placeringskort.

2012-12-30 @ 08:19:00
 Min mamma ska ha  fest på nyår
och frågade mig om jag skulle vilja göra placeringskort
som tillsammans med resten av dukningen
och vackra blommor bidrar till festligheterna.
I år går dukningen i silver & blått hos henne.
 
**************
 
Köpte små chokladbitar
Klippte och klistrade lite,
och så här blev dom:
 
**********
 
Som en liten överaskning till mamma
gjorde jag en enkel tändsticksask som
går i samma stil som placeringskorten
som hon kan ha på bordet om hon vill.
 
***************
 
Vill passa på att önska er alla ett
GOTT NYTT ÅR
 
 
 
♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
  ♥   ♥   ♥   ♥  

Julklapp!

2012-12-27 @ 12:01:00
GOD FORTSÄTTNING
 ÖNSKAR JAG ER ALLA..
  
På juldagen firade vi en andra julafton hos min mamma,
hennes man,min lillebror med familj och min mormor.
Självklart va det mycket god mat ,fika m.m.
Men bäst va nog min julklapp fran min
svägerska Frulans och hennes familj.
 
♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
En hel låda med scrappbooking saker,
kolla så många fina bilder det var med.
 
 
Massor med fina och dies & blommor.
 
 
 
Mängder med band,lim och 3d-kuddar.
 
 
 
Jättefina papper i massor. 
 
 
Fina och MÅNGA charms
 
 
Gissa om det va kul att sitta och sortera alla fina saker,
lägga i rätt i mina lådor m.m.
 
♥   ♥   ♥  TUSEN TACK MALIN med familj  ♥   ♥   ♥  
 
 

GOD JUL!!

2012-12-24 @ 09:08:00
  GOD JUL
alla mina bloggvänner.
 
♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
Eftersom vi firar julafton hos mina svärföräldrar,
och juldagen hos mamma så har vi som tradition i min familj
att äta en riktig julfrukost  med varm julskinka,köttbullar,
prinskorv,rödbetsallad och knäckebröd m.m.
Så innan jag öppnade min julklapp
från Lisa-olsi
så åkte skinkan in i ugnen,
och där står den nu och griljeras..
 
**************
 
Vet att det va flera som är lite nyfikna på vad det
va i Lisa-olsis paket,
så nu ska ni få se på vad den ♥ tokan ♥  skickat mig Ler
Och det va inte bara till mig,
hon har ju tänkt på Valle & Tarzan också ♥
 
***********
 
Kolla så många och snygga papper jag fick
 
************
 
Massor med fina blommor,dies & dekorationer
,
Beundrade den svarta dien på Lisas blogg och funderade
på vart hon köpt den?
Och så ligger det en sådan i mitt paket Ler
 
♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
Sen hade Lisa dekorerat en chokladkaka såå vackert!!
Den ska jag njuta av i mellandagarna,
när jag hoppas få tid att sätta mig vid mitt pysslebord.
 
************
 
Sen va det en liten extra påse med
men fina band m.m.
Önskar att Lisa bodde lite närmare mig så jag kunde
ha fått gett henne en stor och varm kram för
allt detta fina jag och djuren har fått.
Är så tacksam för att ha henne som vän,
även om vi aldrig träffas med det känns som hon är
en nära vän ändå ♥   ♥   ♥   ♥  
 
TUSEN TACK
SNÄLLA LISA!!!
 
**************
Så vill Valle passa på att önska er alla en
riktig god jul.
 
 **********
 
Nu hoppas jag att Lisa med familj
och ni alla mina bloggvänner
får en riktigt

Dan före dopparedan!

2012-12-23 @ 11:44:00
Nu är det redan dagen före dopparedan,
och jag pysslar och plockar lite med
det sista som dom flesta andra kan jag tänka mig.
 
 
 
Min älsta son Robin frågade mig för ett tag sen vad
han skulle kunna ge till sina "svärföräldrar" i julklapp?
Tillslut kom vi på att en godiskorg blir jättebra.
 
******
 
Tänkte att en tändsticksask och
några ljus kanske blir bra i korgen också
 
 
Så här blev korgen med godiset m.m.
Sen slog jag in den i cellofanpapper
och ett band så det blev juligt och fint.
Hoppas att dom blev glada.
 
**************
 
Nu vill jag passa på att tacka er för alla
snälla,rara och gulliga kommentarer
jag har fått av er under året.
Det är lika roligt att läsa varje gång ni har skrivit något,
och sen gå vidare till er och hälsa på
och se allt fint ni gör.
 
 
  ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
 
♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥

Älskar paket :)

2012-12-21 @ 14:37:00
 Igår fick jag en lapp i våran postlåda
om att jag hade ett stort brev att hämta på posten i Sunne.
Som tur var så skulle jag in till Sunne idag,
så jag fick se vad det var för något..
 
**************
 
Det va ju snälla Lisa-olsi
som hade skickat mig en julklapp.
 
   ♥   ♥   ♥ Tusen tack snälla Lisa  ♥  ♥   ♥   
 
*******
 
När jag skulle ta kort på paketet som jag
lagt under våran gran så kom det en nyfiken
liten pudel och kollade vad jag gjorde
 
Så Valle fick vara med han också tillsammans
med bocken och paketet från Lisa-olsi.
 
 
*****************
 
 
Det är verkligen roligt att
gå till postlådan i juletider
och hitta massa andra saker än räkningar. 
 
 
 
 
 
 
 

Vintagekort!

2012-12-19 @ 06:39:31
Hoppas att ni har det bra
så här i juletider.
Jag har nu julledigt från mitt jobb och är nästan klar med dom flesta julbestyren.
Det är granen som ska kläs,några klappar
som ska få papper på sig och lite mer mat ska inhandlas,
men annars är jag så klar man kan bli inför julen,skönt!
 
*************
 
Har däremot inte hunnit pyssla
lika mycket som jag vill,
men ett vintage kort har jag gjort i alla fall.
 
 

En liten son!

2012-12-16 @ 08:02:43
  Det är många runt om oss som fått barn i höst,
och inte bara vänner till oss.
 
Detta kortet är en beställning,
skulle vara blått med namnet,
annars fick jag fria händer.
Tycker den lilla bebisen är gullig
så han får vara med ganska ofta på bebiskort.
 
****************
 

Luciatåg och vinst!

2012-12-14 @ 07:47:00
Jag jobbar ju som fröken på
kyrkansbarntimme,
och vi har varje år till lucia ett sammarbete med
 scouterna och handbolls tjejerna
och tränar inför lucia tillsammans.
 
*********
 
Och igår va det dax,
kyrkan va fullsatt och
barnen va verkligen jätte duktiga,
är såå stolt över alla både stora & små
Våran fina Lucia heter Sara.
 
*
*
*
Många fina tärnor
*
*
*
stjärngossar & tomte.
 
 ************
Det är inte jag som tagit bilderna,
lånade ut kameran till en kompis då jag hade fullt upp ändå.
 
************
 
Sen fick jag en glad överaskning,
fick se att jag vunnit ett av tre priser inne hos
Vann mitt pris genom lottdragning,
men är lika glad ändå Ler med öppen mun
 
*
*
*
 
Hoppas att ni alla får en fin dag
och trevlig helg!
 
 

Grattiskort och spännande post!

2012-12-12 @ 08:11:54
  Hej på er!
 
Nu har jag gjort ett grattiskort igen,
gillar verkligen dessa fina vintagebilderna.
 
*************
 
Snälla Pojjo
frågade mig om jag ville ha
några vintagebilder som hon hade extra av,
och gissa 2ggr om jag vill det det   Ler med öppen mun
I går kom det ett tjockt kuvert i
min postlåda.
Tusen tack Pojjo!!


 
************
 
Jag trivs ganska bra på vintern
om jag får vara hemma,inne,pyssla
och elda i vedspisen.
Men igår kom min man hem och sa:
Bara för att det går och elda i spisen
så måste det inte bli såå varmt.
(undrar vad han menade med det??)
 
 
****************
 
Hoppas att ni alla får en bra dag,
själv ska jag nog gå och stoppa in lite ved i spisen Blinkar
 
 

Överasknig & ett julkort.

2012-12-10 @ 06:00:00
  I fredags när jag hämtade in posten
så var det ett spännande kuvert i lådan.
Såg på handstilen att det va från Lisa-olsi,
och undrade nyfiket vad hon hittat på nu??
Öppnade (läs: slet upp) kuvertet när jag kom in,
och såg dessa fina dies.
Gissa om jag blev glad??
 
Och till saken hör att dagarna innan hade jag beklagat mig
för Lisa att jag missade en annons på FB med dessa dies,
och då hade hon redan köpt dom till mig.
Hon vet verkligen vad jag gillar.
 
TUSEN TACK LISA!!!
♥   ♥   ♥  
♥   ♥   ♥   ♥
 
 
Så det har kliat lite i mina fingrar
innan jag fick tid att pyssla.
Men i går kväll fick jag tid att sätta mig vid
mitt pysselbord och göra ett julkort
med dom fina ljusen.
 
 
Hoppas att ni alla får
en toppen bra vecka.

♥   ♥   ♥   ♥
 
 

Vintagekort!

2012-12-08 @ 06:34:00
  Nu närmar sig julen med stora kliv,
känner mig ganska klar med julkorten
så det blev ett vintagekort när jag fick ner
baken på pysselstolen.
 
 
*************
 
Hoppas att ni alla
får en mysig och bra 2:a advents helg.
 
 
 
 
 
 
 

Bröllpskort!

2012-12-05 @ 07:44:00
  Nu är det vinter här i Värmland,
inte så mycket snö men iskallt..
Då passar det mig bra att sitta inne i värmen och pyssla.
 
*************
 
 
Fick en förfrågan om jag ville göra ett bröllopskort,
och det är roligt att göra,
bröllop innebär ju såå mycket glädje.
 
Insidan:
 
 
**********
 
Hoppas att ni får en toppen bra dag,
själv ska jag följa med min svärmor till Karlstad
och handla julklappar.
 
 
 

Julkortsutmaningen v.10

2012-12-03 @ 07:28:52
 Nu är det dax för den 10:de och sista julkortsutmaningen inne hos
Scrapbutiken
 
Veckans utmaning är: BINGO
Man får själv välja lodrät, vertikal eller diagonal rad.
Man får gärna använda mer
saker på sitt kort men det som står med i en
rad är ett minimum för godkänt.
 
Bingoraden:
 
en färgat kort        spets             bling

               charm/s                   julsång      3 utsansade saker
 
 
            brad/s                 glitter                embossat
 
***************
 
Jag valde raden i mitten:
Spets,julsång och glitter.
Och gjorde ett criss cross kort
Julsången på kortet är verkligen en av många fina  julsånger,
enligt mig.
Sen har jag en röd spets som blommorna sitter på
och dom har fått lite glitter på sig.
 
****************
 
Tagsen tar man ur och skriver sin julhälsning på
 
Hoppas att ni får en bra vecka med mycket pyssel.
 
 
 

Advent!

2012-12-01 @ 13:07:24
  I morgon är det första advent,
en tid på året som jag gillar mycket.
Tycker det är så fint med alla stakar,stjärnor och ljus.
 
Tänkte ni skulle få se lite bilder
hur jag har gjort med några av mina ljus i år.
 
Man kan ha charms till mer än att sätta dom på kort
Enkelt men fint tycker jag.
 
***********
 
Adventljusstaken i köket
 
Den fick också några charms i mossan
 
 
*******
I hallen har jag ett blockljus med siffer charms
 
************
 
Och till sist våran lilla Valle under en stjärna
 
 
KRAM
och ha en underbar trevlig 1:a advents helg!

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0