Föreläsningskort!

2013-01-31 @ 09:49:41
  Åh,vad jag tycker det är svårt att gör kort till män.
 
Men fick en beställning på ett kort till en man som fått nytt jobb,
han jobbar som föreläsere inom
brandkåren och sjukvården.
Så min tanke var att det är Tomas som sitter där och föreläser om
brand och ABC (andning blödning chock)
Ett litet plåster fick också vara med.
 
 

Dopkort till en kille!

2013-01-28 @ 18:05:00
  Tusen tack för alla krya på dig hälsningar
som vi fick av er.
Jag kan tala om att dom hjälpte Ler
Både jag och barnen känner oss bättre och piggare,skönt!
 
**************
 
Fick en beställning på ett dopkort till en Melker
Hon som beställde kortet ville
ha den söta bebis stämpeln med
och en dikt,
den satte jag på insidan.
 
 
Hoppas att ni alla får en bra vecka!!
 

Grattis Carmen!

2013-01-26 @ 09:43:05
 Idag fyller min morbrors fru i Skara år.
Skulle ha varit på väg dit nu,
men då både jag och barnen är genomförkylda
så får vi snällt stanna hemma.
 
Men ett kort har jag gjort som min mamma och dom andra
fick ta med sig dit.
 
Nu önskar jag er alla en trevlig helg!!
 
 

Grattis till en vän!

2013-01-24 @ 09:27:45
Hej på er!
 
Har en vän som bor ganska långt bort
som har fyllt år,
och då är det tur att posten finns.
Så detta kortet fick hon i sin
postlåda igår.
 
***************
 
Hoppas att ni alla får en bra dag!!
 

Grattis kort & cupcakes.

2013-01-21 @ 18:16:00
Jag har suttit och pysslat lite under helgen,
och just nu  blir det en hel del
vintagekort för mig.
 
**********
 
Måste bara visa vilka fina cupcakes
dom stora barnen (6-12år) har gjort på mitt jobb idag.
Dom ser jättegoda ut,
men man får akta tänderna för dom är gjorda i lera :)
 
************
 
Idag när jag kom från jobbet
skyndade jag mig in och hämtade kameran,
det va ett märkligt men snyggt ljussken från himlen.
 
Nu hoppas jag att ni alla får en bra vecka!!
 
 

Elvis kort!

2013-01-19 @ 11:09:00
   Hej på er!
 
Hoppas att ni har det bra i stugorna,
här har vintern tagit ett stadigt tag om oss,
-21 grader
Det är tur att jag har en hobby
där jag får stanna innomhus.
Älsta sonen är ute i skogarna på rally (burr)
Men han är välklädd och batteridrivna värmesulor i skorna,
så han ska nog klarar sig..
 
**************
 
Jag fick en beställning på ett
födelsedagskort till en kvinna som
fyller 60år och gillar Elvis.
Och hon tycker om färgerna aprikost & gult.
Hade ingen Elvis bild,
men hittade en på nätet som jag tyckte passade.
Hoppas att jag fick till så både beställaren
och jubilaren gillar det.
 
 
Hoppas att ni får en trevlig helg,
och glöm inte mössan om nu går ut ;)
 

Skissutmaning!

2013-01-17 @ 08:54:20
 Jag är ju med i en grupp på Facebook
som heter: En kväll en utmaning.
 
*************
 
Igår var det en skiss man skulle följa
Klockan är slagen kära scrapvänner och skiss-entusiaster! Dags att sätta igång!
Jag har skapat en ny skiss bara för er med tanke på både kortmakare och layoutmakare!
Inspireras av skissen nedan och skapa valfritt alster. Du får vrida och vända på skissen och göra vissa ändringar, men i slutändan ska det synas att du utgått från denna skiss!
Glöm inte att ha kul! 
Lycka till!
 
Jag vände lite på skissen,
och så här blev mitt kort.
 
 
Ha en bra dag!!
 
 

Flyttkort!

2013-01-15 @ 07:39:53
En vän till mig har en dotter
som håller på att flytta hemifrån,
och då ville dom ha ett kort till 
inflyttningspresenten dom har köpt. 
 
***********
 
Gillade dom fina gul/svarta papprerna
jag fick av Lisa-olsi i julklapp,
så jag utgick ifrån dom och stämpeln
när jag skulle börja med kortet.
Kortet blev i modell större för att dom fina
papprerna skulle få komma till sin rätt.
 
************
 
Insidan:
Rebecca som ska få kortet har
flera sköldpaddor,så det fick det bli en på insidan.
 
**********
 
Hoppas att ni får en bra dag,
själv ska jag åka och jobba.
 
 

Kort till en farfar!

2013-01-13 @ 09:49:00
  Denna gången när jag satte mig ner
och skulle göra ett kort
så ville jag göra något annat än ett grattis kort,
men ändå skulle det ha ett budskap tyckte jag.
 
*********
Så det blev ett kort till en farfar.
Gillar den här fina texen,
den hade passat in på min farfar som gick bort i sommras.
Hade ingen bra bild eller die som passade till texten,
men hittade en bild på nätet som jag tyckte va söt
som jag skrev ut.
 
*********
 
Tack för titten.
Det är så roligt att se att jag haft besök
och extra glad blir jag över er som skriver en kommentar!
 
 
Ha en bra dag!!
 
 
 

För lääänge sen :)

2013-01-12 @ 12:59:00
  När jag satt vid mitt pysselbord och gjorde ett kort
så kom jag att tänka på mitt första beställningskort jag gjorde.
Det va en kompis till mig som ville ha ett svart & lila kort
till en gemensam vän till oss som fyllde år.
Och på natten låg jag och tänkte på:
hur jag skulle göra detta kort???
Så kl 4 på morgonen gick jag upp
och satte mig och pyssla :)
 
Och jag hade en svag aning om att jag hade kvar
kortet som jag tog på det..
Nu är det ett fruktansvärt dåligt taget kort,
men ändå..
 
Räknade ut att det är 6år sen jag gjorde detta kortet.
Tur att jag inte ligger sömnlös varje
gång jag får en beställning nu i alla fall :)
 
 

Vintagekort!

2013-01-10 @ 07:48:00
  
Det va någon som frågade hur jag får idéer till att göra ett kort?
Ibland får jag insperation från någon av era härliga bloggsidor,
kan vara en ett kort,LO eller en text/ordspråk,
nästa gång kan det va en bild eller dies som jag gillar.
Oftast när man får en beställning,
så får man ofta tips om vad det ska vara på kortet,
vad den som ska få kortet gillar eller har för hobby m.m.
så utgår man från det (om man har saker som passar)
 
När jag skulle göra detta kortet va det pappret jag hittade i högen 
och utgick i från det.
Jag gillar verkligen att göra vintage kort
dom fina bilderna,färgerna och blommor.
 
***********
 

Grattis till körkortet!

2013-01-08 @ 07:47:00
   Tycker det är lite "läskigt"
när ens barn börjar övningsköra,
det är ju inte alls länge sen jag tog körkort,
"bara" 25 år sen i år.
Men kommer ihåg det som igår..
 
**********
Nu är det ju ett tag kvar innan min son får köra upp,
men ett körkortskort har jag gjort i alla fall.
 
 
Ha en bra dag!!
 
 
 
 

Ekorre kort!

2013-01-06 @ 08:21:00
 
   Idag är det sista dagen på mitt
3v långa jullov.
Och som vanligt har det gått fortare än jag tänkt mig..
Men det ska bli kul och träffa
arbetskamraterna i morgon och planera
inför vårterminen.
 
*************
 
Har inte suttit så mycket vid pysselbordet
under jullovet som jag hade hoppas på,
men ett ekorrekort har det blivit i alla fall.
 
Vill passa på att tacka Lisa-olsi och hennes snälla dotter Ida
som har hjälp mig att städa bort julen på min blogg,
och satt dit lite nya kort och så lilla Valle Rött hjärta
 
*************
 
Ha en toppen bra dag!!
 
 

Bloggcandy!!

2013-01-03 @ 22:16:16
Pojjo
har en bloggcandy
i sin blogg för att fira att
hon snart fyller år. 
För att ha en extra chans att vinna
skulle man göra ett kort med blommor på,
och den extra chansen vill jag ju ha.
 
Dom fina gula papprena fick jag av Lisa-olsi,
och den fina bilden fick jag av Frulans i julklapp.
Nu håller jag tummarna för att Pojjo gillar mitt kort.
 
 
 
 
 

God fortsättning!!

2013-01-01 @ 12:54:23
 Nu önskar jag er alla mina bloggläsare
en riktigt god fortsättning på det nya året.
Hoppas ni alla får ett år med mycket pysseltid.
 
 
**************
 
Innan jul fick jag en förfrågan om jag
ville altra en 5års dagbok som hennes mormor
skulle få i julklapp??

**********
 
Hon ville att det skulle stå: Monicas dagbok,
 den skulle gå i plommonfärgat,
och så gillar hennes mormor blommor.
Och så här blev dagboken
som mormorn ska ha i 5år
(På kortet ser den ut att vara röd,men den är plommonfärgad)
 
Hoppas att hon gillar den nu när
hon ska ha den såå länge..
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0