Bröllopskort!

2015-01-25 @ 16:05:00
 
Hej på er alla glada pysslare!!
 
Jag fick en beställning på ett enkelt bröllopskort
utan krusiduller sa beställaren :)
 
Inte det lättaste och vet hur dom menar,
men jag gjorde så gott jag kunde.
 
*******
 
Så här blev kortet
och beställaren blev nöjd sa hon:
 
 
 
***************
 
 
Nu hoppas jag att ni alla får
en bra vecka som kommer.
 
 
 
 

Julkortsutmaning nr 1 2015

2015-01-23 @ 11:23:00
 
 
 Dom som inte håller på med scrapbooking
tror nog att man är helt knäpp när man sitter och gör julkort nu :)
men det är jättebra att göra ett ibland så slipper man stressa hela hösten.
 
 
***********
 
På 48 timmars sidan på FB
har vi (jag & Lisa)
dragit igång med årets julkortsutmaningar,
och den första är det jag som håller i.
Den håller på mellan fredag till söndag kl 11
 
***************
 
Och här får ni se mitt
insperationskort till den utmaningen:
 
 
 
Den som vinner får förstås ett pris:
 
 
 
Hoppas att ni alla får en
trevlig pyssel helg!!
 
 
 
 

Kort till en nyfödd kille!

2015-01-15 @ 19:46:00

 

Hejsan!

 

Just nu har vi full snöstorm utanför huset,

hoppas att strömmen stannar hela kvällen & natten.

Tur att man har det varmt och skönt inne

och ett pysselbord som bara väntar på mig :)

 

*********

 

Jag har gjort ett blått kort

till en liten nyfödd kille:

 

 

 


Swapbrev!

2015-01-12 @ 19:23:00
 
 
Då var det dags att visa er decembers swapbrev.
Jag och 6st andra härliga kvinnor
har ju en swapgrupp tillsammans.
Det innebär att 1 av oss packar 7st påsar/brev med scrapbookingsaker,
det kan vara papper, blommor, dies,
bilder och olika dekorationer.
1 påse tar hon själv,
sen skickar hon påsarna till var och en som är med i gruppen.
Och så gör vi varsitt kort av innehållet.
I april månad är det min tur att skicka
påsar till dom andra tjejerna.
I december var det min tur att skicka till dom andra tjejerna.
 
Dessa dekorationer fick dom i sina påsar:
 
 
Och så här blev mitt kort som jag gjorde:
 
 
 
****************
 
 

Tusen tack Ida!!

2015-01-09 @ 11:20:00
 
Först vill jag börja med att tacka
Ida
(Lisa-olsis dotter)
som suttit i timmar vid sin dator och hjälpt mig
göra min blogg sida så snygg.
 
Tusen tack, vilken tur att du vill hjälpa mig :)
 
 
***************
 
Sen har jag glömt att visa er hur min kort blev
från novembers swapbrev.
Allt detta fina fick jag i mitt brev.
 
 
********
 
och så här blev kortet som jag gjorde:
 Det enda jag lade till är den lilla grattis texten.
 
 
 
********
 
 
Nu hoppas jag att ni alla
får en toppen bra helg!!
 
 
 
 

Grattis kort!

2015-01-06 @ 14:06:00
 
Fick en beställning på ett kort till en
kvinna som fyllde 50 år,
beställaren vill att namnet skulle stå med,
annars fick jag helt fria händer.
 
******
 
 
Och efter lite klippande & klistrande blev det så här:
 
 
***********
 
Idag är det sista dagen på vårat 3 veckors jullov,
i morgon blir det att återgå till jobbet :)
 
 
 
 
 
 

Flyttkort!

2015-01-03 @ 21:33:00

 

Hej på er!

 

Hoppas att ni har det bra där ute i vårat avlånga land

med mycket pyssel och knåp :)

 

*********

 

Fick en beställning på ett kort till ett par

som har köpt ett hus,

fick en bild på huset som beställaren ville ha med på kortet.

Och så här blev det:

 

 **********

 

 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0