittat hit till oss också,

då är det mysigt att sitta inne och pyssla.




Denna helgen blev det  2 tändsticksaskar.

 

 


Födelsedagskort.

2010-12-04 @ 12:14:18

Fick en beställning på ett födelsedagskort

som det skulle vara en gris på,

och tycker den här lilla nassen är så söt!

 

 




Julkort!

2010-12-03 @ 07:58:13

Det va en vän till mig sen skoltiden som undrade om jag ville göra julkort

med kort på hennes barn.

Och självklart ville jag prova den utmaningen   

Jag gjorde 10st,
men en del blev inte bra när jag fotograferade dom
så ni får bara se några Happy


















 

Och jag har frågat Jenny så jag fick

lägga ut korten på hennes barn.






Snickarkort!

2010-12-02 @ 08:32:11

Min mamma har en kompis

som är snickare och han fyller 60år,

och så klart ska han firas med ett kort.

 

 


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0