50års kort!

2011-07-31 @ 09:15:41

Fick en beställning på ett 50års kort,
där kvinnan gillade stickning och virkning.

Tänkte ett tag men så fick jag ringa min mamma och få lite hjälp,
hon gjorde nämligen den lilla stickningen som sitter på kortet,
för sticka är något som jag inte kan..




Den virkade blomman nere i hörnet har jag fått av
Lisa-olsi
som hennes mamma har virkat,
det är allt tur att vi har våra duktiga mammor :)


Jag har blivit faster!!

2011-07-29 @ 20:59:27

I dag har jag blivit faster för andra gången,
och ska jag vara ärlig så när min lillebror ringde
och talade om att vattnet hade gått så satte jag mig
och började på ett blått kort,
men 5 timmar senare så fick jag börja om och göra ett rosa
Ler




Ha en trevlig helg,
själv får jag äran att ta hand om den nyblivna
 storasystern som har flyttat till faster
Rött hjärta


Julkort v30.

2011-07-28 @ 07:40:42

Mitt bidrag den här veckan i
 Altheas Mix julkortsutmaning.

Den här veckan gäller: Valfritt tema.



Kort till en man!

2011-07-27 @ 08:39:12

Nettans scrapbooking 4 you,
har en utmaning på sin blogg,
den går ut på att fritt skapa
på temat
”Kort till en man”.



Motorcyklar,muttrar och verkyg är väl manligt?? 
Vet att det tagna kortet på mitt manliga kort inte
är det bästa,det blänkte så från lampan när jag tog det igår kväll.


Ha en toppen bra dag! Sol


KAOS-award!

2011-07-25 @ 13:43:31

I torsdags fick jag veta att jag hade fått en
KAOS av Anneli
                   hon en otroligt duktig scrappare och har du inte besökt hennes blog så gör gärna det.

Blev så jätteglad över dom fina
ord hon skrev om mig och min blogg.
Tusen tack snälla Anneli

Idag kom det fina KAOS-kortet från Anneli
i min postlåda.

Kortet är ännu finare i verkligheten
*
*
*
Vad betyder då KAOS??

KAOS – Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje

KAOS-regler:

En levande logga som sänds till någon man uppskattar.

Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.
Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.

Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:

Titel: KAOS – Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
Skaparens eget namn
Storlek: 10×15cm
Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.

På så vis blir ju awarden ett digitalt minne,
 men också något man kan fysiskt spara och titta på.

I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.
Kanske skriva en liten förklaring om varför dessa fått awarden,
 eller bara lämna länk till dem.

***

Nu till mitt största huvudbry!!
Vilka tre ska jag skicka dessa vidare till?
Det finns så många jag inspireras
av och som är så otroligt duktiga
på att göra olika alster.

*
*
Dessa tre tjejer har jag valt av olika anledningar,
dom gör mig alltid glada,
när ni har kikat in i min blogg
och lämnat snälla kommentarer
Utan någon som helst rangordning
så nominerar jag.
*
*
*
SNOJBI

Snojbi är så fantastiskt kreativ och gör så ljuvliga kort och alster,
hon är en riktig scrapkostnär.
Jag har ju också den äran att få ha
olika utmaningar tillsammans med henne och det tycker jag är så roligt!
*
*
*



POJJO

Pojjo får denna kaosen för att hon skapar så snygga & idé rika kort och alster,
och jag får så mycket inspiration på hennes blogg,
hon lämnar alltid så snälla och glada kommentarer på min blogg :)
*
*
*
Och till sist så blir det:

Nina
 
När jag kikar in på Ninas blogg så hittar jag alltid så fina
och fantasifulla alster.
Hon är oerhört påhittig och idérik.

*
*
*

Har ni inte varit inne på deras bloggar 
så tycker jag att det är dax att ni gör ett besök hos alla 3. 

*
*
*
Det finns sååå många trevliga och goa människor runt om
i blogg världen som jag skulle vilja ge en KAOS till,
men dom som fick av mig ska ha några att ge till också,
jag kan lova att det va inte lätt att bara välja ut 3st.
*
*
 * 
Hoppas ni då hänger på och fortsätter att sprida KAOS
 och extra mycket Skaparglädje.
Om ni mailar era adresser till mig på: [email protected]
så ska ni få era kaos-kort omgående.

*
*
*
Jag vill passa på och tacka alla som är inne och hälsar på här i min blogg,
ni lämnar så snälla kommentarer,det värmer mitt hjärta ska ni veta.

KRAMAR ONKIS!!


Fler 30årskort.

2011-07-25 @ 07:20:10

Under helgen som gick så hade min
svägerska sitt 30års kalas,
och då fick hon ännu ett par kort.



Detta fick hon av oss tillsammans med sitt paket,
det är ett stort kort
(30*15cm)
*
*
*

Malins bästa kompis Maria beställde ett kort av mig,
och av henne fick jag ett kort på Malin från när dom tog studenten
som fick vara med.

Hoppas att ni får en bra dag!


Plånbokskort!

2011-07-23 @ 07:09:02

Min mamma hade vänner från Trollhättan hos sig under helgen,
och av någon anledning så hade dom lagt ut pengar åt mamma
som hon då skulle betala tillbaka,
men glömsk som hon är så blev det aldrig av.

Så hon ringde mig och bad mig göra ett kort som
hon kunde lägga pengar i och skicka till dom.

Och så här blev det:


insidan:


Ha en toppen bra dag!
Kram Onkis.


Namngivningskort.

2011-07-21 @ 22:59:55

Fick en beställning på ett
namngivningskort som skulle gå i lila/svart,
och vara lite tjejigt.

Hoppas att beställaren kommer att tycka om sitt kort.



Insidan


Ha det gott!!


Grattis alla Margaretor!!

2011-07-20 @ 09:23:17

I min familj heter många av oss  
Margareta.
Min mormor,mamma,jag och så
min brors dotter Alma har Margareta som andra namn.

Ibland när vi har möjligeten att träffas blir det jordgubbstårta,
men så blir det inte i dag.

Men ett namnsdagskort kan jag bjuda på:


insidan:



GRATTIS till alla Margaretor
runt om i landet!!


Jul i juli!!

2011-07-19 @ 07:00:27

ScrappTorget
har en tävling:
månadens tävling kallar dom för ”jul i juli”
 och här är det julkort som gäller.
Julkort i traditionella julfärger.

Och så här blev mitt bidrag:


Bakgrundspappret på detta kortet gillar jag mycket,
är det någon som vet vart man kan köpa det så tipsa mig gärna,
för jag vill köpa fler.
Ha en toppen bra dag!!


Grattis kort!

2011-07-17 @ 08:29:54

Under veckan som gick
fyllde ju min svägerska 30 år,
här är 2st kort till som hon fick.


Detta kortet fick hon av min mamma och hennes man.

*
*
*

Och detta kortet hade min mormor beställt till henne.

*
*

Jag tycker det är svårt att göra kort till
någon som har scrapbooking som sitt stora intresse,
för hon gör såå fina kort själv.

Ha en toppen bra dag!!


Kort utmaning!

2011-07-15 @ 17:08:32

Annelie 
har tillsammans med
  AltheasMix
 en rolig utmaning på sin blogg.

Så här tänkte hon:
Vill att du skapar:
 ett kort med annorlunda form - antingen med någon sorts vikning men annars runda, pilformade, äppleform... Ja vad du vill - allt utom de vanliga kvadratiska vill hon se :)
Dessutom vill hon att vi skulle få med en eller flera knappar på kortet!

Och så här blev mitt bidrag till deras utmaning:



*
*
Insidan


Hoppas att ni får en trevlig helg!!

Grattis!!

2011-07-14 @ 08:26:43

Idag fyller min mammas man år,
och han gillar marina saker,
så det blev ett kort med det temat.




Ha en bra dag!!


GRATTIS Malin!!

2011-07-13 @ 12:43:10

Idag fyller min kära svägerska 30år,
vi träffar henne inte förrens i morgon,
men detta kortet får hon i sin postlådag idag.



Grattis Malin!


Veckans utmaning hos pysselmyran.

2011-07-12 @ 09:02:53

Denna vecka hos
Pysselmyrans
utmaning är reglerna:

 Att man har med något rutigt, något blått och swirlar.

Tycker det va en rolig utmaning
så jag satte igång med att göra ett kort direkt.



TUSEN TACK
 för era besök och alla snälla kommentarer,
ha en bra dag!!



Julkort nr 4 v28

2011-07-11 @ 12:51:25

Denna veckan hos
Altheas Mix
julkortsutmaning är temat:

Make it easy, "gör ett "enkelt" julkort.
Inga stämplar,
inte mycket dekorationer är det som gäller den här veckan.
*
*
*
Lite svårt var det och inte sätta dit lite olika blommor m.m.

Men så här blev mitt enkla julkort:

En bild, ett band och några få dekosar.


Ha en toppen bra dag!!


Hjärtankort!

2011-07-10 @ 11:49:28

Idag vaknade vi av att det åskade ganska mycket,
och regnet vräker ner än.

Dom andra i familjen har bäddat ner sig i soffan och ser på film,
medans jag passade på att sitta vid mitt pysselbord.

Ett hjärtankort med fjärilar:



Hoppas att ni alla
har en bra sommar!!


Blommkort!!

2011-07-08 @ 12:28:38

Har gjort ett krukkort med blommor igen,
dels va dom roliga att göra,
sen tycker jag själv att dom blev fina..



Ha en toppen bra dag!!


veckans julkort v27

2011-07-06 @ 07:09:50

Jag är ju med på en julkortsutmaning hos
Altheas Mix
där vi ska göra ett julkort varje vecka.

Temat för denna veckan är: "knappar"




Det finns hur många fina knappar som helst,
denna gången valde jag snöstjärnor.


Stafflikort.

2011-07-04 @ 08:19:23

Det är många som fyller år nu.
Denna gången fick det bli ett staffli kort
till en som fyller 60år





TACK för att du tittar in här hos mig!!


Vintage!

2011-07-02 @ 08:28:30

Hittade en bild på någon bloggsida,
(Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken blogg det var)
man skulle skriva ut bilden och göra ett alster
 i vintage stil
och va med i en utmaning.

Jag skrev ut bilden,
och sen fanns inte tiden för att pyssla.
Men nu långt efter att utmaningen tagit slut
så har jag gjort ett kort för jag tyckte bilden va så fin.



Hoppas ni får en bra dag!!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0