Tackkort!

2012-10-30 @ 05:42:00
 
 Min chef ringde mig och frågade
om jag ville göra ett:
Enkelt tackkort till en man, i höstens färger.
 
Och så här blev resultatet:
 
Ha en toppen

 

bra dag!!

 
 

Julkortsutmaning nr 5

2012-10-28 @ 07:16:00
Nu är det dax för den 5:de
Julkortsutmaning
inne på scrapbutikens blogg.
Och denna gången fick vi en skiss
att göra ett julkort efter.
 
 
Och så här blev mitt julkort:
 
 
 
 

punchinella

2012-10-26 @ 06:08:00
  Hej på er!
 
Nu va det länge sen jag använde punchinella,
har en hel burk på mitt pysselbord i olika fäger.
Så när jag skulle börja på detta kortet
så bestämde jag mig för att använda lite.
 
****************
 
Och så här blev kortet:
Satte inte dit någon text,
tänkte det kanske kan vara bra att ha
ett kort utan text någon gång.
 
*******************
 
Hoppas att ni alla

 

får en trevlig helg!

 

 

KRAM!

 
 

Nyfödd!

2012-10-24 @ 06:24:00
  Så va det dax för ännu en
liten kille att komma till världen.
Och jag har fått den äran att göra ett kort.
 
********************
 
Beställaren ville att kortet skulle gå i blått,
och så ville hon ha den söta bebisen med.
 
Tusen tack för alla snälla kommentarer
som ni tar er tid att skriva.
Det är alltid lika roligt när jag ser att ni
har lämnat ett spår efter er.
 
 
 

Många blommor!

2012-10-21 @ 08:16:00
  Ett kort till en kvinna som fyller 60år
och gillar blommor.
 
*************
 
Idag ska jag och Valle på avslutning på
hans valpkurs.
Så då måste man vara nybadad och vacker
 
******************
 
Skönt när matte är klar med hårfönen,borstar m.m.
 
Ha en toppen

 

 bra dag!!

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

Till en glad pensionär

2012-10-19 @ 08:50:00
  Då var det fredag igen,
gisses va veckorna går fort.
Det va en mamma till ett barn på mitt jobb som sa:
Jag tycker aldrig att det är något annat än måndag & fredag..
Och ibland känns det så.
 
**********************
 
Fick en förfrågan om jag kunde göra ett kort
till en som ska gå i pension.
Och det kortet blev så här:
 
Hoppas att ni alla får en

 

  trevlig helg!

 

 


Till en nyfödd kille.

2012-10-17 @ 07:40:00
  Fick en beställning på ett kort till en
nyfödd liten kille.
Fick helt fria händer förutom att 
dom ville att skulle gå i blått.
Valde den ljusblåa fägen efter den fina barnvagnen
 
**************
 
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!
 
 
 

Julkortsutmaning nr 4

2012-10-14 @ 17:21:00
Nu är det dax för den 4:de
Julkortsutmaning
inne på scrapbutikens blogg.
Och temat denna gången är:
 snö och glitter
 
**********
Och så här blev min tolkning av det temat:
Är glitter på snöflingorna och granarna,
men det syns lite dåligt på bilderna.
 
***********
 
Så här ser det ut när du öppnat framsidan:
 
Sen får man vika upp ett blad till:
 

Discokort......

2012-10-12 @ 06:37:00
 
 
Fick en beställning på ett kort till en man som fyller 40 år,
det skulle helst gå i vitt/svart/grått.
Mannen som ska få kortet gillar att dansa disco och att träna.
Tog ett tag innan jag kom på hur kortet skulle bli,
men tillslut fick jag fart på mina scrapceller i hjärnan.
Letade bilder på Google,
 hittade en som jag tyckte passade bra,
så jag skrev ut den.

***********
 
På insidan fick det bli en man som tränar under disckokulan.

**********************
 
Nu hoppas jag att ni alla får en toppen bra helg.
 
 
 

kort till en man!

2012-10-10 @ 08:01:57
 Fick en beställning på ett kort
som skulle vara till en man.
Hon som beställde hade sett mina kort med bilarna på och gillade dom,
så det lovade jag att fixa ett till henne.
 
***********************
 
När jag ändå var i farten så gjorde jag 2st kort,
så får hon välja vilket hon vill ha.
 
Insidan:
 
 
Kram och ha en toppen bra dag!!

Piratkort!

2012-10-08 @ 06:58:05
   Måndag,
ny dag,ny vecka & nya möjligheter.
 
***********
 
Fick en förfrågan om jag kunde
göra ett kort till en tuff liten kille?
Hum.... Satt och funderade ett tag,
men till slut blev det ett kort i alla fall.
Piratstämpeln har jag fått av
Lisa-olsi
Tack Lisa!
 
****************
 
Här har vi haft en bra helg med fint väder,
fast det är kallt i luften.
Valle tycker det är jättekul och leka med alla löv som prasslar såå härligt.
 
**************
 
 Hoppas att ni alla får en toppen bra vecka!

Monokromt julkort!

2012-10-07 @ 07:12:00
     Igår va det en utmaning i gruppen på Facebook
* En kväll- en utmaning *
Denna gången var utmaningen:
Att skapa något monokromt i GRÖNT
 
***************
Och då kom jag att tänka på dom fina
 utstansade julgrans diesen som jag fick av Carina
så det fick bli ett grönt julkort.
Kortet är mörkare grönt i verkligheten,
svårt att ta bra kort nu i höstmörkret.
 
****************
 
 
 

Krya på dig!

2012-10-06 @ 07:25:00
Fick en beställning på ett krya på dig kort.
Och när jag letatde i mina papper
hittade jag detta snygga papper ifrån Maja design,
så jag utgick ifrån det
och så blev kortet så här:
 
******************
 
Igår va det marknad här i Sunne,
skulle inte ha så mycket utan åkte upp med
svärmor,min mamma & hennes man för att kolla runt lite.
Barnen kom sen när dom slutat skolan.
Men när jag såg denna dörrmattan kunde jag inte låta bli att köpa den.
 
*******************
 
 
Hoppas att ni får en

 

 trevlig helg!

 

 

 

 
 

50års kort!

2012-10-04 @ 08:14:00
 Fick en beställning på ett kort
till en Eva som fyller 50år.
Eva gillar att virka,
därför blev det ett litet
garnnystan charms vid blommorna.
 
*****************
Ha en trevlig dag.
 Tack för titten och snälla kommentarer,
dom värmer verkligen.
 

Avtackningskort!

2012-10-02 @ 07:41:49
   Jag har 2st arbetskamrater
som tyvärr slutat att jobba med oss,
och när det va dax att planera avtacknings present
så ringde min chef och ville att
jag skulle göra varsitt kort till dom.
Och det gjorde jag så gärna.
 
**************
 
Jag vet att dom båda gillar shabby chic stilen,
och bestämde mig ganska snart för att
deras kort skulle gå i samma stil men ändå lite olika.
 
********************
 
 
**************
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0