Fotboll & golfkort!

2013-06-30 @ 10:56:00
 
Fick en beställning på ett kort till en
Marcus som fyller 15år,
han gillar fotboll & golf.
Och med på kortet skulle det vara en bild på
självaste födelsdagsbarnet.
 Hans mamma berättade att han gillar
färgen turkost,så det blev några blommor i den färgen.
 
*********************
 
Insidan:
 
 
I fredgas fick jag något annat än
räkningar & reklam i postlådan.
Det va snälla Lisa-Olsi
som visste precis
vilken stans jag suktat efter  Emoji
 Fina tags & blommor fick jag också,
Tusen TACK snälla Lisa!!
 
*****************
 
 
 
 

Ett grönt swapkort!

2013-06-29 @ 08:44:06
 
Så var det dags för andra kortet i vår swap-grupp.
Det är ju så kul att få dom här breven i lådan
och sätta sig och pyssla ihop ett kort av vissa
bestämda saker som någon annan har plockat ihop till mig.
 
*****************
 
Kram och ha en
 
trevlig helg!!
 
 
 

80års kort!

2013-06-27 @ 10:16:00
 
Nu i dagarna fyller min
mormors svägerska 80år.
Och det ska ju så klart firas
med kalas, presenter och blommor.
Och kortet fick jag den stora äran att göra.
 
**********************
 

 

 

 
 
 
 

Julkortsutmaning nr 1

2013-06-25 @ 09:45:00
 
 
På våran 48 timmars utmanings sida på FB 
har Lisa-olsi och jag startat upp en
julkortsutmaning i gruppen.
Utmaningen kommer  att bestå av 9st julkortsutmaningar
som pågår from nu, fram tills i december.
 
 ***************
 
Igår kväll startade den första 48 timmars utmaningen
och denna gången är temat:
tomte/tomtar/tomtenissar/nissor.
Och så här blev mitt insperationskort:
 
 
Är du inte med i gruppen,
knacka på HÄR så släpper jag eller Lisa-olsi in dig.
 
 
 

Trevlig midsommar!

2013-06-21 @ 11:09:00
  Dag Otto
(brevbäraren)
Beskriver midsommar så bra:
Idag e de dax å hoppa sill å äta små grodorna,
å klä sig som en stång!
 
 
 
*******************
 
Jag hoppas verkligen att
ni ALLA får en trevlig midsommar tillsammans
med vänner, nära & kära.
 
 
 
 

Svart & orange utmaning!

2013-06-19 @ 07:42:24
Nu har jag varit med på en
utmaning i 48 timmars gruppen på FB igen. 
Denna gången var det en färgutmaning:
svart & orange!
 
**************
 
Och så här blev mitt kort
 
 
 
Kul att just du tittade in här hos mig
 och  tack för era kommentarer, dom gör mig alltid lika glad.
 
 
 
 

Examens kort!

2013-06-17 @ 07:23:00
 
Fick en beställning på ett kort
till: världens bästa fröken.
Jag satt och pysslade med det och
plötsligt står min yngsta son bakom mig och frågar lite "kaxigt":
Gör du kort till dig själv nu också??
 Det tar jag som en komplimang Emoji
 
 
 
 
 

Fler studentkort!

2013-06-15 @ 12:25:00
 
Hejsan! 
Lördag och fint väder,härligt
 
Emoji  Emoji  Emoji Emoji
 
******************
 
Nu har väl alla barnen i vårt avlånga land sommarlov.
Men jag har ett par studentkort till att visa er
Det första är till
Lisa som gillar musik.
 
 
Nästa kort är till en Emma som har tagit studenten.
 
 
 
 Så är det bara att ta ut tagen
och skriva sin hälsning.
 
 
 

Ha en toppen bra dag!!!!

 

 

 

 


Studentkort!

2013-06-13 @ 18:17:00
Hej och hå va dagarna flyger fram,
jag har ju sommarlov nu men har inte
hunnit känna av att jag är ledig än,
vi har haft 3 olika avslutningar/examen nu på 3 dagar,
men det är roligt och se alla glada och fina barn.
 
**************
 
Idag har mina barn fått sommarlov,
och många har tagit studenten.
Jag har gjort några studentkort,
här får ni se 2 av dom.
 
Det första kortet  är till en tjej som gillar hästar.
 
***************
 
Det andra kortet är till en kille som tar studenten
 
 
Titta här vad min snälla vän
Lisa-olsi gjort till mig.
 
 
 
 

Examen!

2013-06-11 @ 19:26:00
 
Idag har jag varit i Kil
och firat älsta sonens flickvän Sofie
som slutade 9:an
 
************
 
 Här är bilen som hämtade henne, Robin & några andra vänner
 
**************
 
Och självklart så hade vi med oss blommor och presenter,
och till blommorna gjorde jag olika småkort.
 3 olika buketter hade vi med oss,
så då skulle det ju va 3st kort också.
 
 
****************
 
Ha det så härligt i dessa ljuva
examen & student tider!
 
 
 
 
 
 

Kort med kort!

2013-06-08 @ 11:01:00
  Hej på er alla glada scrappare!
 
Jag fick beställning på 2st kort där
beställaren ville ha med bilder på
barnet som fyller år.
 
***************
 
Det första va till en
Klara som fyller 12 år,
och gillar färgerna svart & lila.
 
**************
 
Det andra kortet är till hennes bror
Daniel som fyller 15år,
och hans stora intressen är traktorer
och jobba i ladugården med kossorna.
 
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!!
 
 
 

Rolig post!

2013-06-06 @ 10:02:05
  Hej på er!
 
Igår fick jag ett roligt brev i min postlåda
från Carina
Hon hade skickat mig några utstansdade
dies från dom som hon precis köpt.
 
Tusen tack Carina!
 
Tänkte först att detta får jag fixa med i morgon,
hade en del att ta hand om här hemma.
Men pyssel lusten tog över och framåt kvällen hade jag gjort
ett kort med en av dom fina grattis dien.
 
*****************
 
Kul att just du tittade in här hos mig
 och  tack för era kommentarer, dom gör mig alltid lika glad.
 

Vinst!

2013-06-05 @ 06:59:27
 
Idag börjar mitt sommarlov,
nu är jag ledig 9v med sol och bad :)
Och mycket pyssel så klart.
 
******************
 
Det va lite extra roligt att vakna upp idag
för jag fick se att jag vunnit
skissutmaningen som
papperssvalan hade på sin blogg,kul!!
Nu va det ju inte så många bidrag,
bara ett till,
men jag är lika glad för det :)
 
*****************
 
Här är kortet som jag vann med
 
 
 
Hoppas att ni alla får en bra dag,
själv ska jag tillbringa dagen i Karlstad med mina barn,
köpa examenskläder m.m.
 

Utmaningskort!

2013-06-02 @ 21:23:00
För att fira vår nya header
på våran utmanings sida på FB 
har Lisa-olsi en liten utmaning i gruppen,
som slutar på måndag kväll, 3 juni kl. 22:40.
 Utmaningen går ut på att inspireras av den nya headern.
Är du inte med i gruppen, knacka på HÄR så släpper jag eller Lisa-olsi in dig :)
 
 
*************
 
Och så här blev mitt kort
Jag inspererades av dom fina färgerna,
och dom två knapparna som finns med på headern.
 
 
 

I stället för en blomma!

2013-06-01 @ 12:11:23
 
Nu har jag varit med på en
utmaning i 48 timmars gruppen på FB igen. 
Denna gången skulle det vara ett kort som fick en
att tänka på sommaren och så skulle det vara minst en fjäril
med på kortet.
 
****************
 
Så här blev mitt kort:
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0