Härliga tider!

2012-05-30 @ 06:51:52

Här händer det mycket nu,
förutom vid mitt pysselbord....

Jag jobbar ju som fröken på kyrkansbarntimmar
och denna veckan har vi haft avslutningar.
Vi hade tivoli som tema med olika stationer där barnen fick
kasta bollar på burkar,
slänga ringar,fiskdamm,tipspromenad m.m.
 Men mest uppskattat va nog pajkastningen
 på den andra fröken som jag jobbar med.

Barnen tyckte det va sååå roligt att få
"kasta" paj på min underbara arbetskamrat Eva.





*************************

Jag hade också en jättebra morsdag,
fick fina presenter av mina underbara killar



Grattis mamma!

2012-05-27 @ 07:51:15

Tyvärr kan vi inte åka och fira min
mamma idag på morsdag.
Men jag har fixat ett kort som min bror och hans familj
ska ge henne idag med en present.

Badet som sitter på kortet fick jag
av min mamma för ett tag sen,
 det hade hon använt till att sy på örngott och lakarn
till mig när jag va liten.
Tycket det va lite extra kul att använda det på kortet
som hon ska få.

**********************

Nu hoppas jag att alla
mammor får en toppen bra dag!!



Välkommen till världen!

2012-05-25 @ 06:31:18

Nu är det många som får barn,
och jag som har två killar själv
tycker det är jättekul när jag får göra ett rosa kort



Insidan:


Sen tycker jag att ni ska gå in på min svägerskas blogg
Frulans
(klicka på namnet så kommer du dit)
Hon säljer nämligen fina charms som hon
inte har användning av billigt.

Ha en toppen bra dag!!


veckans julkorts utmaning v21

2012-05-24 @ 05:44:56

Denna veckans julkorts utmaning
är temat: lifta ett kort


Man skulle kopiera av detta kortet så mycket som man kan.
Och det här kortet
 visade hon i svartvitt för hon vill att vi ska göra ett julkort med våra favoritfärger.

*********************

Vet inte om det blev ett kort med mina favorit färger,
men jag fick till ett julkort i sommar värmen i alla fall.




Studentkort!

2012-05-21 @ 21:14:52

Hoppas att ni har haft
en underbar dag i solen.
Jag har varit ute nästan hela dagen
med barnen på jobbet,
så det svider så där lagomt skönt i mitt ansikte..



Under helgen blev det 
två studentkort gjorda vid pysselbordet:


*********************************




KRAM PÅ ER!!!


Tusen tack!

2012-05-20 @ 09:38:02

Tusen tack
för alla snälla gratulationer
som Viktor fick av er.

Han va så nöjd med dagen,
alla fina och bra presenter.
Och tårtan va så god som den såg ut.

*************************************

Kvällen avslutades med ett kalas
hos 2 av våra vänner
som båda fyllde 40år.

Stort kalas,med god mat och underhållning,
det va jättekul!!

Vi va några kompisar som samlade ihop till en present,
och till det skulle det ju va ett kort
som jag fick äran att göra :)

Blev ett kort i den större modellen.
Jonas är kapten på ett stort lastfartyg,där av båten vid hans namn.


Grattis Viktor!!

2012-05-19 @ 10:43:26

Idag fyller vår
älskade Viktor 14år.


********************
Vi tjuvstarade kalasen lite igår,
då min pappa och hans sambo Elly
var här och firade.

***
Idag började vi dagen med fika & presenter
på sängen


***********************************
I eftermiddag kommer Viktors
mormor & hennes man,
gammelmormor Irma,
hans farmor & farfar,
faster med sambo och kusiner,
så nog ska han bli firad alltid :)

Viktor fick själv bestämma tårta,
blev en som är tv-spel inspirerad.

*******************

Grattis älskade unge!!




Marint!

2012-05-17 @ 07:28:44

Det är en härlig känsla och vakna upp
på morgonen och veta att alla i familjen
är lediga i 4 dagar.

Fast det kommer att bli fullt pådrag hela tiden,
våran "lilleman" fyller 14 år på lördag,
så det ska bli kalas i dagarna 3 :)


*********************************************


Fick en förfrågan om jag kunde
gör ett kort med
 temat: Marint?

Gjorde ett kort,
men kände mig inte riktigt nöjd med det,
det va ett svårt tema som jag gärna
 skulle vilja ha mer dekorationer till.

Men så här blev det i alla fall:



Må gott!


Ett julkort i veckan, v20

2012-05-15 @ 06:08:03

Gisses va veckorna går fort fram,
redan v 20
i veckans julkortsutmaning.

Veckans tema är:
 Randigt med swirl.


Kram
och ha en bra dag!





Till en prinsessa!

2012-05-13 @ 12:34:29

Prinsessor
finns det många,
och kanske någon av dom vill ha ett kort.




Må gott!


Bloggcandy!!

2012-05-13 @ 12:26:55

Papperssvalan
har en bloggcandy som gärna får hamna på
mitt pysselbord.




veckans julkorts utmaning v19

2012-05-12 @ 07:34:13

Denna veckan är
temat: RUTIGT
i julkortsutmaningen.


Och så här blev mitt bidrag denna veckan:


En närbild
på lite dekorationer:


Hoppas att ni alla
får en trevlig helg!


Studentkort!

2012-05-11 @ 06:36:10

SJUNG OM STUDENTENS LYCKLIGA DAR!!!!


Studentkorsbeställningar
har jag inte saknat i år,
men det är bara roligt.
Är en härlig tid att se fram emot för ungdomarna.


Ett studentkort till en kille
som gillar gult & matte:








Tack kort!

2012-05-09 @ 07:42:21

Ni som läste mitt blogginlägg igår
såg att jag skulle på föreläsning med
Babben Larsson



”Friskvård á la Babben"
hette föreläsningen.

                                        
 

Och som hon själv sa som stämmer såå bra:
Hur kan man veta så mycket och fatta så lite?

Babben pratade både på skämt och allvar runt ämnen som mat,
motion och stresshantering.


**********************************************
Och det va länge sen jag skrattade
såå mycket,
och ändå fick såå mycket nyttig information.

Så får ni möjligeten att
gå och lyssna på henne så gör det.

******************************************

Vid pysselbordet blev det ett
Tackkort:


Kram & ha en bra dag!


Morsdagskort

2012-05-08 @ 06:07:33

Fick en beställning på ett
 morsdagskort,
som beställaren ville att det skulle gå i rosa.
Och så fick det bli.



*************************

Önskar nästan att man fick vara en katt ibland.
Tog ett kort på våran
Tarzan
(genom fönstret)
 när han ligger på baksidan av vårat hus och njuter av solen.


************************
Nu ska jag snart göra mig i ordning och åka till jobbet,
direkt efter jobbet ska jag och mina arbetskamrater
åka till Arvika och gå på en föreläsning med
Babben Larsson.
Ska bli spännande och höra vad hon har att berätta.

Kram & ha en bra dag!


Grattis!!

2012-05-07 @ 05:58:21

Fick en beställning på ett blått kort,
med sedelficka.
Dom ville ha ett dragspel med,
men hur jag än letade så hittade jag inget dragspel..
Så jag satte dit en not charms i stället.




Insidan:




Konfirmation!

2012-05-05 @ 07:31:05

Hej på er!

Hoppas att ni har det bra vart
ni än bor i vårat avlånga land.

********************************
Fick en beställning på ett
konfirmationskort
som skulle gå i rosa och lite brunt
och så ville beställaren att det skulle vara
lite vårigt.

Och så här blev resultatet:


Överlämnade kortet igår,
och det va så kul och se att hon
tyckte om kortet.


Julkortsutmaningen v.18

2012-05-03 @ 06:55:29

Veckans julkort till
 Julkortsutmaningen

Temat för veckan
är: prickigt.

Och så här blev mitt prickiga kort:


Ha en toppen bra dag!!


Grattis svärmor!

2012-05-01 @ 06:41:57

Idag fyller min
kära svärmor 70år,
så här ska det firas hela dagen.

Jag har gjort en tårta,slagit in paket m.m.
och så klart så ska hon få ett kort också.

Min svärmor har
blått som favoritfärg,
så färgvalet va inte så svårt.


På "tagen" kan man skriva sin
personliga hälsning.


Hoppas att ni får en bra 1:maj!!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0