Födelsedag!

2012-03-30 @ 07:39:55

Åh,va roligt det är att fylla år.
Dagen idag började med att att mina barn & min man kom in
och sjöng för mig vid sängen,
fick så fina presenter och en underbar bukett med tulpaner.

Men igår kväll när jag kom hem från jobbet och tömde postlådan
så fick jag se ett mycket intressant kuvert som jag inte orkade låta bli att öppna :)

Såg nämligen att det va ifrån min kära nät & bloggvän 
Lisa-olsi
hann knapp in och ställa ifrån mig det jag
hade handlat i affären innan kuvertet öppnades.
Och oj så mycket fint jag fick.
*
*
Först en såå fin och god chokladkaka
som Lisa hade altrat:

Lisa vet allt vilken favoritfärg jag har :)
*
*
Min man & jag smakade på den god chokladen igår kväll,
och den va jättegod.

(Lånade bilden av lisa)

*
*
Lisa hade gjort ett så fint kort till mig,
med en vikning jag inte har prövat på själv.

En underbar insida:

*
*
Titta vad jag fick mer,
kunde tro att jag fyllde 50år när jag fick så fina saker.

Den stansen har jag tittat på och önskat mig,
och jag gillar ju charms som ni vet :)
*
*
*
Och sen tror jag Lisa vill att jag ska få ett
skönt avslappnat bad idag på min födelsedag :)



Tusen stora TACK kära Lisa,
gå gärna in på hennes blogg och titta på vad mycket fint hon gör,
klicka --> HÄR


Studentkort!

2012-03-28 @ 07:10:49

Här händer det inte så mycket vid pysselbordet,
när solen lyser så fint,är det så mycket annat man vill göra
både ute och inne.

Men ett studentkort som ska till Trollhättan har jag fått ihop i alla fall.
Bställaren talade om att hon som skulle ha kortet går ut lantbrukskolan,
så det skulle helst va en ko, en taktor och blommor på.
Och så här blev det:


En närbild på kossan och traktorn:


Kramiz!!


Dopklänning!

2012-03-25 @ 08:41:58

Fick en förfrågning i torsdagskväll
om jag kunde göra en dopklänning tills på lördag?
Visste att jag skulle vara hemma på fredagen så
det va klart jag gjorde.



Insidan:


Ha en skön söndag!


veckans julkorts utmaning v12

2012-03-23 @ 06:59:22

Hos Veckans julkortsutmaning
är utmaningen att göra ett julkort
med någonting gott eller ätbart,
 alternativt ett julkort i bruna pepparkaksfärger!

Jag valde att göra ett i pepparkaksfärger:


Ha en bra dag & en trevlig helg!!


Utmaning!!

2012-03-21 @ 07:08:00

Hittade en roligt utmaning inne hos Emma pysslar
Man skulle inspireras av något av hennes kort
och lifta det.

Kortet som jag inspirerades av hittar ni här:
http://emmapysslar.blogspot.se/2012/01/kortskissen-157.html


Och så här blev mitt kort:


Hoppas att ni alla får en bra dag!


Studentkort!

2012-03-18 @ 08:03:05

Fy va svårt det är och ta bilder på
korten jag har gjort,
särskilt om det är ett blankt papper..

*
Fick en beställning på ett studentkort
till en kille som gillar raggarbilar.

*
Och när det va klart och jag skulle ta kort på det så
blev det aldrig bra.....

*
Här ett en bild under lampan:

Här stämmer färgerna bra på kortet i alla fall.
*
*
*
och här är en bild i dagsljuset:


Tycker inte någon av dom blev bra,
men nu har ni fått sett mitt kort i alla fall :)
*
Har ni något bra tips om hur jag ska göra
när jag fotar så
mottages det tacksamt.

Kram & ha en bra dag!!


Julkortsutmaningen v.11

2012-03-15 @ 07:20:05

Så här skriver
veckans julkortutmaning
om veckans "regler"

***
Nu känns det som om våren är här!
Det är fantastiskt skönt ute, solen värmer och det är
 bara en tidsfråga innan allt börjar bli grönt igen!
På tal om grönt,
den här veckan vill vi se gröna julkort!
****************************************

Och så här blev mitt gröna julkort ut,
med en röd tomte på. 


Kramiz!!


Studentkort!

2012-03-13 @ 06:19:50

Först vill jag tacka för alla snälla kommentarer
jag får av er.
Jag bli lika glad varje gång någon
har skrivit något
 och så får jag ju chansen att hitta in till er.
*
*
*
Nu har jag gjort ett studentkort till,
jag gillar denna fina stämpel,
och av någon anledning så tycker jag studentkort ska gå i blått & gult,
va tycker ni?
******


Ha en bra dag!
Kram.


Studentkort!

2012-03-11 @ 08:22:48

Jag kommer ihåg hur det var förra året,
då fick jag flera beställninga på studentkort
precis innan studenten,
så i år tänkte jag vara mer förutseende och ladda upp
med ett par stycken.

Här är årets första studentkort:


Kram & ha en bra dag!


Julkortsutmaningen v.10

2012-03-09 @ 06:14:24

Igår låg snön vit på backen här igen,
så då kändes rätt och göra ett julkort till
ett julkort i veckan utmaningen

Denna veckan var det en skiss man skulle följa:


Min brorsdotter Alma gillar Ior väldigt mycket,
så jag tänkte på henne när jag gjorde detta kortet:


Hoppas att ni alla får en trevlig helg!




Grattis kort!

2012-03-07 @ 06:02:39

Min son Robin & hans flickvän Felicia
är bjudna på fest till helgen.
Då ska det ju va ett kort till presenten,
jag frågade Felica vad hon som fyller år gillade mest
 och fick reda på att det va: hästar,rosa & blått.
*
*
*
Så det fick bli ett blått kort med en liten häst på:


En bild på hästen:


KRAM!!


Påskutmaning!

2012-03-04 @ 20:18:59

Nettans scrapbooking 4you
har en utmaning på sin blogg där temat är:
påsk.
*
*
Så jag satte mig ner vid pysselbordet och gjorde ett påskkort:


Må gott!!


Kattkort!

2012-03-03 @ 06:15:25

Hejsan!

Hoppas att ni alla bloggvänner har det bra
och får njuta av solen lika mycket som vi här i Värmland.
*
*
*
Fick en förfrågan om ett kattkort,
så det är det jag har fixat med vid pysselbordet
dom senaste gångerna jag har får tid att sitta där.
Brukar skoja om att mitt jobb tar tid från min hobby ;)



Kram Onkis!!


Vinst!

2012-03-01 @ 11:27:13

Jag hade ju turen att vinna 3:dje pris i
Snojbis bloggcandy
Hennes snälla dotter drog mitt namn bland många andra,kul!

Detta va det jag vann:

Lånade bilden från Snojbi.

Nu tror jag inte att jag kan få till en
så fin korsett som jag sett Snojbi och flera andra har gjort.
Men den ska få ligga till sig lite,
så får vi se om jag törs prova en vacker dag.

***************************************************************

Hoppas att ni har lika fint väder
som vi har här i Värmland.
Solen lyser och snön förvinner sakta men säkert :)

Kram!!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0