Fika??

2012-08-31 @ 05:45:00
  Idag blir det mycket fika här,
för älsta sonen fyller 16år!!!
  GRATTIS ROBIN 

Har inte gjort något kort till honom,
han har lådorna fulla och han får så mycket annat.
 
 
Men ett fika kort har jag gjort som ni får se

 
*****************************
 
Måste visa er ett kort på Valle också,
tror han talar om för mig att det är dax att vattna blomman :)

 
**********************
 
 Om ni vill köpa nya fina koppar charms
så tycker jag att ni ska titta in på min svägerskas blogg
Frulans desing
 
**********************
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!


Skissutmaningens bidrag!

2012-08-29 @ 09:31:00

 
Vill påminna er om våran utamning,
inte så många dagar kvar nu
och samtidigt visa dom fina bidragen som kommit in till min skiss,
det är jättekul att vi fått in så många och fina bidarag,
men vi vill gärna ha fler :)
 
***************************
 
I det här inlägget kommer bidrag i skissutmaningen att läggas upp.
 
När du har bloggat ditt bidrag och länkat till den här skissutmaningen
skriver du en kommentar i det här inlägget.
OBS! Glöm inte att det ska vara en direktlänk till ditt inlägg
INTE en länk till själva bloggen.
Har du ingen blogg går det bra att maila in ditt bidrag till mig:
Jag kommer att lägga in bidragen löpande.
Din kommentar med en direktlänk till ditt bidrag eller ditt mailade bidrag måste vara mig tillhanda
senast 2012-09-02 kl 23:59
Vinnarna presenteras senast onsdagen den 5:e september i våra bloggar.
Regler för utmaningen finns här.
Jag och Lisa-olsi blir jätteglada om just DU vill vara med.
-ligt välkommen med ditt bidrag.
 
Kram
 
********************************************
 
 
Bidrag nr 1 från
Tack för din fina LO
 
**************
 
Bidrag nr 2 från
Tack för din fina tags.
 
******************
 
Bidrag nr 3 från
Tack för ditt fina kort.
 
******************
 
Bidrag nr 4 från
Tack för din fina LO
 
******************
 
Bidrag nr 5 från
Tack för ditt fina julkort.
 
******************
 
Bidrag nr 6 från
Tack för ditt härliga kort.
 
******************
 
Bidrag nr 7 från
Tack för din fin LO.
 
******************
 
Bidrag nr 8 från
Tack för ditt fina kort.
 
 
******************
 
Bidrag nr 9 från
Tack för ditt fina kort.
 
 
******************
 
Bidrag nr 10 från
Tack för ditt fina kort.
 
******************
 
Bidrag nr 11 från
Tack för din fina LO.
 
******************
 
Bidrag nr 12 från
Jenni/Tindela
som kom på mailen
Tack för din fina LO.
 
******************
 
Bidrag nr 13 från
Tack för ditt mysiga kort.
 
 
******************
 
Bidrag nr 14 från
Tack för ditt fina julkort.
 
 
******************
 
Bidrag nr 15 från
Tack för din härliga LO.
 
 
******************
 
Bidrag nr 16 från
Tack för ditt härliga kort.
 
 
******************
 
 Bidrag nr 17 från
Eva
Som kom på mailen
 
Tack för ditt fina kort.
 
******************
 
 Bidrag nr 18 från
Tack för din fina LO.
 
******************
 
Bidrag nr 19 från
Ann-Sofie 
som kom på mailen.
Tack för din fina LO.
 
******************
 
 Bidrag nr 20 från
Tack för ditt fina kort.
 
******************
 
 
Kram Onkis!
 

Kvällsutmaning!

2012-08-27 @ 06:06:00
  Även igår va det en utmaning i gruppen på Facebook
* En kväll- en utmaning *
Denna gången va det en skiss man skulle följa
PowerPoint-presentation
 
 
Först hade jag inte tänkt vara med,
men så puffade Lisa-olsi på mig och tyckte att vi skulle göra varsitt kort,
så det blev ett bidrag i alla fall :)
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra vecka!!
 

En kväll- en utmaning.

2012-08-26 @ 07:50:00
På Facebook är jag med i en grupp som heter:
En kväll- en utmaning.
Och det är precis som det låter att man har en kväll
på sig att göra en utmaning.
 
******************
 
Igår va det en färgutmaning
som man skulle göra ett alster av,
det va 6st olika fäger och 4 av dom skulle vara med.
Jag valde brunt,orange,mörk & ljus grönt.
Och så här blev mitt kort
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!!
 
♥   ♥   ♥   ♥ 
 
 

En son!

2012-08-24 @ 06:54:31
 Berättade ju för er i mitt förra inlägg
att vi har några i våran bekantskapskrets
som väntar barn.
Så jag gjorde ju ett rosa kort till en flicka
för att vara lite förberedd.
Nu har min mans kusin fått en............
son :)
 
Så det blev att sätta sig och göra ett blått kort
 
****************************
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!!

En dotter!

2012-08-21 @ 07:22:00
 Det är många som ska ha barn i
våran bekantskapskrets.
Och om jag har tur så får någon av dom en dotter,
för jag kände för att göra ett rosa barnkort :)
 
Som alltid har jag ju min fina personliga
stämpel på baksidan
 
 
Hoppas att ni alla
får en toppen bra dag!
 

Grattis!!

2012-08-19 @ 09:00:31
  Hoppas att ni har det bra där ute i vårat avlånga land.
Här hos oss i Sunne börjar skolorna i morgon,
så nu ska rutiner m.m. bli som vanligt igen.
När sommalovet börjar ser man fram emot en lååång ledighet,
men sen är det ganska skönt när allt blir som vanligt igen,
och tur är väl det :)
 
**********************
 
Har inte suttit så mycket vid mitt pysslbord
dom senaste dagarna pga av en envis förkylning,
men den försvinner snart hoppas jag.
 
Men ett grattiskort har jag gjort
som ni får se.
 
 
Stort TACK för alla snälla kommentarer ni skriver,
dom gör det verkligen roligare att blogga.
 
♥   ♥   ♥   ♥  ♥   ♥   ♥   ♥ 
 

Altrad Receptbok!

2012-08-16 @ 09:03:00
 
  I morgon fyller min snälla & goa arbetskamrat Eva år,
 hon har ju sett mina alster många ggr och har sagt någon gång att
hon skulle vilja ha en altrad receptbok.
Så då tyckte jag att det skulle passa att göra en tills hon fyller år,
 eftersom vi inte träffas i morgon så har hon redan fått sin present
så jag kan visa er idag.
Evas kök går nästan helt i vitt,
hon gillar verkligen shabby chic stilen
så därav färgvalet på boken.
 
♥   ♥   ♥   ♥ 
 
Nettans scrapbooking 4 you
har en tävling i augusti
och jag deltar i den tävlingen med min receptbok.
 
*****************
 
Hon fick också en tavla av mig
som jag tyckte passade så bra till henne.
 
 
 
Om ni är intresserade av att köpa billiga och fina charms
gå då in på min svägerskas blogg
FRULANS design
och ta er en titt.
 
 
 

Skisstävling!

2012-08-15 @ 12:38:16
  PYSSELDAGS
har en skisstävling på sin blogg.
Och jag som gillar att altra efter skiss
hoppade på tävlingen.
 
********************
 
Skissen man skulle följa.
 
Jag har ju gjort tavlor till båda mina söner,
så nu gjorde jag en tavla till lilla Valle
 
En närbild på tavelhörnet med blommor
 
Hoppas att ni alla får en
toppen bra dag!!
 
 

Tävling!

2012-08-10 @ 09:56:12
  Malin
har en tävling på sin blogg för att fira
att hennes blogg fyller 4år.
 
******************
 
Man skulle tolka hennes fina skiss
och göra ett valfritt alster.
 
***************
 
Jag valde att göra en tavla till min yngsta son
Valde lika papper & ram som till storebrors tavla
(som ni ser om ni skrollar ner lite)
eftersom dom ska stå brevid varandra.
 
Korten på tavlan är skolkort,
det längst ner från att han gick i 4:an,det i mitten 5:an
och högst upp från i 6:an.
 

GRattiskort!

2012-08-09 @ 06:44:57
 
 
Fick en beställning på ett grattiskort
till en kille som har gått på
naturbruksskola och gillar att greja med bilar
 
***********************
 
OBS!
Hoppas att ni kommer ihåg
våran skissutmaning i bloggen
fram till den 2 september, klicka här!
 
 
HA EN BRA DAG!!
 
 

Augustitävling!

2012-08-07 @ 07:21:57
På bloggen inne hos
 En liten butik  
hittade jag en tävling som jag gillade.
 
Regler:
Skapa ett
valfritt alster, det kan vara ett kort, LO, Mixed Media
eller varför inte altra något.
Skapa med något som inte kommer från någon scrapbutik. Det kan vara
flera saker/grejer.... men minst en sak.  Vill att det du återanvänder är väl
synligt på ditt alster och att du skriver en kommentar på vad du använt.
 
**************************
 
Jag valde att altra en en ram/tavla med ett
kort av min älsta son Robin sen han gick ut 9:an i våras.
 
Ramen är ju inte köpt på en scrapbookingbutik,
och inte det lilla hjärtanet bland blommorna heller,
det är en berlock.
 
 
****
 
En närbild på blommorna.
 
*******************
 
Tack för titten!!

Skisstävling!

2012-08-05 @ 18:03:59
  På Facebook är jag med i en grupp som heter:
En kväll-en utmaning.
Och det är precis som det låter att man har en kväll
på sig att göra en utmaning.
 
**************
 
Och i kväll skulle man göra ett kort
efter en skiss
 
Regler:
Tema: vänskap
Utgå: från skissen
(stjärnorna behöver just inte vara stjärnor,utan kan vara nån sorts dekoration)
Och att det ska vara endast KORT.
Ha med något LILA.
 
Och så här blev mitt kort
 
 
 

Glad!!

2012-08-04 @ 12:11:06
 
 
Tänk va glad jag blev när jag fick se på
Camillas lilla sida
att jag har vunnit hennes giveaway
 
TUSEN TACK!!
 
Gå gärna in på Camillas sida och titta på allt fint hon gör.
 

Svart/vitt kort

2012-08-02 @ 09:47:09
  Hejsan!
 
Hoppas att ni alla har det bra,
vet ju att det är ju många som börjat jobba efter semestern,
men jag hoppas att ni har det bra i alla fall.
Själv har jag 1½ vecka kvar innan det är dax
för mig att börja jobba.
 
****************
 
Ett tag gjorde jag ofta svart/vita kort,
gillar dom rena färgerna tillsammans.
Men nu va det längesen.
Så när jag inte riktigt vad jag skulle göra för kort
så bestämde jag mig för att det va dax igen
 
Min svägerska Frulans,
har skaffat sig en ny blogg,
titta gärna in till henne och se va mycket fint hon gör.
 
*******
Vill också passa på att tack för alla snälla kommentarer
som ni skriver här i min blogg,
dom förgyller verkligen mitt bloggande  ♥   ♥
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!!
 
 
 
OBS! Aktuell skissutmaning i bloggen fram
till den 2 september, klicka här!

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0