80års kort

2014-01-31 @ 13:53:22
 
 
Hoppas att allt är bra med er,
själv är jag genom förkyld,
men det är väl ganska typiskt denna årstiden...
 
**********
 
Fick en beställning på ett kort
till en kvinna som fyller 80år,
det skulle gå i turkost & brunt och
hon som ska få kortet älskar katter.
 
 
***********
 
Hoppas nu att ni alla får en trevlig helg!
 
 

Julkortsutmaning!!

2014-01-29 @ 18:14:00
 
Folk som inte håller på med scrapbooking
tror väl att jag blivit tokig (ännu tokigare)
som redan har börjat med årets julkort..
 
Men nu är det så att vi har börjat med
julkortsutmaningar på 48-timmars sidan på FB.
 
************
 
Den första utmaningen började idag och håller
på i 48 timmar,
och det är jag som håller i den.
Jag ville ha en skiss som dom andra skulle göra ett
julkort efter.
Och Lisa-olsis dotter Ida var
så jättesnäll och hjälpte mig med den.
Tusen tack Ida.
 
**********
 
Så här ser skissen ut som dom som är med
i utmaningen ska göra ett kort efter.
 
 
Och så här blev mitt inspirationskort:
 
 
************
 
Hoppas att ni har det bra
där ute i vårat avlånga land.
 
 
 

Grattiskort till Ninna!

2014-01-26 @ 13:22:23
 
En kompis till mig som heter Ninna beställer
ibland kort av mig, och då ofta vill hon ha
med en bild på den som fyller år.
Nu va det Ninnas tur att fylla år och då fick jag
ett kort av hennes mamma  sen skoltiden som jag skulle göra ett kort av.
 
Fick helt fria händer,
men utgick ifrån färgerna på bilden.
 
 
**********
 
 
 
 

Swapp-kort

2014-01-24 @ 21:42:46
 
Nu har vi börjat på en ny
swapomgång.
Jag och 7st andra härliga kvinnor
har en swapgrupp tillsammans.
Det innebär att 1 av oss packar 8st påsar/brev med scrapbookingsaker,
det kan vara papper, blommor, dies,
bilder och olika dekorationer.
1 påse tar hon själv, sen skickar hon påsarna till var och en som är med i gruppen.
Och så gör vi varsitt kort av innehållet.
Nästa månad är det någon annans tur att skicka.
 
**************
 
Första omgången va det Lisa-olsi
som hade hand om packadet av påsarna.
Tusen tack för alla fina saker Lisa.
 
Och så här blev mitt kort:
 
 
*************
 
Nu hoppas jag att ni alla får en toppen bra helg.
 
 
 
 

förlovningskort!

2014-01-23 @ 08:48:00
 
 
Min arbetskamrat har en dotter som förlovade sig.
Så hon frågade om jag ville göra ett kort till
dom nyförlovade.
Och det va klart att jag ville.
 
Beställaren ville att det skulle gå i grått/vitt,
med mycket kärlek.
Och jag gjorde så gott jag kunde.
 
 
*******
 
På insidan skrev jag deras namn och datum
 
 
***********
 
 

Grattis kort till Alice!

2014-01-21 @ 07:34:00
 
Det är många som fyller år nu i början på året,
men det är kul att ha någon att göra kort till.
 
*************
 
Fick en beställning på ett kort
till en flicka som tycker om att dansa och ha gymnastik.
 
Och så här blev det kortet:
 
*************
 
Nu ska jag snart åka och jobba,
idag ska vi göra smälta snögubbar med barnen :)
 
 
Hoppas att ni alla får en bra dag!!!
 
 
 
 

Dopkort!

2014-01-19 @ 09:32:00
 
Fick en beställning på ett dopkort till en liten Felix,
hon som beställde kortet
 ville att det skulle gå i blått
annars fick jag fria händer.
 Den söta stämpeln fick jag av Lisa-olsi
i julklapp, den kommer att bli välanvänd.
 
*************
 
 
Hoppas att ni alla kommer att få en fin dag!
 
 
 
 
 

Kort till en kille!

2014-01-17 @ 07:35:38
 
Fick en beställning på ett kort till en
kille som gillar datorer.
Beställaren ville även ha en bild med
 på Andre som fyller år.
 
Och så här blev kortet denna gången:
 
 **********
 
Idag är det kallt och blåsigt här i Värmland,
skönt att jag är ledig i dag och slipper att gå ut :)
 
 

Nallekort!

2014-01-15 @ 13:57:58
 
Just nu har Lisa en utmaning på
48 timmarssidan på FB som slutar i kväll.
Trodde inte jag skulle hinna klart för jag har åkt på
en riktigt jobbig förkylning..
Men det är tur att man har 48 timmar på sig :)
 
Denna gången va temat: DJUR
 
Och jag valde en söt nalle stämpel.
 
 
**************
 
Hoppas att ni alla har det bra
och inte blir insnöade av all snö som kommer ner.
 
 
 

Stort kort!

2014-01-12 @ 18:51:00
 
 
Fick en beställning på ett kort till en Emelie
som fyller år.
 Beställaren ville att jag skulle ha med ett kort på
födelsedagsbarnen, och det är ju kul att
pyssla med något annat än tryckta bilder och stämplat.
Kortet skulle gå i grått och så blev det
några lila blommor som passade så bra till hennes klänning.
 
**************
 
Hoppas att ni alla får en bra kommande vecka!
 
 

Tackkort!

2014-01-10 @ 21:19:00
 
Min mamma och hennes man
var i Götene och firade in det nya året.
När dom kom hem så undrade mamma om jag
ville göra ett tackkort till värdinnan?
Och självklart gjorde jag det.
 
 
*******
 
Nu hoppas jag att ni alla får en toppen bra helg!
 
 
 

Grattis kort!

2014-01-07 @ 19:24:00
 
 
Måste tyvärr erkänna att det blir inte
så mycket pyssel vid mitt pysselbord som jag
egentligen vill,
men ett grattis kort har jag hunnit gjort.
 
 
**********
 
Hoppas att ni alla har det bra.
 
 
 

Kort till en datanörd :)

2014-01-02 @ 18:59:34
 
Hejsan!
Hoppas att allt är bra med er.
Här är vi jullediga 1v till och jag
hoppas hinna pyssla mycket eftersom det ändå bara regnar ute.
 
 
***************
 
Fick en beställning på ett kort till en man
som gillar datorer och teknik.
Och det blev så här:
 
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0