Grattis!!

2015-02-27 @ 16:26:00
 
Fredag idag igen?!?
Tycker inte det är mycket annat än måndag & fredag..
Sportlovet har verkligen gått fort i år (också) 
Men nu har vi en lugn och skön helg att se fram emot.
 
 
********
 
Fick en kort beställning till en tjej som fyllde 28år
som gillar hästar.
Dom retar henne lite att det snart är dags att fylla 30år,
och det ville dom ha med på kortet.
Så det blev så här:
 
 
***********
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra helg!
 
 
 
 
 

Min utmaning på FB

2015-02-25 @ 08:31:00
 
Nu är det min tur att hålla i en
utmaning på 48 timmars sidan på FB
 
Jag har ju sportlov nu så det passar mig bra.
 
*********
 
Jag bestämde mig för temat:
Djur och natur.
Och så här blev mitt inspirations kort:

************
 
Detta priset får vinnaren hem i sin postlåda:
 Utmaningen slutar den 26/2 kl 18
så blir ni sugna så är det bara ni hänger på min utmaning.
 
 
********
 
 
 

Utmaning!

2015-02-21 @ 13:38:00
 
Jag är ju lite svag för utmaningar,
har ju inte så stor vinst chans bland alla andra fina kort,
men det är kul att vara med i alla fall :) 
 
*****
 
Denna gången är utmaningen inne på den norska sidan:
Vintage utmaningar
 
Temat denna gången är:
Fåglar eller fågelburar
 
 
Och jag valde att göra ett kort med en uggla:
 
 
***********
 
 
 
 

Julkortsutmaning!!

2015-02-17 @ 18:50:00
 
Nu har det varit ännu en julkortsutmaning
på våran 48 timmars sida på FB
den här gången var temat:
Övervägande rött och minst ett hjärta.
 
Och så här blev mitt julkort:
 
 
***********
 
Hoppas att ni alla har det bra
och får sitta och pyssla i vinter mörkret.
 
 
 
 
 

Alla hjärtans dag!

2015-02-14 @ 06:41:00
 
 
Hoppas och tror att det är
ingen som missat att det
är alla hjärtans dag idag :)
 
Vi firade den igår kväll här
med gelé hjärtan och rosor,  
för idag är 3 av 5 i familjen på rally i Värmlands skogarna.
 
 
*************
 
Januaris månandskit från Iffa hade temat:  kärlek
 
 
********
 
Och så här blev mitt kort:
 
 
********
 
Ha nu en riktigt mysig dag/helg!!
 
 

Rosa eller rött??

2015-02-13 @ 07:58:00

 

En liten butik

har en utmaning på sin blogg där man

skulle göra ett alster som har med kärlek att göra,

och det skulle vara rosa eller rött.

Jag valde färgen rosa på

det alla hjärtans kortet jag gjorde till deras utmaning.

Kortet är till en 12 årig tjej
som gillar hundar så det blev
en söt liten hund chams med på kortet. 
 
 
*************
 
Nu hoppas jag att ni alla tar det
extra försiktigt idag när det
är fredagen den 13.
 
 
 

 

 


Utmaning!

2015-02-11 @ 07:20:00

Hobbyword

har en utmaning på sin blogg som jag

kände att jag ville vara med på.

 

Temat är:

Att ni ska skapa ett kärleks- eller vänskapskort som INTE

innehåller de traditionella färgerna rött och rosa.

Och jag valde att göra mitt kort

i aprikosa färger.

 

*********

 

Och så här blev mitt bidrag till deras utmaning:

Hon som ska få kortet
gillar hundar, där av den söta hund chamsen.
 
 
*********
 
 
 

 

 


Rosa, vitt & grönt!!

2015-02-08 @ 21:57:00
 
För att fira sin födelsedag har Pojjo en tävling på sin blogg.
Alstret skulle gå i färgerna grönt, vitt och rosa.
Hennes inspirationsbild:
 
 
************** 
 
Och så här blev mitt bidrag:

******
 
Hoppas att ni alla får en bra vecka,
själv undrar jag hur länge jag står på benen.
Båda sönerna och gubben ligger sjuka,
jätte många barn på jobbet har både förkylningar och magsjuka :(
Men peppar, peppar så håller jag
tummarna för att jag klarar mig denna gången :)
 
 
 

Årets andra julkort!

2015-02-07 @ 13:36:00
 
Nu har årets andra  julkortsutmaning
på Fb varit.
Denna gången var
temat: Järnek
 
*********
 
Och så här blev mitt bidrag:
 
 
*********
 
Hoppas att ni alla har en mysig pyssel helg!
 
 
 
 

Kunde tro det är ett julkort.....

2015-02-03 @ 17:30:09
 
 
 
Kunde tro det är ett julkort,
men det är bara ett väldigt rött
grattis kort :)

 
**********
 
 
 
 

Kort till tvillingar

2015-02-01 @ 11:05:00
 
Hej på er i snöyran!
 
Här i Värmland vräker snön ner
och det blåser det på ordentligt
Men det är tur att jag kan sitta inne och pyssla
när det viner runt husknuten :) 
Och jag hoppas att ni kan göra det samma.
 
*********
 
Fick en beställning på ett kort som jag inte fått förut,
ett kort till nyfödda tvillingar,
en pojke & en flicka.
Letade efter papper & bild som skulle passa,
och till slut blev kortet så här:
 
 Har inte lämnat det än,
så jag håller mina tummar
att beställaren ska gilla det.
 
 
*******
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0