Fjärilskort!

2014-06-27 @ 09:57:18
 
Jag verkligen älskar fjärilar,
ibland måste jag bestämma mig innan
jag gör kortet att denna gången får jag
inte ha med några fjärilar på kortet.
Det är ju inte säkert att alla andra gillar dom bara för att jag gör det :)
 
**********
 
Men denna gången är det ett fjärilskort
som jag vill visa er:
 Det vita bandet med lila blommor på
har jag fått av min mamma,
det köpte hon när jag var i hennes mage
och hon skulle sy sängkläder till min vagga.
Kul att det fanns kvar och att jag fått det :)
 
**********
 
 
 
 
 

Två stycken kort till män!

2014-06-25 @ 16:40:08
 
Detta med att göra kort till män
tycker jag är svårt..
Vill inte att det ska vara puttenuttigt
med massa blommor m.m.
Får se vad ni tycker om jag har lyckats eller ej :)
 
 
****
 
Första kortet var till en man som gillar fåglar & blommor:
 
 
*********
 
Det andra kortet till en kille som fyllde 30 år
som gillar att cykla:
 
 
 ********
 
Hoppas att ni alla har det bra,
själv har jag ju sommarlov så nu ska det pysslas :)
 
 

Blandat...

2014-06-22 @ 16:03:25
 
Fick se att jag missat och visa er ett
konfirmationskort som jag gjort.
Beställaren ville att det skulle gå i rosa & brunt,
och så skulle det vara namn & datum med.
Så det fick bli så :)
 
 
************
 
Sen ett bröllopskort som min mamma beställde:
 
 
************
 
Nu hoppas jag att ni alla haft en bra
midsommar helg och att ni njuter att sommaren.
 
 
 
 
 
 

Studentkort!

2014-06-19 @ 07:04:18
 
Idag ska jag visar er dom sista
studentkorten för i år.
 
**********
 
Det första skulle vara ett lite större kort
till en tjej som tagit studenten
 
 
************
 
Nästa kort är också till en tjej,
gillar verkligen denna fina stämpeln
som fått vara med på många av mina studentkort.
 
 
***********
 
I morgon är det midsommarafton,
och jag hoppas verkligen att ni alla får en trevlig och regnfri dag.
 
 
 

Vinnaren är.....

2014-06-15 @ 17:11:00
 
Nu är utställningen slut
och jag har varit uppe i Sunne och hämtat
mina överblivna kort och dom andra sakerna.
 
*******
 
Kul att så många var med och gissade i min
lilla tävling..
Många trodde att jag skulle få sålt alla kort,
och det värmer mitt scraphjärta :)
 Men jag fick sålt 12st kort av 19st,
så jag är jätte nöjd med det.
 
*********
 
Nu va det två stycken som gissade på att jag skulle
få sålt 12st kort:
 
TinaLinn
&
Eva (Evaspysselsida)
 
Så jag skrev era namn på lappar och drog lott,
och vinnare blev:
 
*
*
*
*
 

EVA

 

 
GRATTIS
 
 
Men eftersom TinaLinn också  gissade rätt så får
du ett litet tröstpris av mig.
 
Så om ni båda skickar mig era adresser på
veronicalantz@live .se
så kommer snart era vinster på posten.
 
*********
 
 
 
 
 
 
 

Studentmössor!

2014-06-14 @ 10:58:00

 

Nu har både barnen och jag sommarlov,

såå härligt.

Min man jobbar nästa vecka också,

sen får han också sommarlov.

 

********

Jag vet inte riktigt hur många studentmössor jag har gjort i år,

har inte tagit kort på dom alla eftersom jag tycker att dom ser

ganska lika ut.

Men här kommer det bilder på några av dom:

 Den översta mössan va till en tjej
som gillar fotboll.
 
 
*****
 
 Denna mössan va till en kille
som gått bygglinjen.
 
*******
 
 Denna mössan var till en tjej som
läst samhällsprogrammet.
 
***********
 
Nu önskar jag er alla en trevlig och solig helg!
 
 
 

 


Konfirmationskort!

2014-06-11 @ 07:13:00
 
Nu var det konfirmation här under helgen
så jag kan visa er dom sista konfirmationskorten som jag gjorde.
 
*******
 
Det första var till en kille:
 
 Man drar ur den stora tagen
och skriver sin hälsning på den:
 
 
**********
 
Och det andra till en tjej:
 
 
 **********
 
Nu är det snart examen och sommarlov för mina barn.
Lilleman går ur 9:an,
och min äldsta son har ett år kvar på gymnasiet.
(vart tog dom andra åren vägen?)
 
Hoppas på fint väder när dom ska till kyrkan
och få sina betyg m.m.
 
 
 

Bebiskort!

2014-06-09 @ 19:20:53
 
En av mina arbetskamrater har blivit mormor,
och självklart ska bebisen välkomnas
till världen  med ett kort och present.
 
 
****
 
Båda  föräldrarna till barnet jobbar
på konditori, så jag tycke denna boddyn passade så bra.
 Det är en jätte duktig tjej som syr dessa på beställning,
ni hittar hennes FB sida:  HÄR
 
 
**************
 
 
 
 
 
 

Vintage utmaning!

2014-06-06 @ 20:07:00
 
Det finns en norsk  blogg där dom har
Vintage utmaningar
Och just nu har dom en utmaning där man ska
använda metall/ charms.
Och det var en utmaning som passade mig,
som gillar metalldekosar & charms.
 
******
 
och så här blev mitt bidrag till den utmaningen:
 
 **********
 
 
Trevlig helg önskar jag er alla!!
 
 
 

Några kort!

2014-06-03 @ 07:42:00
 
 
Det är kul att se att ni tror att jag kommer att få
sålt så många kort på utställningen.
Jag har inte varit dit och tittat,
så jag vet inte alls hur det ser ut på tavlan just nu.
 
Har du inte gissat än, så kan du göra det: HÄR
 
 
************
 
Här är 2st av korten jag lämna in till utställningen,
det första tänkte jag mig som ett kondoleanskort.
 
 
***********
 
Och ett lite mer färgglatt tackkort.
 
 
**********
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0