Krya på dig!

2012-04-30 @ 07:38:59

Det är många som ligger i
förkylning m.m. just nu,
så när jag skulle göra ett kort igår
så kände jag att ett
krya på dig kort
kan vara bra att ha.



Man kan ta ur "tagen" och skriva
en liten hälsning.



En närbild på
blommorna och din fina ängeln i hjärtat.

Hoppas att ni alla får
vara friska och njuta av vår solen.


Ängel kort!

2012-04-28 @ 07:13:38

Satte mig ner vid mitt pysselbord
och visste inte riktigt vad jag skulle pyssla med.
Såg den fina ängeln
och bestämde mig för att det fick bli ett kort
med en ängel på.




Hoppas att ni alla får en bra dag
och trevlig helg!


Julkortsutmaningen v.17

2012-04-27 @ 06:39:45

Veckans julkorts utmaning
är att göra ett julkort i lila och blått
(andra färger är tillåtna men de två färgerna ska vara det största inslaget).

Och så här blev mitt julkort:


Själva cardstocken är lila,
även om kameran trollat lite med färgen.

Kram
och ha en trevlig helg!


Motorcykelkort!

2012-04-26 @ 06:17:50

Fick en beställning på ett motorcykel kort,
där det helst skulle ingå en tatuering och en kamphund..

Någon sådan hund lyckades jag inte hitta,
men en motorcykel blev det:


Och i stället för tatueringar så tog jag
2st charms som jag tycket påminde om tatueringar


Beställaren blev nöjd och det är ju det viktigaste :)

Kram & må gott!!


Studentkort!

2012-04-24 @ 07:00:11

Nu har jag gjort några studentkort igen.

*************************************

Det första kortet är beställt från Trollhättan,
 beställaren ville att det skulle vara något med en dator på,
för killen som ska få kortet har gått någon sorts data-spels linje.

Hade inte så många datorer på lager,
men en dator charms fick jag tag på.

*
*
*
Sen gjorde jag ett
bra-att-ha-studentkort



Dopklänning

2012-04-22 @ 06:55:40

Då va det dax för dop igen,
fick beställning på en dopklänning
till en liten ficka som ska heta
Elle.




Beställaren va osäker på vilket datum
dopet skulle vara,
så denna gången blev det utan datum inne i kortet.



Hoppas att ni alla får en lugn och skön söndag!


Grattis till körkortet!

2012-04-20 @ 06:01:35

Fick en förfrågan om jag ville
gör ett:
GRATTIS TILL KÖRKORTET

Och det va klart att jag gjorde.

Så här blev det när jag
 klippt och klistrat ett tag:


Insidan:


Ha en bra dag,
själv ska jag åka och hälsa på tandläkaren!!


Konfirmation!

2012-04-18 @ 06:53:21

Fast det är -6 grader ute här nu kl 7
och vitt på backen,
så är det snart dax för konfirmation
i kyrkorna runt om i landet.

*******************************************
Har gjort ett lila konfirmationskort
med många blommor och ett fint kors:




veckans julkorts utmaning v16

2012-04-18 @ 06:45:05

Denna veckans julkortsutmaning utmaning
 va  inte lätt för mig.

Utmaningen gick ut på:
Skapa ett julkort med endast tre saker
 (utöver själva kortbasen/cardstocken):
Mönstrade papper (fler olika är tillåtna)
Ett stämpelmotiv (endast en stämpel, men ni får skriva eller teckna för hand)
En dekoration (blomma, band eller någonting annat, men endast en/ett).

******************************************

Jag brukar ju ha lite mer än 3 saker på mina kort,
men nu har jag gjort ett kort i alla fall
och så här blev det:


*ett mönstrat papper
*en stämpel (texten)
*en dekoration (tomten)


Morsdagskort!

2012-04-16 @ 05:52:28

Mias Mix
har en april utmaning
där temat är:

"Anything goes"!!

Man fick alltså göra vad man vill.

********************************************

Tiden bara springer iväg
 (för mig i alla fall),
så jag tänkte va lite före min tid och göra ett
morsdagskort till den utmaningen.



På kortet använde jag b.l.a min stans som jag
fick av Lisa-olsi när jag fyllde år.



Julkortsutmaningen v.15

2012-04-14 @ 07:03:32

Gisses va veckorna går fort,
nu är det dax att visa veckans julkort i
julkortsutmaningen

Denna veckan va det en skiss
man skulle följa när man gjorde kortet:



Och så här blev min tolkning av skissen:


Hoppas att ni alla får en trevlig helg!!


Konfirmation!

2012-04-12 @ 08:07:07

Lisa-Olsi
tipsade mig om en utmaning
inne hos
 
Scrappekammeret
där man skulle göra ett konfirmationskort.


Och så här blev mitt kort:


Skönt när vi går mot ljusare tider som
konfirmation och student.

Kram & ha en bra dag!



Kattkort!

2012-04-11 @ 07:31:45

Satt vid mitt pysselbord och kände för att
göra något annat än student & julkort.
Hittade en söt bild på några katter
och utgick från den.

Så här blev det kortet:


Ha en toppen bra dag!


Studentkort!

2012-04-09 @ 08:08:31

Fick två beställningar på studentkort som jag
har fixat.

************

Det första ska till Kalmar,
där tjejen som ska få kortet går ur lantbruksskolan.
Beställaren ville att det skulle gå på det temat,
med olika djur och en traktor.


*
*
*
Det andra kortet är till en tjej
som har gjort sin praktik på ett bageri/café
och sen även fått sommar jobb där.

Så beställaren ville att jag skulle
inspereras av det temat,
hittade en kockmössa och en fin kaffekanna
i mina gömmor,tyckte det passade bra på det kortet.




Grattis svärfar!

2012-04-07 @ 06:51:32

Idag fyller min svärfar 70år,
 snällare och omtänksammare man än honom får man leta efter.
Både han & min svärmor ställer alltid upp för oss,
vad det än gäller.
*
Så idag ska det firas hela dagen.
*
Och så klart ska han ju få ett kort
med sina paket:

*
*
*
Hoppas att ni alla hittar hem tillbaka ifrån Blåkulla


 KRAM!!


veckans julkorts utmaning, v14

2012-04-06 @ 07:54:25

Då va det dax för veckans julkortsutmaning igen.

Den här veckan vill hon se kort med juldjur.
Och vad kan mer vara ett juldjur än Piff (eller om det är Puff)
som är en av "huvudpersonerna" i tven på julafton.


Så här blev mitt juldjurs kort:


Här i värmlad snöar det idag,
så ska ni ut på vägarna så ta det försiktig.

GLAD PÅSK!!!


grattis!

2012-04-05 @ 06:57:35

Först vill jag tacka för alla gratulationer
som jag fick när jag fyllde år.
Tusen TACK, ni är såå snälla!!

***************************

Sen vill jag visa er ett kort som jag fick på beställning.
Beställaren ville ha ett svart/vitt & grått kort,
med en moped på och så skulle det vara en sedelficka på insidan.


Och så här blev det kortet:


Insidan med sedelficka:


Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!!


Marilyn Monroe

2012-04-03 @ 06:54:18

Fick en beställning på ett kort
som skulle vara till en tjej som fyller 19år,
 som gillar 50-talet & Marilyn Monroe
.
Sen så skulle det gå i rött & svart.

Och så här blev kortet:



Insidan:


Hoppas att ni alla får en bra dag!


Present!!

2012-04-01 @ 08:11:13

Igår träffade jag min bror och hans familj,
det va alldeles för länge sen vi sågs
p.g.a sjukdommar m.m.
Men desto roligare var det att träffa dom igår.

**************************************************************
Jag blev firad så det heter duga,
min svägerska:
Frulans
och jag gör alltid scrapbooking lådor till varandra när vi
fyller år och till jul,
men denna gången tror jag att hon har blivit tokig,
gisses va grejer det va i lådan..

Först hade fasters älskling Alma gjort ett kort:


Insidan där så klart Ior fick va med:


Sen innehållet i lådan:
Malin vet ju att jag gillar charms,
och nu har jag det så jag kommer att klara mig ett tag.

Jag räknade charmsen och det va 306st,jättekul.
*
*
Jag fick mååånga fina papper:

*
*
Band:

*
*
Fina bilder,blad,dies och en hörstans som jag har önskat mig m.m.

*
*
Olika påsar med små rhinestones  och dekosar:

*
*
massor med kakpapper:


Tusen TACK snälla Malin med familj,
(här får ni se en bild på fam Lans sen i höstas)


Nu blir det ju för mig att skaffa fantasi för att börja fylla
Malins låda tills hon fyller år i sommar.

Gå gärna in på Malin blogg och se så mycket fint hon gör
klicka --> HÄR


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0