Julkortsutmaningen v.39

2011-09-30 @ 06:02:29



Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är: Recept.

Och så här blev mitt bidrag denna veckan:


Hoppas att ni alla får en trevlig helg!




AM-kort!

2011-09-29 @ 08:18:05

Igår var vi med våran älsta son Robin
till Hagfors för han skulle skriva upp för
AM-kort,så han får köra moped och A-traktor lagligt..

Och han klarade det galant första gången,
gissa om han och vi va glada efteråt??

Jag har inte hunnit med att göra något kort till honom,
men hans mormor hade beställt ett av min svägerska
så han fick ett i alla fall med pengar i.



Kortet som min svägerska Malin gjort.

Vet inte om det är våran dator det är fel på?
Men jag kan inte kommentera på vissa av era bloggar,
dom som har lika bloggar som mig går det bra på,
men dom som har som t.e.x
Snojbi
funkar det inte när jag vill kommentera Ledsen 
Är det någon som vet varför??

Ha en toppen bra dag!!


Anneli har en tävling!

2011-09-28 @ 06:27:30

Anneli
Har en tävling på sin blogg
för att fira att hon har blivit DT för PY Hobby

REGLER :

För att vara med i tävlingen
ska du skapa ett kort efter denna bild.

* Du får tolka den fritt.

Och så här tolkade jag bilden:


Insidan:
 
Dom små hjärtanen ska va strösslet i burken,
sen är det fler hjärtan, rosor,pärlor och en liten kedja.

Rött hjärta




Tantkort!?!

2011-09-25 @ 10:25:14

Hittade denna härliga stämpeln i mina gömmor,
och kände direkt att jag vill göra ett kort med den.
Letade fram ett ordspråk som jag tyckte passade
och sen va det bara och börja klippa & klista :)



Hoppas att ni alla får en härlig vecka!


AM-KÖRKORT.

2011-09-24 @ 06:59:58

Under veckan nu så har "våran" Felicia
fixat att ta AM-körkort,
det innebär att hon får köra moped och A-traktor.

Hon har köpt en jättefin A-traktor,
men tyvärr har jag ingen bild på den.

Och när hon klarade det så bra så ville vi ju uppmärksamma det lite,
så jag gjorde ett kort och sen fick hon en hjärtan chokladask också.



Hoppas att ni alla får en trevlig helg!


Julkortsutmaningen v.38

2011-09-22 @ 07:35:30

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är: "Snöflingor"

Och så här blev mitt bidrag denna veckan:


Insidan:


KRAM!!!


Sång burk!

2011-09-20 @ 08:36:21

Jag jobbar ju med barn i olika åldrar,
och till dom mindre barnen har vi gjort sångkort
med olika kända barnsånger.

Och då skulle vi ju ha
något att ha dessa korten i.

Hittade en 2liters hink.


Men tyckte den va lite tråkig,
så jag tog hem den och klippte och klistrade lite.
*
*
*
Tänkte att det får inte va för mycket saker på burken för
den ska den hålla för många små händer
som ska dra ett sångkort ur burken.

Ett kort på locket:



Det blir några bilder för att
ni ska få se hur hinken ser ut runt om.



Jag altrade den med några sånger vi sjunger med barnen.








Nu ska det bli spännande och höra
vad barnen tycker om den nya burken.

Ha en bra dag!


svart & vitt!

2011-09-19 @ 07:44:16

Idag visar jag er ett
svart & vitt 60års kort.



Ha en underbar vecka
och hoppas att ni inte regnar bort.

Kram!


Grattis!

2011-09-17 @ 09:17:39

Idag fyller min man
och barnens pappa år.
Han har blivit firad med paket och choklad på sängen,
och sen i eftermiddag kommer det ett gäng och äter tårta.

Hittade en blogg någonstans i nätrymden
som hade gjort ett farsdagskort
som jag gillade och liftade.



Jag kan inte göra slipsknutar,
men som tur är har jag en granne som kunde hjälpa mig :)

Ha en toppen bra helg!!


70årskort!

2011-09-15 @ 07:31:58

Har gjort ett kort
till en 70 åring.




och så här ser det ut när man tar
ur tagen som man ska skriva på.



Hoppas att ni alla får en dag!!


veckans julkort v 37

2011-09-13 @ 06:24:30

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är: valfritt.

Och så här blev mitt bidrag denna veckan:



Kortet är som en ficka jag
stoppat en tags i.


Tagsen fick jag i vinst från Altheas.

Må gott!!


Hund kort!

2011-09-12 @ 06:14:45

Fick en förfrågan om jag kunde göra
ett hund kort?
Och jag letade lite bland mina pysselsaker
och hittade denna lilla söta hunden.




Svårt att ta kort på det när det
blänker så från pappret.

Ha en underbar början på veckan.
Kram!


Shabby chic

2011-09-10 @ 07:29:50

Fick en beställning på ett "flytta hem ifrån"
 kort som skulle gå i

Shabby chic stilen.

Och om jag fattat rätt så är det ungefär lika som Vintage stilen.
Va skillnade mellan Shabby chic & Vintage är vet jag dock inte.

Men beställaren blev glad och nöjd över sitt kort i alla fall
och det är ju det viktigaste för mig.




pysselmyrans utmaning!

2011-09-09 @ 10:01:43

Denna veckan har
Pysselmyran
en utmaning som jag gillade.

Tema:
"Gör ett alster där du förmedlar några bevingade ord"


Och så här blev mitt bidrag:


Hoppas att ni alla får en trevlig helg!


Mormors lillebror!

2011-09-08 @ 06:43:16

Idag fyller min mormors
lillebror 80år,
så om posten sköter sig så får han detta
kort i sin postlåda nere i Skåne idag.




Idag ska jag åka och klippa mig
innan jobbet.
Min förra frisör har flyttat så nu har jag tagit modet till mig och letat upp en ny,
får se om jag blir nöjd eller inte.
Tycker det är svårt att hitta en ny frisör när man trivdes bra med den förra.

Ha en bra dag alla blogg vänner!


Julkortsutmaningen v.36

2011-09-07 @ 07:36:53

Denna vecka på AltheasMix
är temat: "Glitter"



Tog 2st julkule dies och hade på massor med blått glitter,
är väl inte det julkortet jag är mest nöjd med,
men det är glittrigt i alla fall :)

Ha en toppen bra dag!


Andra vinsten!

2011-09-06 @ 17:29:22

Nu har jag verkligen tur,
först vann jag Pojjos höst tävling igår
(se inlägget nedanför)
och idag vann jag andra pris i
Annelies bloggcandy

http://tracking.technodesignip.com/?action=count&projectid=642&contentid=11704&referrer=-&urlaction=...

TUSEN TACK ANNELIE!! 


Jag vann!!

2011-09-06 @ 06:26:01

Blev såå glad när jag kom efter
en lååång dag på jobbet igår
och fick se att jag vunnit hösttävlingen hos

Pojjo

Här är höstkortet jag vann med:


Tack snälla Pojjo!!


Bloggcandy hos AltheasMix!

2011-09-06 @ 06:20:44
Mita -AltheasMix
har nu en blogcandy där du kan vinna en hemlig låda
fylld med scrapgoodies till ett värde av ca 600:-

Allt du behöver göra är att länka denna bild till AltheasMix
 och skriva att det är 50% rabatt på ALLT i butiken
och sen maila Mita att du vill vara med.
Mitas mail: [email protected]
Blogcandyn pågår tom den 31 oktober 2011

 


Bröllop!

2011-09-05 @ 06:50:55

Fick en beställning på ett
bröllopskort som skulle vara romantiskt och stiligt.

Och nu har bröllopet varit under helgen så det är
"riskfritt" att lägga ut det här på bloggen.



Har gjort liknade bröllopskort förut,
men jag tycker det är romantiskt och stiligt och det va ju det beställaren
ville ha.

Ha en toppen bra dag!!


80år!

2011-09-04 @ 08:19:46

Idag får ni se ett kort som jag gjort till en
80åring!

Jag gillar dessa härliga färger tillsammans.


Idag ska jag följa med Robin & Felicia till Karlstad,
Robin håller på att bygga en A-traktor och "måste" till Biltema (suck)
det är en av affärerna som jag helst undviker,
men va gör man inte för sina barn :)

Må gott!


Tävling hos You Do.

2011-09-02 @ 06:30:48

När jag började med scrapbooking för flera år sen,
så gjorde jag LO:s så barnen har var sitt mycket enkla album.
Men på senare år har det bara blivit kort för hela slanten.

Men så fick jag se
You dos
tävling,där man skulle göra en LO efter en skiss
som jag gillade.


Så då beställde jag kort
och letade papper och dekorationer som jag tyckte passade.
Och så här blev mitt bidrag till tävlingen:


Det är 1,5år sen jag och min man gifte oss (efter 17 år som sambos)
Så jag tycker det va på tiden att det blev en LO om våran vigsel.


 You do ger ”pluspoäng” för originalitet och kreativa lösningar
och det är en fördel om man använder material från You Do,
och till denna LO passade dom fina duvorna från You do bra tycker jag.


Ha en toppen bra dag och
trevlig helg!!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0