Veckans rosa julkortsutmaning hos Alteas Mix

2010-09-28 @ 20:52:58

Nu va det dax för att visa er
 veckans julkortsutmaningen hos
Alteas Mix

Denna vecka var det att
göra ett rosa julkort
i Rosa bandets anda.

Sen skulle jag sälja kortet och
SMS:a ROSA till 72988 för 50:-

Och min kära svägerska lovade och köpa kortet osett  Changing Color Heart 












Ljuva Änglars skissutmaning

2010-09-25 @ 14:21:32

I Karlstad finns en jättemysig scrapbooking affär
som heter Ljuva Änglar
som jag gillar att gå omkring i, titta och handla.

Nu har dom en skissutmaning med temat höst på sin blogg.
Och så här blev mitt kort.





Skissen som vi skulle följa




Bara 3 månader kvar till julafton.

2010-09-24 @ 16:48:41

Idag är det bara 3 månader kvar till julafton,

så då passar det väl bra att jag visar er ett julkort.


  Present 













En dotter!

2010-09-24 @ 14:43:41

I söndags fick en kompis till mig en liten dotter
och då måste jag ju göra ett kort,

och så här blev det.



Nu är jag lycklig :)

2010-09-22 @ 18:39:19

  Tänk att få vara såå glad  2 kvällar denna veckan.

   Too Happy 1 

Jag har nämligen vunnit första pris i Pojjos
scrapbooking tävling.

Här är kortet som jag vann med.




Här är bilden som skulle insperera oss





Gå gärna in på Pojjos bogg 
och kolla in hennes underbara alster.





Veckans julkortsutmaning hos Alteas Mix

2010-09-22 @ 11:19:29

Denna vecka va det en en vikningsutmaning
hos Alteas Mix
Vi skulle kolla på en film på Youtobe
och vika en julgran som dom gjorde på filmen.

Och så här blev mitt kort.




Jag vann :)

2010-09-20 @ 21:56:47

Oj, va glad jag blev nu i kväll när jag fick reda på att jag
har vunnit 3st Rhinestone Swirls i en scrapbooking tävling hos

PY Hobby 

 Too Happy 1 

Nu va det ju en lottdragning men ändå..
Här är ljuskoret som jag vann med.











Dagens kort!

2010-09-19 @ 13:49:01

Fick en beställning på ett kort till en
tjej som hade hjälp dom att snickra.


Äpple tjuvar!

2010-09-17 @ 22:05:29

Min kära man fyller år idag och i kväll har vi haft kalas
för honom.
Men idag på eftermiddagen så skulle jag smita iväg till
grannarns trädgård och plocka några äpplen och göra en äpplepaj tills i kväll,
men helt plötsligt framför mig stod dessa ståltiga älgar och smaskade i sig
massa goa äpplen.



Behöver jag tala om att gästerna i kväll fick klara sig utan äpplepaj  Happy 









Veckans julkortsutmaning hos Alteas Mix

2010-09-17 @ 07:52:23

Veckans utmaning hos Alteas Mix
va att göra ett julkort i brunt & vitt.

Och så här blev mitt kort.


Pysselmyran, veckans utmaning.

2010-09-15 @ 13:57:47

I veckans utmaning hos Pysselmyran 
gällde det att skapa alster i gråskala eller sepiatoner,
Den som ville fick bryta av med en färg.


Så här blev mitt ljuskort.



Den lilla rosen har en rosa knopp.



Och tagen kan man ta ut och skriva på.


Månads tävling hos Scrapmoment

2010-09-13 @ 13:16:42

Scrapmoment
har en månastävling.

Där uppdraget är att att skapa något på temat HÖST.
Det kan vara en LO, ett kort eller alter. 
Dock fanns det ett krav. 
man måste ha med MINST ETT LÖV på sitt alster.

Och så här blev mitt kort:




Tändsticksaskar.

2010-09-12 @ 09:05:24

Tändsticksaskar tycker jag är roligt att göra,
och särskilt nu när det blir mörkare ute för varje dag som går.


3st som är ganska lika.









Den blåa ska min svärmor få, hon älskar blått.


Dagens kort!

2010-09-11 @ 16:02:09



Dagens kort blev ett i brunt & rosa/lila.


Tävling hos PY Hobby

2010-09-10 @ 15:02:19

PY Hobby har en scrapbooking tävling,
temat är helt valfritt, enda kravet dom har är att minst en av produkterna
som används ska vara köpt i deras webshop.
Och miniroserna som är på kortet är köpta där.

Jag har länge varit sugen på att pröva att göra ett ljuskort,
och nu änligen blev det av och det va jättekul
så jag kommer att göra fler.




Tagen kan man ta ut och skriva sin hälsning på


Veckans julkortsutmaning.

2010-09-09 @ 17:03:39

Denna veckan va utmaningen hos Alteas Mix:
Nycklar, gångjärn, lås & beslag.

Och så här blev mitt kort.



Och bakom dörren bor....




v.36


KRAM & TACK!!!

2010-09-07 @ 06:01:05

Här kommer ett kram kort till ALLA
er som skriver så snälla kommentarer här på min blogg
  Sunshine 









Kram & tack!!


Månadens utmaning.

2010-09-06 @ 19:32:46

Denna månad va det en så fin skiss hos:
Månadens utmaning


September Skissen


Och så här blev mitt kort



Dagens kort.

2010-09-05 @ 09:34:07

Dagens kort är en beställning till
en man som gillar att spela poker.



Hoppas att både beställaren
och motagaren gillar kortet.


Veckans julkortutmaning hos Alteas Mix

2010-09-03 @ 19:33:54

Veckas julkortsutmaning hos Altheas Mix v 35:
är Kryddor och band.
Så jag tog en kanelstång och satte ett rött band runt den.


 



Köpte stjärnanis och skulle ha på kortet,
men det luktade i hela huset så det åkte ut...


Veckans utmaning hos Pysselmyran.

2010-09-02 @ 11:56:47

Veckans utmaning  hos pysselmyran

  Regler:

* Skapa ett alster med följande kombination:
Knappar + band/snöre + 3D effekt + glittrigt + hjärta.






Knapp: snöflingan
band: spetsen som går bakom ljuset
3D: har massor med 3D kuddar under texten och ljuset
glittrigt: snöstjärnan är full med glitter och strålarna runt ljuslågan
och hjärtanet ser ni i hörnet.


Dagens kort!

2010-09-01 @ 14:56:17

Dagens kort blir ett med en fjäril på.

 


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0