Blått kort till en flicka!

2013-08-31 @ 08:28:00
 
Det händer inte så ofta att jag gör ett
blått kort till en flicka.
Men när jag hittade den här
fina bilden i mina gömmor
så blev det till att leta efter blåa papper.
 
 
*****************
 
 
Ha en toppen bra dag!!!!
 
 
 
 
 
 

Swap kort!

2013-08-28 @ 08:42:00
 
Denna gången va det min tur och skicka
swappåsar till dom andra 7 tjejerna.
 
*************
 
Detta var det som var med i deras påsar som
dom fick att pyssla med.
 
 
Så här blev mitt kort:
 
 
Det är en stor tags
som man kan ta ur och skriva en hälsning på
 
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!
 
 
 

Grattiskort i bruna nyanser.

2013-08-26 @ 08:44:00
 
 
Nu har jag pysslat lite igen,
det har blivit ganska många timmar vid pysselbordet denna helgen,kul!
 
*************
 
Hittade dom här fina bruna papprerna
och ville använda båda sidorna,
då blev några rullar på kortet.
 
****************
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra vecka!!
 
 
 
 

Tema kort!

2013-08-24 @ 18:01:00
 
 
Hej på er!
 
Hoppas att ni har en fin helg med mycket sol och pyssel.
 
**********
 
Jag har gjort 2st kort med olika teman.
Det första skulle vara till en flicka som gillar hundar
 
 
*****************
 
Det andra kortet 
skulle vara ett kramkort på födelsedagen.
Hittade den söta natten och tyckte den skulle få vara med på kortet.
 
**************
 
 
Kram & ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 

Julkortsutmaning nr 3 hos scrapbutiken!!

2013-08-23 @ 07:36:00
 
Tiden går fort när man har roligt,
det är redan dags för
julkortsutmaning nr 3 inne hos Scrapbutiken.
 
************
 
Denna gången skulle det finnas med
ett eller fler djur på kortet.
Och så här blev mitt bidrag till utmaningen:
 
************
 
 
 

Välkommen till världen!

2013-08-21 @ 07:26:00
 
 
Jag fick en förfrågan om jag ville göra ett
kort till en nyfödd liten tjej.
Och självklart ville jag det.
 
**************
 
Idag börjar mina barn skolan,
nu är det verkligen slut på sovmorgonar och sena
sommar kvällar.
Jag längtar redan till nästa sommar.
 
 
 
 

Grattis kort!

2013-08-18 @ 12:38:00
 
 
Igår fyllde en vännina till min mamma år.
Tyvärr träffar jag henne inte så ofta,
men hon finns med bland många underbara minnen från min barndom.
Det va alltid så många glada skratt när vi träffades.
Inga bor i Kalmar,
och min mamma har varit där under helgen och firat henne,
och till presenten fick jag äran att göra ett kort till jubilaren.
 
 
*********************
 
 

Julkortsutmaning nr 3

2013-08-15 @ 21:32:00
 
 
I dag startade den tredje julkortsutmaningen i
 48 timmars utmaningen på Facebook.
Denna gången är det jag
som håller i utmaningen och
temat denna gången är:
Ett rött julkort med tag/tags.
där rött ska vara den dominerande färgen, 
men andra färger får finnas med.
****************
 
Så här blev mitt insperationskort
till utmaningen.
 
Tagsen går att ta ur,
och den utan text kan man skriva något på om man vill.
 
 
 
*************** 

 

 

 
 
 
 

Dopkort!

2013-08-12 @ 08:08:00
 
 
Hej på er!
 
Jag fick en beställing på ett dopkort,
det skulle gå i rosa
och så skulle vara namn och datum med på kortet.
 
 
Tack för titten och ha en bra vecka!!
 
 
**************
 
 
 
 

Altrad kalender!

2013-08-10 @ 09:38:00
 
 
Gisses va fort detta sommarlovet har gått,
på måndag är det dax att börja jobba igen.
 
Och som vanligt har jag ju fått
en ny kalender inför det nya läsåret:
 
Och den ser ju lite tråkig ut,
så jag måste ju klippa och klistra lite :)
 Svårt att altra när jag bara vill ha platta saker,
för den åker ju upp och ner i väskan många ggr på en dag.
 
************
 
Nu ska det bli kul och träffa arbetskamraterna igen,
och börja planera innan barnen börjar sin hösttermin.
 
 
 
 

Julkortsutmaning nr 2 hos scrapbutiken!!

2013-08-06 @ 09:39:00
 
Då va det dax för den 2:a
julkortsutmaningen inne hos
Scrapbutiken
 
************
 
Regler för denna omgång:
JULKORTSUTMANING NUMMER 2 
 SNÖFLINGOR OCH PÄRLOR
Vi vill att du skapar ett julkort där det finns snöflingor och pärlor med på något sätt.
Du väljer själv färg, antal och form. 
 
***************
 
Och så här blev mitt kort:
 
 *************
 
 
 
 

Blått kort!

2013-08-04 @ 08:00:00
 
Nu pågår det en utamning i 48 timmars gruppen
 på Facebook igen,
som jag ville vara med på.
 
*************
 
Regler:
Jag vill att ni gör ett kort med minst 3 mönstrade papper,
inkl kortbasen.
Inga enfärgade papper får användas med undantag som "skylt"
bakom en text!
Vill även att ni har med ett stämplat motiv eller text!
 
*************
 
Ingen lätt utmaning eftersom jag
alltid använder CS.
Men efter lite tänkande så blev det ett kort tillslut:
Använde 3st olika mönstrade papper
från Maja Design och en text jag gillar.
 
**************
 
Ha en toppen bra dag!!!!
 
 
 
 
 

Swapkort nr 3!

2013-08-01 @ 22:35:00
 
 
Så var det dags för tredje kortet i vår swapgrupp.
Det är ju så kul att få dom här breven i lådan,
man har inte en aning om vad man hittar när man öppnar breven :)
 
***************
 
Så här blev mitt kort av månadens brev:
 
 Denna månaden är det min tur att skicka
brev med scrapbookingsaker i till dom andra 7 tjejerna.
 Spännande och se vad det blir av det.
 
************
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0