Fasters älskling!

2011-11-30 @ 08:03:24

I lördags så kom min brorsdotter Alma hit
och skulle hälsa på hos oss och sova över hos kusinerna.

På lördag va vi på Julmarknad på Alsters herrgård utanför Karlstad,
och där fanns ju så klart en fiskdamm.

men det blev ingen fisk, utan en godispåse.
*
*

Och Ponnyridning


Almas favorit kramdjur sen hon va bebis
är en Ior,han är med i ur & skur,
och när vi gick från marknaden så fick vi se Ior på en bil,
och det tyckte Alma va lite märkligt.


Sen på söndagen hade vi en mysig dag hemma med kusinerna,
och på måndag va hon med mig och "hjälpte" mig på jobbet och lekte
men alla barnen.
 Och så ringde vi Almas mamma och frågade om
 om Alma fick stanna en dag till för det va såå roligt på fasters jobb,
och det fick hon så klart :)


Men då hade jag inen kamera med mig (tyvärr)
igår kväll va det märkligt tyst och tomt här hemma
och vi saknar henne redan.


Hoppas att ni alla får en bra dag.


Julkortsutmaningen v.49

2011-11-29 @ 05:51:59

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos

Althas Mix är:
valfritt.
Och detta är den sista utmaningen
som Mita har.


Och mitt kort blev så här:


Hoppas att ni får en bra dag
och inte blåser bort.
Kramar!


Julkortsutmaningen v.48

2011-11-27 @ 07:10:50

Oj, va veckorna går fort,
brukar alltid ha veckansjulkort klart i början på veckan,
men denna veckan har det varit fullt upp med annat,
så det blev klart först igår kväll.
Men bättre sent än aldrig,
eller vad tycker ni?

*
*
*


Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är:
"Tag", få med en tag på ditt julkort!

Och så här blev mitt julkort denna veckan:

Bandet med texen och pappret
va med i julklappen från Lisa-olsi.

Ha en toppen bra första advent.
Kramiz!






Tändsticksaskar!

2011-11-25 @ 06:06:08

Jag har gjort några nya tändsticksaskar,
gillar vintage stilen så det har blivit
några askar med dom här fina bilderna.
*
*
*



Har tagit 4st små askar och satt ihop dom.


Sen kände jag för att göra en ask med lite färg,
och då blev det en lila ask.

Svårt att ta kort när det är mörkt ute,
och det blänker på allt av lampan,
men det får gå bra ändå.
*
*
*
Ha nu en bra dag
och en underbar helg!
Kramar.


Överaskning!!

2011-11-24 @ 18:44:35

Idag har det varit en rolig men intensiv dag på jobbet,
när jag kom hem så tömde jag postlådan ,
och i där fanns det ett vadderat kuvert som jag
blev mycket nyfiken på.

Och när jag kom in öppnade det så va det en tidig julklapp
från min kära nät vän
Lisa-olsi

Titta bara här på allt fint jag fick:

Stämpel syns inte så bra på kortet,
men det va jättefin.

Tusen stora TACK snälla Lisa!!


Cupcakes!

2011-11-23 @ 06:09:57

Fick en beställning på en receptbok,
tog reda på att tjejen som ska få boken i julklapp
gillar blått och cupcakes.
*
*
*
Jag utgick i från det fina bandet som jag köpte,
och så fick boken bli efter dom färgerna.

Och så här blev den:


Nu får jag vänta ända till jul för att höra
vad Rebecca tyckte om boken,spännande.
Ha en bra dag!


Tävling!

2011-11-20 @ 21:17:57

Maritha
har en "jag är så glad att jag är DT hos Pyhobby-tävling" på sin blogg
i sammarbete med PY-hobby.

Man skulle göra ett alster av denna skissen:


Eftersom det är julkortstider vid mitt pysselbord,
så tycker jag att det passade bra att göra ett julkort till denna skissen.

Och så här blev mitt kort:


Ha en bra dag och en härlig vecka.
KRAMIZ!!!


Födelsdagskort!

2011-11-19 @ 09:21:22

Fick en beställning på ett födelsedagskort
från Trolhättan,
lite extra kul eftersom jag är född där
för mååånga år sen :)

Beställaren vill ha något med grisar,kor & traktorer på kortet,
för hon som fyller år går på lantbruks skolan.
Jag gjorde så gott jag kunde.

Så här blev det:


en närbild på kossan & traktorn:


Stort tack till alla som lämnar så
snälla kommentarer.
Ha en trevlig helg!
Kramar.


GLAD!!

2011-11-18 @ 08:02:13

Igår när jag tömde påstlådan
fanns det ett kuvert där som jag blev lite extra nyfiken på,
och när jag kom in och öppnade det fick jag en överaskning.
Det va snälla
Carina "stick & pyssel tokig"
som hade skickat en överaskning till mig.

Först fick jag upp detta fina kort:



Och inte nog med kortet så fick jag
fina dekorationer också:



Tusen tack snälla Carina,
hoppas att du och alla andra härliga bloggare får en trevlig helg.
Kramar!!


Tackkort!

2011-11-17 @ 06:52:12

Min chef ringde och frågade om
jag ville göra ett kort till hennes
arbetskompis som har slutat på deras avdelning?


Den enda hon sa va att det skulle stå:
Tack Catharina
Och det va ju inga stora krav :)
*
*
*
Och så här blev kortet:


Hoppas att ni alla har det bra.

Kramar!!


Julkortsutmaningen v.37

2011-11-15 @ 06:10:07

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är:
"Julstämpel" - enkelt men effektfullt, tolka fritt!


Och så här blev mitt
bidrag för denna veckan:


Jag tycker den stämpeln: God jul är snygg & effektfull..
*
*
*
Ha en toppen bra dag!


utmaning hos Anonym Scrappers

2011-11-13 @ 08:29:20

Min goa nätvän
 Lisa-olsi
tipsade mig om en utmaning
hos
 Anonym Scrappers

Och så här löd utmaningen:
Julen närmar sig, och vad kan vara bättre än en jul utmaning?
Den här gången vill vi se ett vintage julen projekt.
Det kan vara allt från ett kort, taggar eller altrat projekt.

Och jag valde att göra en
tändsticksask:


Det är fyra små askar
som jag satt ihop till en stor.



Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!


Farsdagskort!

2011-11-12 @ 09:27:25

Av några olika andledningar kan vi inte åka
till min pappa i morgon när det är farsdag,
så i torsdags postade jag ett brev
 med ett kort i till honom.




Nu hoppas jag att det blir lite vinst till honom.
*
*
*
Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!


Dopkort till Anton!

2011-11-11 @ 06:52:38

Fick en beställning på ett
dopkort,som skulle ända till Farstad.
Hon som beställde kortet hade hittat hit till min blogg
och frågade om hon fick köpa ett kort,
jättekul tycker jag.

Hon ville att det skulle vara ett
blått kort,med den lilla ängelbebisen.

Och så här blev det:


Beställaren ville ha en
fin dikt med som jag skrev
ut på datorn och
satte på insidan av kortet.


Idag är jag ledig,
ska bli såå skönt eftersom jag har jobbat ganska
mycket dom senaste veckorna.

Ha en toppen bra dag!


Julkortsutmaningen v.45

2011-11-09 @ 06:40:35

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är:
Djur & natur",
med hint om jul eller vinter på något sätt.
*
*
*
Och så här blev mitt bidrag
för denna veckan:

Vitt som snö och en liten pippi,
hoppas att det blir godkänt.
*
*
*
Ha en bra dag!




Namngivningskort!

2011-11-07 @ 20:24:51

Fick en beställning på ett namngivningskort,
som skulle vara blått och
namnet Alfred skulle stå med.

*
*
*
Och så här blev det:

Syns lite dåligt,
men det hänger en liten silver nalle i bandet.

*
*
*
Ha en toppen bra dag!


Fler tändsticksaskar!!

2011-11-06 @ 10:19:28

Här får ni se 2st
tändsticksaskar till som jag har gjort.

Dom här är gjorda av den vanliga stora asken.








Hoppas ni alla får
en härlig vecka!


Alice!

2011-11-05 @ 08:54:41

Tycker det är så roligt
när jag får beställning på ett rosa kort,
kan kanske vara för att vi har 2 söner :)

Nu skulle det vara ett rosa kort
till en ny född Alice.

Och jag tycker den lilla
bebis ängeln är såå söt!

*
*
*
Hoppas att ni alla får en
trevlig allahelgonahelg.


Tändsticksaskar!

2011-11-04 @ 05:11:23

Det är väldigt roligt att dekorera tändsticksaskar,
så nu har jag gjort några igen.



*
*
*



Har tagit 4små askar
och klistrat ihop dom till en.


Va rädd om er
och ha en bra dag!


TACK!!!

2011-11-03 @ 15:31:30

Tusen tack
för alla tips om skylt stansen.
Nu ska jag "klicka" hem en sen.


Ler med öppen mun

Skönt att veta att det
finns blogg vänner som kan och vet saker
när jag behöver hjälp.

Kramiz!



En fråga!

2011-11-03 @ 05:17:25

Nu behöver jag lite hjälp,
och då vänder jag mig till er.

Är det någon som vet en svensk webbshop
som säljer Tim Holts hängade skylt??



Nu ska jag åka och jobba,
ska bli spännande och komma hem sen och se om
någon av er kan hjälpa mig :)

Ha en toppen bra dag!


Julkortsutmaningen v.44

2011-11-02 @ 07:42:13



Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är:
Ljus.
*
*
*
Och så här tolkade jag det:


Ha en toppen bra dag!!
Kram.




Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0