Student utmaning!!

2011-05-31 @ 16:03:46

Har gjort ett studentkort till utmaningen hos
Rapport från ett skrivbord

Denna gången gjorde jag ett kort till en kille


Hoppas att ni får en trevlig kväll
och att ni inte blåser bort..


Konfirmation och födelsedag!

2011-05-30 @ 21:14:20

Igår tog en kompis till våra barn
 konfirmation och så fyllde hon
år samma dag,
så jag gjorde ett kort som passade till båda tillfällena.



GRATTIS SANNA!!


Jag vann!!

2011-05-30 @ 06:49:35

Kommer ni ihåg att jag va med i
Pysselmyrans utmaning
och idag fick jag se att det va jag som vann :)

Gissa om jag blev glad när jag fick se det :)


Här är mitt: Kort till en man som jag vann med:


Ha en bra dag,
själv har jag ha en avslutning med föräldrar mf
som kommer och lyssnar på sina sjungade barn & får fika.
Och det bästa av allt är att vi bjudit in en trollkar som ska uppträda för oss,
ska bli spännande.

Kram!!


40år

2011-05-28 @ 06:28:08

Igår kväll va vi och firade en kompis till oss
som fyllde 40år.

Och då hade jag ju gjort ett kort till jubilaren.



Bilden blev lite väl ljus,
men det får gå ändå.

Ha en bra dag,
själv ska jag åka och fira mamma
en dag för tidigt.


Kort till en man!

2011-05-27 @ 06:00:55

Veckans utmaning hos
Pysselmyran
är att man skulle göra ett:
kort till en man!

Och så här blev mitt bidrag:


Ha en bra dag!!!


Konfirmation!

2011-05-26 @ 07:21:25

Nu är det härliga tider,
konfirmation är det till helgen.

Fick en beställning till en Julia
som ska gå fram i kyrkan till helgen.


Insidan


Ha en bra dag!!


Studenten!!

2011-05-24 @ 06:12:07

Rapport från ett skrivbord

har denna månaden en utmaning när man ska göra ett alster till
den som tar studenten.

Och här är ännu ett bidrag från mig:


Hoppas att det blir bättre väder när det är dax för studenten
än va det är här idag,regnet bara vräker ner.

Men hoppas att ni får en bra dag i all fall.


Sällskap!!

2011-05-23 @ 07:20:40

Under helgen fick jag sällskap vid mitt pysselbord,
Felicia (min älsta son Robins flickvän)
ville göra ett kort till hennes mamma på morsdag,
och det fick hon så gärna göra.

Hon har aldrig förr provat på att göra ett kort,
men hon va såå duktig.



Som ni ser är det lite mycket saker runt om oss,
men så är det när man renoverar och bygger ut samtidigt.
Har hängt upp en filt för fönstret när solen lyser,
för gisses va solen bleker papper fort.


Och så här blev Flisans kort:


Ha en bra dag!!


Utmaning!!

2011-05-22 @ 08:11:13

Har gjort ännu ett studentkort som jag
deltar med i en utmaning,
 som är hos
Rapport från ett skrivbord
Där man skulle göra ett alster till studenten.



Vill passa på att tacka för alla snälla
kommentarer jag får av er.
Tusen TACK!!!


Student utmaning!!

2011-05-21 @ 08:04:57

Rapport från ett skrivbord
har denna månad en utmaning där man skulle göra
ett alster som har med studenten att göra.

Jag tycker det är roligt att göra
dom korten.
Studenten innebär så mycket
glädje och många förväntningar inför framtiden!

Mitt bidrag till tävlingen:


Insidan:


Ha en bra dag!!


Månadens utmaning!

2011-05-19 @ 19:50:43

Maj månads utamning
Är att man ska följa en färg bingobricka.
man kan välja

Vågrätt-Lodrätt eller Diagonalt

Bingobricka med Färger


Svart och Vitt är också tillåtet att använda. Skapandet är fritt.
 Så gör vad du vill och låt fantasin flöda.

Gissa vilken färg rad jag valde!?!


*
*
*
*

Blått så klart :)


Jag har så många lösa recept som ligger i en låda,
så jag altrade ett anteckningsblock som jag ska klistra in alla
goa recept i.


Studentkort!

2011-05-18 @ 09:43:16

Har gjort ett riktig svensk studentkort,
men en söt nalle på.




Nu ska jag snart åka och jobba,
hoppas att ni alla har en riktig bra dag!!


AWARD!!

2011-05-18 @ 05:54:34

Super TACK!

Alltid kul att få uppskatting och denna gång av ANNA.
 Tack ska du ha!




I awarden ingår det att man ska berätta 8 saker om sig själv:

1.Gillar att vara kreativ och pyssla
2. Bor i Värmland
3. Gillar att baka
4. Är lyckligt gift
5. Har två underbara söner
6. Älskar sommaren
7. Är kvällstrött och morgon pigg
8. Tillbringar alldeles för mycket tid vid datorn :)

Den här awarden ska skickas vidare till 5 personer som har mindre än 100 besökare,
 svårt att välja för alla borde få pris,
 det får bli några som jag inte tror har fått den innan,
 här kommer mina iallafall:

* Snojbi

* Nina

* Lene

* Pojjo

* Lena

Finns så många fler pyssliga kvinnor som är värda denna awarden,
men ni som får den här hos mig ska ha några kvar att ge till också :)
Hoppas att alla får en underbar dag.
Kram!

Studenten!!

2011-05-16 @ 21:38:15

Nettans scrapbooking 4 you
har en tävling där man skulle göra ett studentkort.

Och jag fick en beställning på precis ett sådant kort,
så det passade ju bra.

Kanske inte det allra vanligaste studentkortet,
men det är roligt att göra något annolunda ibland.
Beställaren ville att det skulle gå i svart/silver,
och så skulle det va med en dödskalle på..
Och då får man ju fixa det :)



Det va svårt att ta kort på det
för det blänkte mycket från stjärnor och pappret.


Vinnaren är...............

2011-05-15 @ 17:59:37

Nu har vi röstat och räknat för att komma fram till en vinnare
av den här omgångens utmaning.

Motivering:
Ett studentkort man genast tar till sig,
kortet är välgjort och andas
glädje inför framtiden.


Vinnaren
















är

*
*
*
*
*



Nina


Skicka din adress till:
 [email protected]
så kommer dina priser på posten under veckan.

Tack
 alla för att ni var med på vår utmaning,
det är alltid så roligt när era bidrag kommer på mailen.

Glöm nu inte att nästa utmaning kommer i början av juni,
då är det Snojbi som håller i den.

Vi lottar även ut ett pris i juni bland er som deltar i alla
tre utmaningarna - detta var utmaning två.

Ha en skön söndags kväll.

Kram Onkis!



Alla fina bidrag i vår utmaning.

2011-05-15 @ 07:20:36

Här kommer alla härliga bidrag i vår utmaning,
dom är i den ordning jag fått dom på mailen.

Några bidrag har flera foton i sina bloggar
så klicka er in till alla och kolla på allt fint dom gjort.

Jag måste tacka er alla för att ni gör våra utmaningar
så roliga att anordna i våra bloggar.



Elin




Annelie


Nina




Anneli



Katja


Jessika



Anna



ScrapElla

Lindha





Tusen TACK för era fina bidrag,
ni förgyller upp mitt scrappande.

Nu återstår en sak, den svåraste, att bland
alla fina bidrag utse EN vinnare...
Vinnaren presenteras senare idag,
i min, Lisa-olsi och snojbis bloggar.


Glöm nu inte att nästa utmaning kommer i början av juni,
då är det Snojbi som håller i den.

Vi lottar även ut ett pris i juni bland er som deltar i alla
tre utmaningarna
 - detta var utmaning två.
Alla bidrag läggs ut även om dom inte skulle uppfylla reglerna,
 men dom faller i så fall automatiskt
ifrån chansen att vinna.


Syns senare idag.
Kram!


Scraplagrets skisstävling!

2011-05-13 @ 14:24:12

Scraplagret
har en skisstävling
och jag har gjort ett lila kattkort till den.

Mitt bidrag blev så här:


Tycker den lilla charmsen med tassen är så söt



Här är skissen man skulle följa:

   Ha en bra dag!!!


Blomkort till farmor!

2011-05-12 @ 09:20:25

När beställaren av det andra blomkortet här nedanför
fick det och kom hem till sin man med det så ringde hon
mig och frågade om jag kunde göra ett till sådant kort?
Fast det skulle vara blått/vitt och så skulle det stå:
Vi älskar dig farmor!

Och det är klart att jag gjorde det.



Hoppas att hennes man gillar det nu och att farmor blir glad :)

Ha en härlig dag!!


Blomkort!!

2011-05-11 @ 06:07:52

Jag fick en beställning på ett
kort till en mormor.

Hon gillar blommor & fjärilar,
men texten: Vi älskar dig mormor!

Och så här blev blomkortet:


Ha en bra dag!!


Grattis till körkortet!!

2011-05-09 @ 17:14:56

Hittade en så söt bil i mina gömmor,
och kom på att jag ville göra ett kort med den lilla bilen.

Och så här blev det.



Hoppas att ni alla har haft
en härlig dag i solen.


Bröllop!

2011-05-07 @ 07:59:31

Idag är det bröllop i våran kyrka,
ingen vi känner, men jag fick en beställning på ett kort
till brudparet.




Det ser ut som det blir vackert väder idag
och jag hoppas att ni alla får en bra dag.


Tävling hos Lene

2011-05-06 @ 07:01:56

Lene
har en tävling på sin blogg i sammarbete med
AltheasMix
och så här skriver hon om den:

Du kan göra kort, altra eller göra LO,
det är bara din fantasi som sätter stopp.
Du MÅSTE ha med en SPETS och
minst ett BAND!


Och så här blev mitt kort:


Jag vill passa på och tacka för
alla snälla kommentarer jag får av er,
det värmer ska ni veta.

Hoppas att ni inte glömmer bort våran utmaning här på min blogg,
klicka här så kommer ni dit.

Ha en bra dag!!

Färgutmaning!

2011-05-04 @ 07:38:57

YOU DO
har starat en ny blogg
och har flera roliga utmaningar på gång.
Jag fastnade för
 Pojjos
färgutmaning.

Så här skriver hon om sin utmaning:

   Visst är ni sugna på tävla??
Jag har valt att göra en färgutmaning åt er,
 för att jag själv älskar att jobba med olika färger och prövar gärna färger jag inte använt ihop tidigare.
 Färgerna jag har valt kan ni ser här nedanför.

Skapa en LO, ett kort eller altra något i dessa färger Lila, grön och brun.
 (vitt och svart får finnas med men bara som tillägg)


Och så här blev mitt kort:


En blogaward från Lindha

2011-05-02 @ 22:20:26

Min blogvän Lindha har förrärat mig med en blogaward.
 Den innebär att man ska berätta 8 saker om sig själv,
 i syfte att vi ska lära känna varann bättre.
När detta är gjort ska den skickas vidare till 8 andra.



8 "udda" saker om mig

1. Älskar mysbyxor (hemma)
2. Favortimat: pasta,tacos & grillat
3. Jag är plattfot
4. Född i Trollhättan
5. Gillar att åka fyrhjuling
6. Tycker inte om att rensa ogräs
7. Jobbar innom kyrkans barnverksamhet
8. Om 5v veckor har jag ett 10 veckors långt sommarlov :)

Erkänn att du fått reda på åtminstone EN
 sak som du inte redan visste om mig? =)
 Nu skickar jag den här blog-awarden vidare till 8 personer
som jag vill veta mer om,
och det är:

LISA-OLSI

LENAS PAPPERS PYSSEL

Messa Notte

ANNELI

POJJO

LILLA PYSSEL INGER

MORMOR MARGARETA

EmmaGreen&FeliciaSöder

Lycka till tjejer!
 Det ska bli kul att få lära känna er lite bättre.
Ha en bra dag
och glöm inte bort våran utmaningen som ligger lite längre ner i min blogg!


Vårutmaning hos Mias mix.

2011-05-02 @ 18:05:05

Mias mix
har denna månad en
Vårutmaning!!

Nu är våren äntligen här!!!
Vi har tänkt oss en kort-utmaning i vårens tecken!
Ni får använda vilka papper ni vill men gärna i lite våriga färger!
Kravet är att kortet ska innehålla minst ett band & tre knappar.

Och så här blev kortet som jag gjorde till utmaningen.

Bandet är bladrankorna, och knapparna ser ni ju själva :)

Må gott!

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0