Nu är det dax!!!

2010-11-28 @ 20:43:31
 Nu är det dax att presentera vinnarna.

Vi (Lisa , snojbi & jag) 
genomförde röstningen genom att lista våra fem favoriter,
bara det var en prestation i sig,
 det första namn som fanns med
på allas lista blev vinnaren.
Lite kul blev det att stämma av listorna
då vi alla tre hade både lika och olika namn med.
 
Vinnaren har med sina tre kort tilltalat var och en av oss
och följt våra skisser väl.
Så här tycker jag om kortet hon har gjort efter min skiss.
 
Ett underbart kort i härliga färger och
det syns att hon följt skissen jättebra.


Vinnaren är:

*
*
*
*
Scrap Ella



Kortet efter min skiss



 
Kortet efter Lisas skiss




Kortet efter Snojbis skiss




Sen det lottade priset: 

Är vunnen av:

*
*
*
*



Gå gärna in på Lisas blogg och se hur hennes härliga katt
hjälpte till att dra en vinnare.




Och här är Lindhas fina kort  till alla våra skisser

     
Onkis                                  Lisa                         Snojbi




   Ni ska maila era adresser till oss alla tre 
      för priserna kommer från tre olika håll i landet

          [email protected]

            [email protected]

              [email protected]




 Mitt pris

Vinnaren av mitt eget pris har varit jättesvårt att utse,
jag skulle vilja haft många fler priser att dela ut, 
men nu har jag till slut bestämt mej och vinnaren är:

*
*
*
*

Anneli



                                          
         Jag gillade dom underbart mjuka färgerna i kortet
och att hon följt skissen noga.


 
 Sedan har jag ju ett pris kvar att dela ut och det är mitt
 Aha-pris

och det går till.
 
*
*
*
*
 Busan





Jag gillar hennes underbara uggla
och dom härliga kontrasterna i papprerna
och dekorationerna på kortet.
                    

Ni som vunnit dom här två priserna
 får skicka era adresser till min mail
[email protected]
Så postar jag era priser omgående.


Stort GRATTIS till vinnarna!!

 
Tack
så jättemycket till er alla som har lämnat
in bidrag till våran första utmaning.

För att se övriga vinnare titta in i 
Lisas och snojbis bloggar.




Efter Nyår får ni hålla scrappgluggarna öppna för
då har vi hittat på en ny utmaning.
 

              Hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig första advent.
               Kramar.

Bidrag till Triss-skissutmaningen.

2010-11-28 @ 06:40:03

TACK
för alla era fina bidrag till vår trissutmaning.
Aldrig trodde jag väl att SÅ många ville göra kort efter våra skisser.


 JAG har fått in 30 stycken bidrag efter MIN SKISS!
Tillsammans har vi fått in 84 stycken bidrag!
Det är helt fantastiskt för att vara vår första utmaning.


 Det har varit jättespännande att öppna era mail och
fått se dom inkomna bidragen och vem som scrappat dom.
Jag har fått se flera för mig nya bloggar, adresser som jag nu
har sparat i min lista för scrappbloggar värda att återvända till,
inspiration till att scrappa får man aldrig för mycket av.


 Innan kvällen är slut kommer vi att redovisa vinnarna,
de två gemensamma priserna redovisas i alla tre bloggarna
och våra två ”egna” priser i vår respektive blogg.
Så kolla in till Lisa och snojbi  för att se deras vinnare.


Det kommer att blir en riktigt tuff utmaning för oss tre att utse er vinnare,
inte tal om annat, men samtidigt blir det en jättekul uppgift. 
Jag önskade verkligen att vi hade fler priser att dela ut.

 
Nu kommer här alla härliga bidrag som är gjorda efter MIN SKISS,
bidragen är inlagda i den ordning som jag fått dom på mailen.

Hittar ni något fel i mitt inlägg, tex fel namn eller länk är jag tacksam om ni säger till :)


 Återigen ett SUPERTACK till alla er som har lämnat bidrag till vår utmaning.
Adventskram på er alla sköna scrappare // Onkis



OBS:
Vi kommer att inleda det nya året med en LITEN utmaning.
Så jag hoppas att ni återkommer till våra bloggar.

 









Min skiss såg ut så här:





Och är är alla som har gjort kort efter min skiss:



Bidrag nr 1 Pojjos kort.



 

Bidrag nr 2 GunBritts julkort





Bidrag nr 3 MarieJs  julkort

 


Bidrag nr 4  Frubards pysselköks julkort





Bidrag nr 5  Lindhas Plejs grattiskort





Bidrag nr 6  Mammasols julkort






Bidrag nr 7  ScrapEllas julkort






Bidrag nr 8  Snabbscrapparens julkort






Bidrag nr 9  Cina99s grattiskort





Bidrag nr 10  fjeens kompiskort



Bidrag nr 11  Ankis julkort 



Bidrag nr 12  Ingalills glittriga kort

 



Bidrag nr 13  Annas julkort

 




 

Bidrag nr 14  Carinas kort och gott julkort





Bidrag nr 15 Lukethedrifters julkort





Bidrag nr 16  Veronicas grattis kort





Bidrag nr 17  Lenes julkort





Bidrag nr 18  Lillamyys grattiskort




Bidrag nr 19  Eva / Eviebee Julkort





Bidrag nr 20  Annelis julkort





Bidrag nr 21  Annaspyssligalivs julkort





Bidrag nr 22  Busans flyttkort



 

Bidrag nr 23  Nannas julkort





Bidrag nr 24  Yvonnesscrapkorts julkort





Bidrag nr 25  Gurkiss julkort





Bidrag nr 26  Monas julkort




Bidrag nr 27  Annelis julkort





Bidrag nr 28  Marithas julkort





Bidrag nr 29  lena Js julkort





Bidrag nr 30  Monicas julkort








Tändsticksaskar.

2010-11-27 @ 07:14:14

Jag har den stora äran och få vara barnvakt denna

helgen till min brors dotter som är 3 1/2 år.

Och vi får många goa och härliga skratt tillsammans.

När hon hade lagt sig igår kväll satt jag och lyssnade

så hon hade det bra i sin säng och passade på att göra några tändsticksaskar.







 

 


Trissutmaning!

2010-11-24 @ 17:51:17

        Nu börjar det närma sig..  Sunshine 

På lördag är det ju som sagt va sista
dagen för att lämna in bidrag till
 våran kort trissutmaning,

och bara till min skiss har jag hittills fått in 28st bidrag,
gissa om det är roligt att ha fått så MÅNGA.
  
Men det finns plats för fler.

Gisses va svårt vi ska få det och välja vinnare
på söndag.

 Happy 



Här får ni se en altrad chokladkaka.










Veckans utmaning hos Pysselmyran.

2010-11-23 @ 19:08:54

Nu va det ett tag sen jag gjorde en utmaning.

Men Pysselmyran har en denna vecka som jag inte kan motstå.

 Regler:

* Skapa ett alster med minst en stansad/punchad detalj.
Du får mer än gärna använda flera :-)


Så jag dekorerade en chokladkaka



Har stansat ut hjärtanet
som alla punchade blommor sitter på,
och banderollen och texten är ju också utsansade  Happy 





Så här såg chokladen ut innan jag började klippa och klistra.










Dagens julkort!

2010-11-21 @ 13:40:24

Idag är jag hemma och är genomförkyld.

Men då är det mysigt och sitta och pyssla i lugn och ro.

Idag blev det ett blått julkort.

 

 

 

Insidan

 

 


Jag vann!

2010-11-20 @ 12:56:59

Jag blev den lycklige vinnare av Maidens

bloggcandy och igår kom priset på posten.

TACK Maiden  Sunshine 


Detta vann jag:








Utmaning!!

2010-11-19 @ 09:47:30

Jag fick ett mail från snojbi 
i mailet fanns det en jättefin skiss och en utmaning,
det var snojbis dotter
Malin som tyckte att jag och Lisa-olsi skulle
göra en utmaning och vem säga
nej till en tös på 10 år?

Här kommer mitt kort.
Tack Malin för kul utmaning.
 
Kram Onkis.




Skissen som Malin ritat till oss:






och så här blev mitt kort




Trissutmaning!

2010-11-16 @ 18:09:48

Tack
för alla fina bidrag som kommit in till vår
utmaning
så här långt.

 Det är jättekul att så många hakat på.
Visar här liiiite av de bidrag som i skrivande stund
kommit in på mailen till min skiss.

Nu har vi tio stycken
olika deltagare som lämnat bidrag hos oss alla tre.
Så, alla våra åtta priser kommer att delas ut :)

Tack så länge och hoppas det kommer in flera fina bidrag.

Kram Onkis!








Ljuskort

2010-11-14 @ 21:22:23

Gillar dessa ljuskorten,
både att göra och att ge bort

hoppas att den som ska få det också gillar det  Happy 



 

Så kan man ta ur tagen och skriva en hälsning

 








Tändsticksaskar.

2010-11-14 @ 08:16:43

Igår satt jag och gjorde ett par tändsticksaskar

och så här blev dom:

 

 







Dagens julkort!

2010-11-12 @ 18:38:24

Här är dagens julkort




Insidan




kan inte tro att det är samma kort när man kollar
in den röda färgen, men det är det  Brows 












Dagens julkort!

2010-11-11 @ 13:10:12

Idag när det är minus grader ute

då är det mysigt att jag får sitta inne i värmen och pyssla.

 

 



Tänkte mig att det skulle se ut som om "nissan"
sitter i ett fönster,
men jag vet inte om det blev så..


Kort efter våra skisser.

2010-11-08 @ 18:08:37

Vilken härlig respons vi har fått 
 om våran trissutmaning, TACK!!

Och det har redan kommit in så fina bidrag.

Här får ni se mina kort som jag har gjort efter våra skisser:



Snojbis skiss:






Lisa-olsis skiss:






Och så kortet efter min skiss:








Trissutmaning - onkis, snojbi och Lisa-olsi

2010-11-07 @ 12:25:13

Vi är tre scrappglada nätvänner som gillar att delta i olika scrapputmaningar.

Nu tycker vi att det är vår tur att fixa en utmaning till andra som fastnat i scrappträsket.
Då det är första gången vi anordnar något liknande vet vi inte om vi får in några bidrag,
varvid vi har en lite invecklad prislista.


Vi har var och en gjort en varsin kortskiss.

Ni kan välja att göra en, två eller alla tre skisser.
Vi kommer att ha ett stort gemensamt förstapris som vi tre gemensamt
röstar fram bland dem som göra alla tre skisserna.


Förstapriset är detta:





Vid fler än tio deltagare som gör alla tre skisserna lottar vi även ut ett andrapris:




Om du deltar här i min blogg och gör min skiss väljer jag en egen förstapristagare som vinner detta:



Om deltagarna här i min blogg är fler än tio delar jag dessutom ut ett Aha-pris:

Aha är ett pris som delas ut till den som på sitt alster gör något som får mig att ”hajja” till, något annorlunda – ett roligt motiv, en vågad färgsättning, en vacker blomma eller något liknande.


Eftersom priserna växer tjänar vi alla på att ni tipsar era scrappvänner om denna trissutmaning! Sammanlagt finns det åtta priser att kamma hem om antalet bidrag blir 10 eller fler, för visst är det kul när fler kan vinna?


Eftersom vi har tre skisser, en för vardera blogg, mailar du ditt bidrag till respektive blogginnehavare. Alltså, om du gör min skiss mailar du ditt bidrag till mig: [email protected] Om du deltar i alla tre tävlingarna vill vi gärna att det framgår i mailet. Lämna gärna en kommentar i detta inlägg efter att du har mailat bilden för att undvika bortkomna bidrag. Om du har en egen blogg får du gärna skriva detta i ditt mail så att vi kan länka tillbaka till dig när vi presenterar bidragen. Skriv även om du vill stå med nick och/eller namn. Genom att du mailar in ditt bidrag godkänner du också att vi lägger upp bilden på våra bloggar. Du får gärna lägga upp ditt/dina bidrag i din egen blogg och länka till oss.


Tävlingen avslutas lördag den 27 november klockan 23:59. Vinnarna presenteras under söndagen den 28 november i alla tre bloggarna.


Här kommer min skiss:

Reglerna för min skiss är enkla: det ska tydligt framgå att det är min skiss du utgått från, temat är valfritt.

De andra skisserna hittar ni här: snojbi och Lisa-olsi.


Lycka till och scrappa skoj!


Utmaningar!!

2010-11-06 @ 19:36:04

UTMANINGAR!!

I dag lite senare får ni titta in här och på

Lisa-olsi & Snojbis bloggar,
då händer det spännande saker ska ni veta  Happy 

Ledtrådar: Scrappa, utmaningstävling, priser.



Välkomna tillbaka!



 Scrapbooking 


Sifferutmaning med Lisa

2010-11-05 @ 17:55:40

Idag beklagade jag mig för min nät vän Lisa-olsi
att jag inte riktigt visste vad jag skulle pyssla med.
Och helt plötsligt hade jag en utmaning på min mail.
Och den kunde jag inte låta bli att göra direkt.
Så här va "reglerna" från Lisa:

SIFFERUTMANING!!

Gör ett julkort med:

1 - bild från ditt nya julpapper
2 - olika enfärgade papper
3 - olika mönstrade papper
4 - olika dekorationer,
tex:1 band, 1 pins, 1 charm och 1 stansad figur
5 - blommor
6 - kvistar stansade i din Marta Stewart
7 - droppar eller blingstenar
      plus valfi text.





Och nu några timmar senare är kortet klart
och allt på listan är med:




Den stansade figuren fick inte
plats på utsidan
så jag satte den på insidan.




Nu är det bara och hålla tummarna för att
jag får godkänt av Lisa  Blushy 2 
 






Månadsutmaning hos Mias Mix

2010-11-04 @ 13:58:15

Mias Mix
har denna månaden en
skissutmaning.

Skissen såg ut så här:





Och mitt kort blev så här:



Dagens chokladkakor!

2010-11-02 @ 17:51:58

Idag har jag pysslat nästan hela dagen,

det ösregnar och barnen håller på med sitt
så då gäller det att passa på  Happy 




Och här är dagens skapelser.









Svårt att få ett bra kort när det blänker mycket från granen.











Det blev en kaka idag med.

2010-11-01 @ 14:34:36

Det va så roligt att dekorera en
 chokladkaka så jag gjorde en idag med.





Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0