GOTT NYTT ÅR!!!

2011-12-31 @ 12:18:21

Jag vill önska er alla snälla och goa bloggvänner ett riktigt
GOTT NYTT ÅR!!!

Vill också passa på och tacka för alla era uppmuntrande
och gulliga kommentarer ni skriver till mig,
TUSEN TACK!!


Här får ni se årets sista tändsticksask
som är gjord av 4st små askar.


Ha nu ett riktigt bra slut och
GOTT NYTT ÅR!!!





Julklapp!

2011-12-29 @ 06:42:58

Här vräker regnet ner och det blåser kraftiga vindar,
känns lite märkligt att det är mitt i vintern och nyårsafton snart.

Här får ni se en julklapp som jag gjorde till en kompis
som har mycket att hålla reda på :)

Altrade en almanacka till henne.



Ha en bra dag.
Kram!


Altrad Receptbok!

2011-12-26 @ 13:46:46

Hoppas att ni alla har haft en underbar julhelg!


Här får ni se en recepbok som
jag altrade innan jul,
men eftersom det va en julklapp så
ville jag inte lägga ut den innan jul,
 för jag vet att hon som fick boken
är inne och kollar på min blogg ibland.

Hon som beställde den ville ha boken med temat: cupcakes
med gröna färger.


Må gott!!


God jul!!

2011-12-24 @ 11:33:02

Vill önska alla er goa blogg vänner
en riktig
 
GOD JUL!!


Så här fin va min älsta son innan han åkte iväg
och tomtade för några barn idag på morgonen
.

GOD JUL!!!


Choklad & god jul!

2011-12-23 @ 06:53:18

Dagen före dopparedagen,
och här har julkänslorna har infunnit sig,mysigt!

Idag ska vi koka skinkan,
plocka ihop det sista och bara mysa tillsammans.

Hela familjen har julledig,härligt.

Igår jobbade jag sista dagen,
och har nu jullov till den 9/1-12
då skolorna börjar här igen.
Och då hade jag gjort en liten gåva
till dom 2 fröknarna jag jobbar med som dom fick innan dom gick hem.

Dom fick var sin altrad chokladkaka.

*
*
*

*
*
Chokladkakan som låg i va denna:


Nu önskar jag er en riktigt
GOD JUL.


Lurades?!

2011-12-21 @ 06:36:48

Skrev ju i mitt inlägg igår att jag hade
lurat både mig själv och er :)

Och det va så att i lördags skrev jag ju här
att det va dom sista julkorten för i år som ni fick se från mig.
Men så på måndagskväll ringde det en kompis och undrade
om jag kunde göra 4st julkort tills på tisdags kväll??
Nja,sa jag 2st hinner jag nog,men inte 4st..


Så här kommer det 2st julkort till,
men detta är dom sista :)

Det första julkortet skulle gå i vitt och beach.

Och då passade tomte bilden bra som jag fått av
Lisa-olsi

Och det andra kortet var till hennes "Babye"
(pojkvänn)
och det ville hon ha i blått & silver.


Så jag hoppas att ni inte tycker att jag lurade er för mycket.

Ha en lugn & skön dag.
Själv ska jag åka till Karlstad och göra dom sista julklapps inköpen.

Kramiz!


Tändsticksaskar!

2011-12-20 @ 07:41:22

Fick en förfrågan om jag vill göra
ett par tändsticksaskar?

Och fast det är mycket annat nu så är det klart jag vill att folk
ska ha något att tända med
så här i juletider :)

Hon hade sett en av mina andra askar
och ville ha en liknade sådan med några hjärtan på. 


Hjärtana satte jag på själva askarna.

*
*
*
Den andra asken vill hon att den skulle vara röd med hjärtan på,
och så här blev den

Den här asken var det svårt att ta kort på,
det blänkte så från pappret när jag va tvungen att fota under lampan.
Men ni ser säkert ändå.

*
*
*
Nästa gång jag bloggar ska ni få se
att jag har lurat både er och mig själv :)

Ha en bra dag.
Kramar!!


julkort!

2011-12-17 @ 22:38:13

 Här får ni ser 2st julkort
som jag har missat att visa er.




*
*
*



Det va nog dom sista julkorten
ni får se från mig i år.


* Ha en toppen bra 4:de advent *

Själv ska jag baka
och se om barnen vill klä granen.

Kramar!!


Tändsticksask!

2011-12-15 @ 21:31:59

Fick en beställning på en tändsticksask,
som inte skulle vara till jul utan brun & vit och med namn på.

Och så här blev den:


Idag ska jag på föreläsning med jobbet
och efter det blir det julbord :)

Ha en bra dag och trevlig helg!!


Julkort och ett fint luciatåg!

2011-12-14 @ 07:30:14


Jag hoppas och tror att detta är sista julkortet för i år,
känner att det börjar bli lite "mättat"
men kanske inte så konstigt eftersom jag har gjort
julkort sen i sommras :)




Insidan:

Kortet ska en familj få som Robin umgås mycket med.

*
*
*
Jag jobbar ju som fröken på kyrkansbarntimmar,
och igår kväll hade vi vårat årliga luciatåg i kyrkan,
tillsammans med en del av vollybolls tjejerna och barn från scouterna,
och alla barnen va såå duktiga.

Kyrkan va välfylld och
t.o.m. tv värmland va där och filmade :)



Jätteduktiga tjejer och killar!!


*
*
Här har all snö regnat bort,
bara massa is på grusvägarna kvar..

Hoppas att ni alla får en bra dag!
Kramiz.


julkort & pepparkakor!

2011-12-12 @ 06:10:04

Igår kväll va det -4 grader och ösregn här hos oss,
så då passade det bra att sitta inne och göra ett julkort
med en fin snögubbe på.



Under dagen igår så passade jag på att baka ifall tomten
 är fika sugen när han kommer.
Bakade molusker,pepparkakor och brysselkex,gott!

Pepparkakorna fick jag god hjälp med :)
Här är några av Viktors pepparkakor.



Hoppas att ni får en härlig Lucia vecka.

KRAMIZ!!


Lucia!!

2011-12-11 @ 08:37:10

Igår va vi i Sunnes kyrka och tittade på det fina luciatåget.


Sunnes kyka.


Lucian Maia va jätte fin.
*
*
Men "våran" Felicia va den sötaste i hela tåget :)

Felicia är den mörkhåriga tärnan i mitten.
*
*


Här är Felicia 3:dje från vänster längst bak.
*
*

En glad och söt tärna.
För er som inte vet så är Felicia våran älsta sons flickvän.
*
*
*

Sen måste jag bara visa er en tomte som
vi skulle göra som julpyssel med barnen på mitt jobb.
Vi fröknar gjorde en "tomtemall" som barnen fick titta på när dom skulle
göra sin egna tomte.


Och här är en bild på barnen härliga och fina tomtar.

Härligt när några av barnen kan "gå ifrån" mallen
och ha egen härlig fantasi.


Hoppas att ni alla får
en härlig 3:dje advent.




Strömlöst!

2011-12-09 @ 19:10:30

Idag kom min ena son och väckte kl 05 och talade om att det va strömlöst,
det va bara och hoppa upp och börja leta ficklampor.
Tände massor med värmeljus och fick eld i vedspisen,
fixade frukost till ungarna m.m.
Trodde att strömmen snart skulle komma tillbaka,
men när jag åkte till jobbet vid 11-tiden så va den fortfarade borta.
Enligt svärmor kom strömmen tillbaka vid -14 tiden.
Men gisses va "handikappad" man blir utan ström och vatten.
Skulle ha städat m.m. men det gick ju inte.

Så jag satte mig ner och slog in alla julklappar,
det tog över 2 timmar,så det är såå skönt att det är gjort.
Är i stort sett färdig med julklapparna nu,
bara några få "svåra" kvar att köpa till.


Har gjort ett julkort med massor av tomtar på:

Tomten som är bland blommorna är av plåt.


Hoppas att ni alla får en trevlig helg,
och att ni klarar er från busvädret.
Kramar!!


Grattis!!

2011-12-07 @ 07:05:36

Min kusin Edvard fyller
i dagarna 40år.
Och eftersom han bor en bit
bort från oss,närmare bestämt i Skara
så kommer detta kortet på posten till honom.




Här har det snöat i natt,
så nu är backen vit och fin.

Ha en toppen bra dag!!


Grattis kort!

2011-12-04 @ 14:02:01

Min mormor har en väninna i Göteborg som
fyller 80år.
Och då ville min mamma att jag skulle göra
ett kort som hon fick skicka till henne,
och det gjorde jag ju så klart.



Hoppas att ni alla får en bra måndag
och en härlig vecka!


Paket nr 3 i adventskalendern.

2011-12-03 @ 15:03:22

Ni som läste mitt blogginlägg igår om adventskalendern
som jag fick av Lisa,
vet ju att jag ska få öppna ett paket om dagen.
Och idag när jag öppnade paket nr 3 så blev jag riktig pysselsugen
och satte genast igång med att göra ett kort.

Och så här blev det kortet:


*
*
*

En närbild på
den fina bilden,
den blänker så den va svår att ta kort på.


Bilden och charmsen va med i dagens paket,
det va fler bilder och charms med,
 men dom ska få sitta på andra kort.

Än en gång stort TACK Lisa!!

Ha en bra dag.
Kramiz!


Adventdskalender

2011-12-02 @ 19:24:33

Det var spännande idag när jag fick gå till posten
och hämta ut ett paket som jag inte hade en aning om vad det var i.

När jag väl kom hem och fick öppna det så blev jag såååå glad.
Det va min underbara och omtänksamma vän och blogg vän
Lisa-olsi
som hade skickat en hel adventskalender till mig.

Bara tanken att hon ville göra detta för min skull betyder mycket för mig.
Sen är jag säker på att jag kommer att gilla vad det finns i paketen,
men för mig är det fortfarande tanken från Lisa som gör mig mest glad.

Ska bli såå spännande och ha en
helt egen kalender :)


Tusen TACK snälla Lisa!!
Titta gärna in på hennes blogg och se på alla fina alster hon gör,
klicka--> HÄR  så kommer ni dit.


Tändsticksask!

2011-12-01 @ 07:31:22

1 deceber
och julen närmar sig med stormsteg.
Men jag gillar julen,
tycker om att planera vad vi ska köpa till alla i julklapp,
fixa julstämmning i vårat hus m.m.

På jobbet är det luciaträningar,julpyssel m.m.
jättemysigt.

Nu har jag gjort en tändsticksask igen,
hoppas att ni inte tröttnar på mig och mina askar..



Denna asken är gjord av 4st
små tändsticksaskar.


Hoppas att ni får en toppen bra dag.
Kramiz!!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0