Grå/vita vitagekort!

2013-02-28 @ 07:22:50
  Fick beställning på 2st grå/vita kort,
 beställaren ville ha med en ängel bild på varje kort.
 
*****************
 
Det första skulle det så grattis på
 
*************
 
Och det andra skulle vara ett
krya på dig kort.
Ska överlämna dom i morgon,
så vi får väl se om hon gillar dom??
 
 
****************

Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!
 
 

Skissutmaning!

2013-02-25 @ 07:35:11
Nu var det dax för en skissutmaning
inne hos
Kristinas scrapbooking
 
Och eftersom jag gillar att göra
kort efter fina skisser så hoppade jag på den utmaningen.
 
************
 
Så här ser skissen ut:
 
*************
 
Och så här blev mitt kort efter skissen:
 
 
Hoppas att ni alla får en bra dag och en härlig vecka.
Här har jag och barnen sportlov,skönt!
 

Altrad vinflaska!

2013-02-22 @ 14:26:00
 
  Ikväll är vi bjudna på 50års kalas,
och förutom en present så ska
födelsdagsbarnet få en vinflaska.
Och den kunde jag inte låta bli att klistra
dit lite saker på :)
 
 
*************************
 
     
 
***************
 
En bild på siffran 50
 Det va verkligen svårt att ta bilder på flaskan
så det blev bra,
men jag hoppas att ni ser i alla fall.
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra helg!!
 
 
 

Alma 6år!

2013-02-20 @ 09:25:00
  Idag fyller min brorsdotter
Alma 6år.
Och eftersom dom tyvärr bor ganska långt bort
ifrån oss så skickade jag ett kort och paket på posten,
som jag hoppas att hon får i sin postlåda idag.
 
 Många stora GRATTIS kramar
på din födelsedag!!
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 

Pyramidkort!

2013-02-18 @ 06:04:00
 
 Hej på er!
 
Fick en beställning på ett kort
till en kille som gillar Egypten & pyramider.
Tänkte fram & tillbaka hur jag skulle göra,
och tillslut så bestämde jag mig för att göra en pyramid.
 
Efter lite letade & frågade på nätet
(diskuterade en del med Lisa över mail)
så hittade jag en mall,men den va för liten.
Men efter lite räknade och mätade så fick
jag till en mall som passar till ett 12*12 papper.
 
Och här får ni se några bilder hur pyramiden blev:
 
 
 
Sista bilden får ni se lite mer uppifrån..
I botten på pyramiden satte jag en lapp som mamma & pappa
kan skriva sin grattis hälsning på,
men den glömde jag fotografera.. 
 
 
Jag lärde mig i alla fall,
att om jag ska göra någon mer pyramid,
så ska jag inte limma ihop den innan jag altrar den Förvirrad
 
*****************
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra vecka,
själv ska jag snart åka och jobba efter 2v hemma med influensa..
 

Grattis Carina!

2013-02-16 @ 12:17:00
  I morgon fyller
Carina, Stick & Pysseltokig  år.
Hon är alltid så snäll och skicka kort,alster och fina saker
till mig vid jul m.m.
 
Så nu tänkte jag passa på att skicka ett kort till henne.
Hon fick det på posten igår,
så jag kan visa er det idag.
 
Hoppas att du får en bra födelsedag i morgon Carina!!
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 

Alla hjärtans dag.

2013-02-14 @ 07:38:00
 Idag är det ju som vi alla vet alla ♥-ans dag.
 
I dag hoppas jag vi tänker lite extra på dem vi tycker om.
(även om jag tycker att vi kan göra det varje dag)
 
 ♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Klart ni ska få se ett kort med hjärtan på idag :)
 
 ♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Jag ska tillbringa en del av dagen hos tandläkaren....
 
Men jag hoppas att ni alla får ha en mysig dag!!
 
 
416865_292368340829698_100001696047373_733742_1210236468_n
 

Grattis Lisa!!

2013-02-12 @ 08:41:00
Idag har min kära och goa nätvän 
Lisa-olsi födelsedag.
Hipp hipp HURRA!!
 
Eftersom hon bor ganska långt bort så
är det ju inte bara för mig att åka dit och lämna ett paket.
Så då är det tur att posten hjälper till.
 
*************
 
Här är kortet som jag gjorde till Lisa
som fick åka med i hennes paket.
Lisa har ju 2st jättefina katter,
därför blev det en kattbild på hennes kort.
 
************
 
Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att Lisa
får en toppen bra födelsedag.
Och så vill jag passa på att skicka en
grattis hälsning till min mormor som också fyller år idag.
Tyvärr är vi fortfarande förkylda så hon får inget
besöka av oss denna födelsedag.
 
 ♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥  
 

Influensa!

2013-02-10 @ 10:49:00
  Här har det inte blivit mycket gjort
vid pysselbordet senaste veckan.
Båda barnen och jag har åkte på en riktig influensa,
ont i varenda led i kroppen,snuva och en hosta som gör mig tokig.
Men nu tror jag att det vänder,
tycker att jag känner mig lite piggare,
men hostan och snuvan håller sig stadigt kvar :(
Nu vet jag att det är många med oss som är sjuka,
i barnens skolor är det bara hälften av eleverna i klasserna
mot vad det ska vara.
Lärare och t.o.m skolsköterskan låg i influensa,
så det är ett aggressivt virus som härjar.
Men jag hoppas att kylan och snön
ska ta död på alla virusar som flyger omkring,
så alla får vara friska.
 
****************
 
Men ett rosa kort till en
nyfödd dotter blev det gjort igår.
 
Hoppas att ni alla klarar er
från sjukdommar m.m.
Så ni orkar sitta vid era pysselbord :)
 
 
 
 

Beställningskort med text!!

2013-02-06 @ 07:51:00
   Fick en förfrågan av en av
mina bloggvänner Lotta
om jag ville göra ett kort till hennes mamma
som fyller år i juni?
Så det va ingen brådska alls.
Men jag kunde inte låta bli att börja klippa och klistra direkt.
 
Och eftersom jag inte riktigt vet
vilka färger m.m. Lotta tycker om så gjorde
jag några kort så hon fick välja vilket hon ville ha.
 
**********
 
Lotta ville ha texten:
Hoppas att din födelsedag blir
lika speciell som du är.
Med på kortet,
och en vintage bild.
 
********
 
 
*******
 
 
*******
 
 
 Detta kortet får ni se insidan på,
eftersom texten sitter där.
  
 
 
Om ni vill se vilket eller vilka kort hon valde,
så titta in på Lottas blogg
genom att trycka >>>   HÄR
 
 

Förlovningskort!

2013-02-04 @ 08:28:35
  Det är väl härligt när folk träffas,blir kära
och förlovar sig  Rött hjärta
Mysigt tycker jag.
 
**********
 
Tycker denna söta bilden med barnen
passade bra på ett kort till
nyförlovade.
 
Rött hjärta   Rött hjärta   Rött hjärta   Rött hjärta
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0