Receptbok!

2011-10-30 @ 22:13:19

Fick en beställning på en receptbok från
en härlig tjej som har bloggen:
Dalarum
*
*
*
som blev så här:





Sen köpte hon en
tändsticksask av mig också,kul!



Nu hoppas jag att hon
gillar båda sina saker.

Kram & ha en bra dag.


Bröllop!

2011-10-29 @ 19:06:49

Igår var jag & min man ute på hemligt uppdrag.

Vi har 2 vänner som skulle gifta sig i största hemliget,
deras barn eller föräldrar fick inget veta förrens senare på kvällen.
Men jag och min man fick den stora äran att
vara bröllopsvittnen,jättekul!

Vi köpte en liten present till dom,
och så klart så gjorde jag ett kort också.




Ha en härlig söndag!


Tändsticksask!

2011-10-29 @ 09:01:51

Nu har jag gjort en ask igen,
denna gången blev det en rosa.




Och även denna gången
har jag satt ihop 4 små askar.



Här i Värmlad varnar dom för
blixthalka,så ta det försiktigt på vägarna.

Kramiz!!



Dopklänning!

2011-10-28 @ 07:45:16

Fick en förfrågan under veckan
om jag hade lust att göra ett
blått dopklänningskort.

Och självklart hade jag det.


När det gäller dopkort
tycker jag det är bra att barnet har ett kort namn

Ler


Tändsticksaskar!

2011-10-27 @ 07:39:06

Nu har jag gjort några tändsticksaskar igen,
denna gången blev dom svart/vita.






Ursäkta dom dåligt tagna bilderna...

Till båda dessa askar har jag tagit 4st små askar
och satt ihop dom.



Hoppas att ni får en bra dag,
trots höstrusket ute.




Julkortsutmaningen v.43

2011-10-25 @ 18:24:12

Även denna vecka är temat
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix:
Valfritt.


Och då gjorde jag ett
blått julkort :)



Må gott!


Vit tändsticksask!

2011-10-24 @ 07:28:22

Jag fick en förfrågan
om jag kunde göra en tändsticksask i 
chabby chic stilen??

Kan ju försöka sa jag..

Tycker ni att jag har lyckats?


*
*
På denna asken lade jag pappret runt om en långsida.


Hoppas att ni får en toppen vecka.
Kramiz!


Välkommen lilla Siri.

2011-10-23 @ 07:45:45

Fick en beställning på ett
rosa bebiskort till en
nyfödd Siri.


Ska iväg och lämna kortet sen,
hoppas att beställaren gillar det.
Jag själv tycker den stämpeln är så söt.

Ha en fin höstdag!



Bloggcandy!

2011-10-23 @ 07:37:58

Bloggcandy
hos
 Lindha

Regler:

För att vara med behöver du göra följande:
* EN LOTT: Lägg upp bilden på din blogg, i ett inlägg eller i din sidebar.
* TVÅ LOTTER: Bli en följare för att du VILL inte enbart för candyn
* Lämna en kommentar i inlägget och berätta hur många lotter du väljer att ta.


Tändsticksask!

2011-10-22 @ 08:57:15

Häromdagen när jag va och handlade och stod i
kassan och skulle betala så hör jag en röst bakom mig som säjer:
Jaha,brinner det i Sunne i natt så vet vi vem som tände på!!

Förvånad vänder jag mig om och där står för mig en
okänd man och tittar på mina varor,
på bandet låg b.l.a 10st stora tändsticksaskar och 6 paket med små askar Generat leende
Nästa gång jag ska köpa askar,
går jag till en annan affär
Blinkar

Här får ni se hur en av askarna blev
när jag klippt och klistrat lite.



TACK för alla snälla kommentarer,
det värmer!
Kramiz.


Tävling!

2011-10-20 @ 22:31:00
Snojbi
har en tävling på sin blogg
där man ska göra ett kort efter hennes fina skiss



REGLER:
*Gör ett KORT efter hennes skiss
*Det ska finnas 1charms och minst 3 blommor på.
*Ska synas att du utgått från skissen.
*Ditt bidrag ska vara nygjort och bara till denna tävlingen.
*Ett bidrag per person.
*Lägg upp ditt kort i din blogg och länka till


Och så här blev mitt bidrag
till hennes tävling.




Tack för besöket
&
 hoppas att ni får en trevlig helg!


Julkortsutmaningen v.42

2011-10-19 @ 06:56:50

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är:
Valfritt.



Jag valde att göra ett julkort
 med den fina ängeln på.
Va lite svårt att ta kort på det när ängelns vingar blänker så.

Ha en toppen bra dag!!


Tändsticksaskar!

2011-10-18 @ 07:17:46

Fick beställning på en tändsticksask
som skulle kunna stå framme året runt,
hon köpte nämligen en ask av mig med julmotiv i julas.
*
*
*
När jag satt och gjorde den första asken va det så kul,
så jag gjorde flera olika så hon får välja vilken hon vill ha.



Här har jag tagit 4små askar och satt ihop




En av dom andra askarna jag gjorde
där jag också har satt ihop 4 små askar.



Denna asken gjorde jag av en vanlig stor ask.

Hoppas att hon gillar någon av dom.

Ha en toppen bra dag!


Bloggcandy!!

2011-10-17 @ 06:54:10

Dalrum
har en bloggcandy/tävling på sin blogg
som jag gärna skulle vilja vinna.



Dopkort!

2011-10-16 @ 06:46:02

Igår var vi ju till Ekshärad på
Ellinors dop.
Det va en mysig dop-cermoni i kapellet brevid kyrkan.



Här är hela familjen efter dopet.
Min bror Christian,hans fru Malin,
Ellinor som somnade gott under själva cermonin
 och så fasters goding Alma.

*
*
*

Efter dopet åkte vi till hembygdsgården,
fikade och hade det jätte trevligt.
Ellinor fick så många fina gåvor,
och här är korten som jag har gjort till henne.

Detta kortet hade Malins bästa kompis
Maria med familj beställt.
*
*
*

Det här kortet fick hon av sin farmor & hennes man.
*
*
*

Kortet Ellinor fick av sin gammel mormor.

Insidan:



Och till sist,
kortet hon fick av sin farfar.



Jag tycker att det är lite svårt men kul att
göra flera kort till samma person och tillfälle.
Men försökte göra dom i olika färger
och stilar så inget skulle bli lika.

Ha en toppen bra dag!!


Ellinors dop!

2011-10-15 @ 08:02:40

Idag ska vi åka upp till
Ekshärad där Ellionor ska döpas.
Det är min lillebrors dotter,
så jag är ju faster till henne.

Har gjort några dopkort till henne,
men nu ni får bara se det hon får utav oss,
för jag vet att Ellionors mamma: Malin,
som är min svägerska tittar in här ibland.

Jag gjorde ett dopklänningskort från
oss för jag vet att Malin tycker dom är fina.


insidan


Ni kanske vill se ett kort på den sötad tjejen också?





Kusin Alex 15år.

2011-10-14 @ 13:28:48

Igår fyllde barnens kusin
15år,
så i kväll ska vi dit och fira honom.
Han önskar sig pengar så jag gjorde
ett enkelt sedelkort till honom som han ska få i kväll,
han bryr sig nog inte så mycket om kortet bara han får pengar :)



Insidan


Ha en trevlig helg!!


60års kort!

2011-10-13 @ 06:17:15

Fick ett beställning på ett
 60års kort som skulle gå i blått/vitt & silver,
där hon som skulle få kortet gillar sin
 katt: Herr Larsson väldigt mycket.


Och så här blev det:


Kom på nu att jag glömde ta kort på insidan...

Hoppas att ni alla har det bra,
idag ska jag åka och jobba,sen är jag ledig i 3dagar,härligt!

Kram!


Julkortsutmaningen v.41

2011-10-11 @ 06:10:33

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är:
"Kryddor"

Jag valde en kanelstång som
min krydda på kortet:



Ha en toppen bra dag!!


BLOG CANDY DAGS!!!

2011-10-11 @ 06:03:44

Pojjo
har en bloggcandy inne på sin blogg
som innehåller överaskningar.

Den är jag verkligen sugen på att vinna :)


Tusen tack!!

2011-10-10 @ 06:26:01

Tusen tack för alla snälla
kommentarer och tips jag fick av er igår.
Det värmer långt in i hjärtat
när ni är så omtänksamma Rött hjärta

Jag beställde en ny Cuttlebugg igår,
nog för att jag blev sugen på att testa en
Big Shot när flera av er rekomenderade den,
men till slut bestämde jag mig för att ta en "groda" till.
Så nu hoppas jag att den kommer under veckan.


Här får ni se ett 40års kort
som skulle gå i turkost & vitt.

Är inte riktigt så blekt i verkligheten,
det va svårt att få ett bra kort på det.

Hoppas att ni alla får en toppen bra vecka.
Kramar!!


Sorg! :(

2011-10-09 @ 12:06:31

Igår hände det en scrapbooking olycka här hemma hos mig Ledsen
Min kära groda (Cuttlebuggen) gick sönder..
Skulle stansa ut lite bokstäver till ett kort,
och helt plötsligt bara small det till.

Först när min man tittade på den så verkade det inte så farligt,
men vid närmare undersökning visade det sig att metallen som finns inuti
hade spruckit i två delar.
Så idag ska jag sätta mig och titta runt på dom olika
webbshopparna och se vad dom har för erbjudanden,
för utan en stansmaskin blir det inte många kort gjorda.

NYA Cuttlebug 2 Grön Stansmaskin
Har ni något tips om vart dom har bra erbjudanden??

Ha en toppen bra söndag.
Kram!!


80års kort!

2011-10-08 @ 07:44:59

Fick en beställning på ett
80års kort som en man skulle få,
 dom som beställde kortet ville ha det med lite
hösttema.

Gjorde ett enkelt kort,
vill inte ha för mycket "pillrigt" på när det är till en man
.


insidan



Jag levererade kortet igår,
och dom sa att dom gillade det
i alla fall
Ler

Hoppas att ni alla får en trevlig höstdag!


Julkortsutmaningen v.40

2011-10-06 @ 07:05:59

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är:
 "Rosa bandet" - ett rosa julkort till förmån för insamlingen till Rosa bandet.
Gör ett kort,
 men sälj sen ditt kort och SMS:a ROSA till 72988 så skänker du även 50:-
till Rosa bandet insamlingen /Cancerfonden.

Även om jag inte får det sålt så har jag satt in 50kr



Sen tycker jag det är så tråkigt att det inte funkar att
kommentera hos vissa av er,
men jag har varit in på era bloggar och sett allt fint ni gör,
 och ser också att det funkar för andra att kommentera där inte jag kan,
undrar varför??
Hoppas att det funkar som vanligt snart igen.

KRAMAR!!!


Utlottning!

2011-10-06 @ 06:54:57

Papper & sånt
har en utlottning på sin blogg för
deras DT Madde fyller 40år

Skriver man en kommentar på deras blogg
så kan man vinna detta blocket:


Receptbok!

2011-10-04 @ 07:08:19

Jag fick en beställning på en receptbok,
det första problemet som uppstod var att finna ett bra block.
 Jag va runt på lite olika affärer,och visst finns det block,
men jag ville ha ett med stadig pärm och linjerade papper
och det va inte det lättaste märkte jag..

Men till slut hittade jag ett i Arvika som jag tyckte passade bra.

Jag frågade Camilla som skulle ha blocket om hon hade några särskilda önskemål?
Stilrent sa hon,sen spelade färg m.m. ingen roll.


Nu hoppas jag att hon kommer att gilla det.


Ha en bra dag!


Scrapbooking mässan

2011-10-02 @ 19:28:39

Idag var jag och min svägerska till Karlstad
på scrapbookingmässa.
Jag köpte en del fina papper,stämpeldynor
och en fjärilsstans.
Hade hoppats på att finna mer dekorationer,
men så blev det inte denna gången,
men jag och Malin hade en toppen bra dag ändå.


Köpte 15st enfärgade cardstock också i alla möjliga färger,
men dom vet ni hur dom ser ut så jag tog inget kort på dom.


Julpapper


Stämeldynor & en fjärilsstans



När vi kom hem tillbaka hade barnen åkt
cross och fyrhjuling i regnet,
så här såg Robin ut när han hade åkt cross färdigt.


Fasters älsklingar Alma & Ellinor
 väntade här hemma hos oss tills vi hade handlat färdig,
och Alma hade gjort sig fin i håret alldeles själv :)


Mässa

2011-10-02 @ 08:06:19

Inköpslistan är nedstoppad,
plånboken är välstoppad inför dagens
scrapbookingmässa i Karlstad.

Hoppas att jag får tag på lite fina julpapper,
nya dekorationer och sen vill jag ha en ny bordstans.

Lovar att återkomma i kväll eller i morgon
så får ni se vad jag köpt.




Ha en toppen bra dag.

Kramar!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0