Chokladkaka

2010-10-31 @ 15:33:41

Idag har jag altrat en chokladkaka,

som blev så här.

 


Det 2:a kortet.

2010-10-30 @ 12:52:30

Jag berättade ju för er att jag fick ett brev med scrapsaker av min nätvän
Lisa

och här är det 2:a kortet som jag gjorde av sakerna

jag fick.

 

Tack Lisa!!

 

 


Blev så glad!

2010-10-28 @ 07:42:23

I tisdagskväll när jag kom hem efter en

14 timmar lång arbetsdag fick jag se ett

brev bland posten som gjorde mig såå glad.

Det va från min nät & pysselvän Lisa-Olsi
öppnade nyfiket brevet och i där låg det 2 påsar med
papper och dekorationer till minst 2 kort.
Och igår satte jag mig och gjorde ett av dom
och det blev så här

 

TACK snälla Lisa

för att du förgyllde kvällen efter en lång dag

  Thank You 







Dagenskort

2010-10-27 @ 08:05:17

Dagens kort är till en mormor

som gillar blommor,
och att sy & brodera.

 


Maidens blogg candy

2010-10-27 @ 06:53:49

Maiden
firar sitt 666 inlägg på sin blogg
Det ju firar hon med ett blogcandy! 
Hon har plockat ihop ett härligt pysselpaket som hon hoppas ska
komma till glädje hos någon pysselsugen där ute i höstrusket.
Vad sägs om detta:




Nu håller jag tummarna för att allt detta landar
på mitt pysselbord.

 Scrapbooking 







30års kort!

2010-10-25 @ 20:05:53

Ett kort som går i svart/vitt,

jag gillar att scrapa i dom färgerna.




och när man öppnar det ser det ut så här:


Månadsutmaning hos Scrap-Perra

2010-10-24 @ 19:10:59

Scrap-Perra
har denna månad en rolig utmaning
som jag skickade in ett bidrag till.

REGLER:
Eftersom hösten är på ansprång tänkte vi att tävlingen skulle inspireras av detta.
 Så ni ska få skapa i höstens färger gult, rött och brunt.
Ni kan få ha lite grönt som accent (men det får inte ta över).
 Det är fritt fram att göra LO, kort eller altra något.

Jag altrade en choladkaka




Och så här såg chokladkakan ut innan jag började
klippa och klistra.


50års kort.

2010-10-24 @ 11:11:22

Idag visar jag er ett 50års kort

som skulle va svart/vitt + lite färg

och stilrent.

 



Och så kan man dra ur tagen
och skriva vem det är ifrån.


Två farsdagskort till.

2010-10-22 @ 15:21:21

Ännu en beställning på farsdagskort.
Skulle vara 2st kort som man kunde sätta trisslotter i.
Det ena skulle va till en snickare.

Håller tummarna för att dom blir godkända av beställaren  Happy 



 

 



Lotterna följer inte med på köpet,
dom är redan skrapade och det va (lite) vinst på dom.

 Money 5 




Farsdagskort!

2010-10-21 @ 18:52:31

Fick en beställning på ett
farsdagskort
och pappan jobbar som brandman
och då ville dom ha det temat.



Hoppas att beställaren tycker om kortet

 Fireman 








Julkort!

2010-10-20 @ 15:26:54

Idag blev det ett pepparkas julkort.

Använde inte så mycket dekorationer
för jag tycker pappret är så fint i sig självt. 


Veckans julkortsutmaning hos Alteas Mix

2010-10-17 @ 21:50:00

Denna veckan i julkortsutmaningen hos
Altheas Mix
är utmaningen: Rött

Och mitt kort för v.42 blev så här





Dagens julkort!

2010-10-16 @ 14:21:28

Gillar dessa änglar mycket
 så idag blev det ett
julkort till med en ängel på.

 


Veckans utmaning hos Pysselmyran.

2010-10-15 @ 15:29:16

Denna veckan skulle vi jobba med former,
Pysselmyrans veckoutmaning
eller geometri som man säger med ett finare ord.

Och jag valde formen rektangel
och altrade en chokladkaka
som blev så här:



Denna chokladkaka ska jag skicka på posten
 till en vän som är såå vänlig och snäll mot mig.
Men jag talar inte om vem det är,
i fall hon skulle hitta hit till bloggen 
och se detta inlägg

 Brows 


Så här såg chokladkakan ut innan
jag började klippa och klistra.







Pojjos firar 1år

2010-10-14 @ 08:54:11

GRATTIS
 Pojjos  
som firar ett år som scrappare
och har en tävling där man skulle
göra ett alster efter denna skiss:




Och jag gjorde ett kort som blev så här:






Scrapp Torgets Oktober tävling

2010-10-13 @ 07:32:31

Scrapp torget
har en fin bild att tolka i sin månads tävling.
Man skulle altra en sak, t.e.x ask eller liknade
 med insperation från denna bilden:





Och jag altrade en chokladkaka





som blev så här när jag va klar




När choklad kakan var klar så
skickade jag den på posten till min goa nätvän
Lisa-Olsi
Som tack för hjälpen när jag startade upp min blogg
och insperationen hon ger mig med sina tips,kommentarer och mail.



Veckans julkortsutmaning hos Alteas Mix

2010-10-11 @ 17:13:19
Veckans julkortsutmaning hos Alteas Mix är
 "Snöflingor"
- tolka fritt
 
Och jag va sugen på att göra ett
ljuskort igen.

Och så här blev det.




 Snow Flake   V.41   Snow Flake 








Scraplagrets månadsutmaning: oktober

2010-10-10 @ 14:07:50
                                   REGLER:                                      
  till scraplagrets  utmaning ska du:

{1} Skapa något med tema jul.
Det kan vara en layout, ett kort, en scrappad ask eller vad du vill,
så länge det är julrelaterat.

{2} Alstret ska gå i icke-traditionella julfärger
  du får endast använda dig av dessa färger som huvudfärger på ditt alster: Rosa, turkos och lila.
 Du måste inte ha med alla färgerna, men minst en av dem.
Alla basfärger såsom svart/vitt/beige/grått/brun är OK, men det får inte ta över.

Utöver detta är du fri att göra som du vill!


Som ni ser valde jag färgerna lila & rosa.

Stellas oktober tävling

2010-10-08 @ 10:04:01

Stellas lilla blogg
har en månadstävling som jag gillade mycket.




Och så här blev mitt kort



och en närbild på blommorna


Pysselmyrans veckans utmaning.

2010-10-07 @ 16:49:19

Veckans utmaning hos Pysselmyran
 -Regler:

* Skapa ett alster där du hämtar din inspiration från annonsen här nedanför.
 
Du kan t ex utgå ifrån färger, upplägg, mönster eller känslan i stort.






Fastnade för dom vita blommorna
och dom underbra färgerna i bilderna.

Och så här blev mitt kort






Veckans julkortsutmaning hos Alteas Mix

2010-10-06 @ 10:55:37
Denna veckans julkortsutmaning hos Alheas Mix
va utmaningen:
välj själv ditt julmotiv

 Och då blev mitt julkort så här



Swap-kort!

2010-10-03 @ 14:04:18

    Vi är 5st scrap tokiga kvinnor i olika delar av landet
som älska att pyssla.

Varje månad så ska jag göra 4 precis lika påsar med scrapsaker i,

2st 15*15 papper,band,dekorationer, blommor m.m.
+ ett frankerat kuvert med min adress på.
Och så skickar jag dessa påsar till en av oss
 (vi turas om att ta han om det)
 så  fixar hon till det så vi får en påse från var och en,
(får dock ej min egen)
Och så skickar hon påsarna tillbaka till oss.

Varje månad är det ett tema som någon av oss kommit på.

Denna månad va det temat: Blix & dunder.

Och idag har jag gjort 2 av dom 4 korten,

får se om jag hinner dom andra 2 under veckan som kommer.

 


Så här blev kortet från Lisas påse



och här är kortet från Snojbis påse.



Dagens julkort!

2010-10-02 @ 19:04:33

I kväll blev det ett Nalle-julkort.

 


Dagens kort!

2010-10-01 @ 07:42:36

Dagens kort blir ett julkort i rött & svart.

 


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0