Buuuu.....

2014-10-31 @ 10:27:00

 

Månadens kort kit hade temat

HALLOWEEN

Och det passar ju att blogga om idag

inför kommande helg.

 

Själv är jag inte mycket för att

fira halloween,

utan vi åker till kyrkogården och tänder ett ljus

för våra saknade i stället.

 

**********

 

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!

 

 

 


Jag vann!

2014-10-27 @ 22:23:32
 
Jag har än en gång varit med på en julkorts utmaning
på 48 timmars sidan på FB.
Och denna gången var det min tur att vinna..
 
Blev verkligen jätteglad när vinnaren presenterades
och jag såg att det va jag som vunnit,
när det va så många fina andra bidrag med i utmaningen.
 
******
 
Utmaningen denna gången var att man skulle ha
minst en ängel med på kortet
+ ett band, en spets och pärlor.
Och så här blev mitt kort:
 
 
***********
 
 
 

Höstkort.

2014-10-24 @ 11:22:35

 

För ett tag sen hade Lisa en utmaning

där man skulle göra ett höstkort,

jag som gillar utmaningar kunde ju inte låta bli att

sätta mig vid pysselbordet och skapa ett kort

i vad jag tycker är höstfärger.

 

 ************

 

Nu hoppas jag att ni alla får en

toppen bra helg!!

 

 

 


Ett par beställningskort!

2014-10-20 @ 18:59:00
 
Har gjort några beställningskort
som jag vill visa er.
 
*****
 
Det första är till en kille
som gillar musik & teater:
 
 
*********
 

Nästa kort är till en man som älskar att dansa,
han & hans fru är ute och dansar varje helg.
Hoppas att jag är lika pigg som dom är när jag fyller 70år :)
 
 
***********
 
Nu hoppas jag att ni
alla får en toppen bra vecka,
med mycket pyssel tid :)
 
 
 
 
 

Julkort!

2014-10-16 @ 13:45:28
 
Här kommer det några julkort som
jag suttit och pysslat med i höstmörkret.
Just nu så är det snöblandat regn som kommer
ner utan för mitt hus, burr..
Då är det skönare att sitta vid pysselbordet än att vara ute :)
 
**********
Det första julkortet var till en utmaning efter en skiss:
 
 
Och så här blev mitt kort efter den skissen:
 
 
Nästa kort var också en utmaningen efter en skiss:
 
Och denna gången blev mitt kort så här:
 
 
 
Det sista julkortet:
 
 
*******
 
 
 
 
 
 

Julkortsutmaning!!

2014-10-13 @ 19:25:06
 
Nu har det varit en julkortsutmaning
på 48 timmars sidan på FB.
Och det är bra så jag får några julkort gjorda :)
 
********
 
Temat var:

VINTERKÄNSLA.....

 Det skulle finnas något vitt på kortet,
minst 4 granar,
minst 3 snöstjärnor
och en rosett.
 
Och så här blev mitt julkort:
 
 
 
 
 
 

kort utan blommor....

2014-10-09 @ 09:40:00
 
Just nu pågår det en utmaning på den Norska sidan:
Vintage utmaningar
 
Och uppgiften den här gången var   
 att skapa en vintage alster utan blommor.
*******
 
Det är inte ofta jag gör ett kort utan blommor,
så det blev en utmaning för mig,
men så här blev mitt kort
till deras utmaning:
 
 
************
 
Just nu när jag sitter och skriver så vräker regnet ner,
så det blir nog att sätta sig vid pysselbordet igen :)
 
 
 
 

60års kort!

2014-10-03 @ 13:44:00
 
 Mina svärföräldrars granne
fyllde 60 år för ett tag sen,
och min svärmor undrade om jag kunde fixa ett kort?
Klart jag gjorde:
 
 
************
 
Nu är det helt plötsligt fredag igen,
så jag önskar er alla en
TREVLIG HELG!!!
 
 

Julkort & swapkort.

2014-10-01 @ 10:33:00
 
Mellan torsdag- lördag hade Lisa-olsi en julkortsutmaning
på våran 48 timmarssida på FB.
Hennes Tema var: Rött och många dekorationer.
Och så här blev mitt bidrag till utmaningen:
 Kanske inte så jätte många dekorationer,
men för mig som sällan gör överfulla kort var det många dekorationer.
 
********
 
Helt plötsligt blev det idag Oktober,
fråga inte mig vart tiden tar vägen....
Så det är dags att visa upp Septembers swapkort som kom ifrån Lisa-olsi.
Titta så många fina saker vi fick, som självklart inte fick plats på ett kort:

*****
 
Mitt kort blev så här:
 

*******
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0