Ängelkort!

2012-11-30 @ 07:28:00
  Nu närmar sig 1:a advent med stormsteg,
jag ogillar hösten och mörkret,men när advent kommer
och stakar, stjärnorna m.m lyser så fint i fönstren så trivs jag.
Idag ska jag göra i ordning advenstljustakar sätta upp julgardiner m.m.
så vi får njuta i kväll.
 
****************
 
Har gjort ett ängelkort
med turkosa papper.
 
 
**************************
 
Hoppas att ni alla får en

  

    toppen fin helg!

 

 


JULKORTSUTMANING NR 9

2012-11-28 @ 06:01:00
 
Då har jag gjort det nionde julkortet till
Scrapbutikens julkortsutmaning.
Denna veckan vill de se något sytt på kortets framsida.
Jag valde att sy på maskin runt några kanter.
 
 
Ha en bra dag!!
 
 
 
 

50-tals kort

2012-11-25 @ 09:04:00
Fick en beställning på ett kort
till en tjej som fyller 19 år och
gillar 50-tals bilar.
 
 ******
 
Nu vet jag inte om hon gillar just
denna bilen,men jag hoppas för det
va den bilden jag hade i min låda.
 
 
 ********************
 
Ha en trevlig dag.
Tack för titten och snälla kommentarer,
dom värmer verkligen i höstmörkret.
 
 

Julkortsutmaningen v.8

2012-11-22 @ 07:41:00
Här kommer veckans julkort hos
Scrapbutiken,
 temat denna gång är:
Skapa ett julkort där du använder den typ av kartong som
kallas Craft Cardstock.
Hittade ett sådant i mina pappers gömmor,
nu vet jag inte om det är exakt det pappret hon menade,
men det blev ett julkort med kartongpapper i alla fall.
 
Spetsen som sitter på banden har jag "stulit"..
Vi var på ett kalas för ett tag sen och då satt dom runt servetterna,
och när vi va klara med maten och alla lämnade sina spetsar så tyckte jag lite synd om dom
så dom fick följa med mig hem :)
 
Den fina bilden fick jag av Lisa-olsi förra julen
och charmsen har jag köpt inne hos frulans 
 
 

Namngivningskort!

2012-11-21 @ 07:40:00
 Fick förfrågan på
om jag ville göra 2st namngivningskort?
Det skulle vara ett i blått och ett i rosa.
 
Och självklart ville jag det.
 
***************
 
Det blåa blev så här:
 
****************
 
Och så här blev det rosa:
 
 
Ha en toppen

 

bra dag!!

 

 

 

teaterkort!

2012-11-17 @ 08:05:00
  Hejsan på er!
 
Fick en beställning på ett kort till en
kvinna som fyller 65år.
Beställaren ville att kortet skulle vara med teater tema,
för hon ska få teaterbiljetter i present.
 Har en siffercharms med året 65 i slutet av den
ena ros raden,
men det blänker på bilden så det syns lite dåligt.
 
*********************
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
 

Bloggcandy hos Lisa-olsi.

2012-11-16 @ 08:19:03
   Lisa-olsi
har på sin blogg en riktigt läcker bloggcandy.
 
Så här skriver Lisa om "villkoren" för att få vara med:
För att kunna vinna min candy vill jag att du bloggar om candyn och
länkar till detta inlägg och dessutom besöker 3 stycken för dig nya bloggar
och lämnar en trevlig kommentar hos var och en.
Du kan vara med och lämna din kommentar till den 12 december-2012, kl:23:59.
Lisa kommer att lotta fram en vinnare den 13 december,
Lucia, tänk så fort tiden går, snart har vi jul, mysigt.
 
***************
 
Nu håller jag alla tummar och tår för att allt detta
ska hamna på mitt pysselbord.
 
Ha en bra dag!!

Julkortsutmaning v 7

2012-11-14 @ 18:50:00
  Denna vecka i Scrapbutikens
julkortsutmaning är det nedräkning till jul som gäller.
Man ska på kortet ha
10 av en sak, 9 av en annan, 8 av en tredje osv ner till 1.
 
*************
 
Detta va nog den utmaningen som jag har
funderat och klurat mest på,
men jag fick ihop ett kort till slut i alla fall
efter mycket räknade.
  
Här är min lista på vad jag har på kortet:
10 röda rhinestones
9 rosor
8 grankvistar
7 vita halvpärlor
6 bokstäver
5 pappersbitar
4 band
3 hjärtan
2 änglar
1 cardstock
 
*************
 
Ha det bra så hörs vi snart igen!
 
 

Grattis kort!

2012-11-13 @ 06:17:00
  Köpte en påse med vita filt dekorationer
och självklart "måste" jag göra ett kort med dom omgående :)
Dom två flickorna på bilden är väl bara för söta..
 
***********************
 
Tack för att du hälsade på i min blogg.
 
 
 
 
 

Grattis tanten!

2012-11-10 @ 07:09:39
  Har gjort ett kort som
kanske passar till en härlig & glad "tant"
Gillar denna mysiga stämpel och tycker texten passar bra till.
 
 
 
Hoppas att ni alla

 

får en trevlig helg!

 

 

KRAM!

 

Kalender

2012-11-07 @ 07:57:00
  Förra året gjorde jag en kalender till en vän
som hon fick av mig i julklapp.
 
***********************
 
I år frågade hon om hon fick beställa en av mig,
och det va klart hon fick.
Hon ville att den skulle gå i rött
och så älskar hon sköldpaddor,
så gick det att fixa så ville hon ha en sköldpadda med också.
 Blev så glad när jag hittade en röd kalender i affären,
sen va det bara och börja klippa & klistra.
 
 
Nu hoppas jag att hon kommer att gilla sin nya kalender.
 
*******************
 
 
 

Julkortsutmaning nr 6

2012-11-04 @ 16:45:00
Denna veckan är det en ny  
julkortsutmaning inne hos scrapbutiken:
 Endast vitt!
Det gäller att skapa ett julkort
där man endast får använda vitt.
Allt ska vara vitt från papper till
dekortationer.
 
*********************
 
Och så här blev mitt vita julkort:
 Det va svårt att få en bra bild på allt det vita,
men jag hoppas att ni ser ändå..
 
********
Hoppas att ni alla får en toppen bra vecka som kommer.
 

Ängelkort!

2012-11-03 @ 08:35:00
 Hej på er!
Hoppas att ni har det bra i höstrusket.
 
***********
 
Fick en beställning på 2st kort
som beställaren ville att det skulle vara ängelbilder på.
Det ena skulle gå i grått/vitt och det andra
fick jag bestämma färg på själv.
 
*************
 
Här är det första som går i grått/vitt
 
******************
 
Det andra valde jag att göra i bruna nyanser
 
 
Önskar er alla en trevlig helg!!
 
 

Krya på dig!

2012-11-01 @ 08:03:54
   Fick en beställning på ett
krya på dig kort.
Och då blev jag sugen på att använda
den fina stansen som jag fick av Lisa-olsi
för ett tag sen.
 
*******************
 
Och så här blev kortet:
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0