Lite annolunda kortbeställning.

2015-05-31 @ 19:10:00
 
Fick ett telefonsamtal till jobbet förra veckan,
det va en man som undrade om det va jag som gjorde kort??
Ja svarade jag :)
Då ville han beställa ett kort till en bekant som fyller 40 år
och flyttat från orten,
så han ville att kortet som jag skulle göra
va typiskt från våran ort....
 Jag frågade om olika hus/kyrkan men till slut kom
vi överens om att ha med en bild på Sillegården
som är ett känt hus här, där dom serverar mat
och har uppträdande och utställningar.
 
 
 
*******
 
Och så här blev koret:
 
 
************
 
 

Konfirmation!

2015-05-29 @ 18:07:00
 
Förra helgen var det konfirmation här i kyrkan,
en god vän till mig har en dotter som läst för prästen,
och hon beställde ett kort till henne av mig.
 
*********
 
Och så här blev det:
 
 
 
************
 
 
 Trevlig helg!!!
 
 

Många examens kort blir det :)

2015-05-27 @ 07:20:00
 
Då ska jag visa er ännu ett examenskort
som jag gjort.
Denna beställning skulle gå i rosa
med texten:
Grattis till examina.
 
 
**********
 
Hoppas att beställaren blir nöjd.
 
 
 
 
 

Teaterkort!

2015-05-24 @ 13:23:00
 
Fick en beställning av en vän som
    ska ge bort biljetter till en teater,
så hon ville att kortet skulle gå på det temat i lila färger.
 
 
**********
 
Och så här blev
resultatet när jag klipp & klistrat lite :)
 
 
**********
 
 
 

Examens kort!

2015-05-19 @ 20:41:16
 
Nu är det full tillverkning  av
student & examens kort vid mitt pysselbord.
Men det är roliga kort att göra,
fulla med glädje & hopp inför framtiden.
 
 
*******
 
 
Fick en beställning på ett studentkort,
där tjejen som tar studenten har gått
en musiklinje  med inriktning på fiol & sång.
Och så här blev det kortet:
 
 
***********
 
 
 
 

Kort med många saker!

2015-05-17 @ 13:19:00
 
Just nu har Lisa-olsi & jag
en utmaning på 48 timmars sidan på FB.
 
*******
 
Temat på vår utmaning är:
Skapa fritt men mycket!
 
***
 
 
Så här blev mitt insperationskort till utmaningen:
 
 
 
 
 
 
 
 

Beställningskort!

2015-05-16 @ 08:30:06
 
Fick en kortbeställning till en man som fyller år och
och hans stora intresse är basket...
Det är inget tema som jag har mycket av
bland mina pysselsaker,
men jag gjorde så gott jag kunde,
det blev ett enkelt basket kort:
 
 *************
 
Jag har ju "snöat inne" på ugglor,
inte bara på kort utan även här i vårat hem :)
Fick tag på så fina färdig utstansade uggle dies,
så det blev ett kort med ugglor på också här under veckan.
 
 
**************
 
 
 

förlovningskort!

2015-05-14 @ 08:35:00
 
 
Hej på er alla!!
 
Hoppas att ni har det bra
och får mycket pysseltid nu när det är några extra lediga dagar,
i alla fall har vi det i min familj där vi jobbar inom
skolan med barn & våra egna barn går i skolan :)
 
 
*******
 
Har gjort ett förlovningskort
till ett par som förlovade sig i England.
 På insidan av koret står det:
Grattis till förlovningen
men det glömde jag att fota....
 
 
***********
 
 
 
 
 

Svart/vit & grå utmaning!

2015-05-09 @ 07:35:36

 

Nu har jag varit med på en utmaning på FB igen,

denna gången skulle man göra ett alster i

svart/vit & gråa färger.

 

**************

 

Jag har en del beställningar som ska göras,

så jag passade på att göra ett konfirmationskort

till utmaningen som blev så här:

Den stora vita tagsen drar
man ur och skriver sin hälsning på.
 
 
************
 
 
 

 


Uggle kort!

2015-05-07 @ 18:43:15
 
När jag fyllde år så fick jag
en så fin dies med ugglor på av Lisa-olsi
och nu så har det blivit ett kort med ugglor på:
 
 ***********
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0