Swappkort!

2014-08-30 @ 10:02:00
 
Hej på er alla!
 
Nu har det gått en månad igen och nytt swapkort är gjort,
augustis fina brev kom från Carina
 
Och så här blev mitt kort efter
hennes fina papper & dekorationer:
 
**************
 
 
 
 
Kram och trevlig helg!!
 
 
 
 
 

Bröllopskort & ett kit :)

2014-08-27 @ 13:49:00
 
Fick en beställning på ett bröllopskort
som det skulle vara namn och datum på,
resten fick jag bestämma själv.
Och det blev så här:
 
 
******
 
Det andra koret jag visar är från kit gruppen jag är med i på FB.
 
Kittet såg ut så här:
 
 
Och mitt kort blev så här:
 
 
 
 
 

2st beställningskort!

2014-08-22 @ 13:38:00
 
Det första beställningskortet är till
min mammas kompis som bor i Kalmar,
 en man som fyller 70år.
Uffes fru håller själv på med scrapbooking,
då är det alltid lite extra pirrigt att göra ett kort,
men jag hoppas att dom gillade det :)
 
 
***********
 
Nästa kort är till en kvinna som
älskar att sjunga i kör.
 Gjorde detta kortet till en utmaning på 48 timmarssidan på FB,
där va temat svart/vitt och det blev mitt kort :)
 
 
*********
 
Stor kram till er alla som lämna
så snälla kommentarer på min blogg,
det förgyller verkligen dagen att läsa dom :)
 
Trevlig pysselhelg!
 
 
 
 
 

Grattis kort med bild!

2014-08-19 @ 18:12:15
 
Fick för ett tag sen en beställning på ett kort
där beställaren ville ha en bild med på födelsedagsbarnet.
Bilden jag fick gick inte att beskära så det fick bli ett stort kort
 
Helena har ju precis som mig en liten Pudel,
så det fick det så klart vara med på kortet :)
 
**********
 
 
 

Swapbrev!

2014-08-17 @ 11:59:00
 
Då va det dags att visa er juli swapbrevet.
Jag och 7st andra härliga kvinnor
har ju en swapgrupp tillsammans.
Det innebär att 1 av oss packar 8st påsar/brev med scrapbookingsaker,
det kan vara papper, blommor, dies,
bilder och olika dekorationer.
1 påse tar hon själv,
sen skickar hon påsarna till var och en som är med i gruppen.
Och så gör vi varsitt kort av innehållet.
 
******
 
 Detta fina fick vi i juli påsen av Anneli
(Kortet  på sakerna har jag lånat av Anneli)
vi fick alla olika bilder.
 
 
*****
 
Och så här blev det när jag var klar med kortet:
 
 
********
 
Vill passa på att tacka för alla snälla kommentarer
som ni skriver till mig,
det är så roligt att klicka vidare och hälsa på i era bloggar :)
 
 
 
 

Nytt kit!

2014-08-15 @ 07:56:09

 

 Hej alla scrap vänner!

 

Hoppas att ni har det bra nu när hösten

sakta smyger sig på och det blir lättare att

hitta till pysselbordet än att vara ute i solen :)

 

*********

 

Jag fick ett nytt litet kit i min postlåda

 
 
Och så här blev mitt kort efter lite funderande:
 
 
**********
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
 
 

inspirations kort!

2014-08-12 @ 17:16:54
 
 
Just nu så har jag & Lisa-olsi en utmaning på
48 timmars sidan på FB,
den slutar på torsdag kl 14
 
*********
 
Utmaningen går ut på att göra ett kort med ett djur på.
Och så här ser mitt inspirations kort ut till utmaningen:
 
 
*******
 
 
 

Fler kort kit!

2014-08-11 @ 16:22:00
 
Idag har jag börjat jobba efter ett underbart sommarlov,
kul och träffa arbetskamrater igen,
men lite tråkigt att vi går mot mörkare och kallare tider.
Fast då blir det fler timmar vid pysselbordet :)
 
*********
 
Jag har fått fler kit från gruppen jag är med i på FB
Ett kit va med jultema:
 
 
 
det blev så här:
 
 
********
 
Nästa kit såg ut så här:
 
Och kortet efter det kittet blev så här:
 
 
*******
 
Hoppas att ni får en bra vecka!!
 
 
 
 

kortkit!

2014-08-09 @ 13:20:00
 
Har fått flera fina kortkit från den nya gruppen
jag är med i på FB.
Detta va ett av kitten jag fick:
 
 **********
 
Och så här blev kortet när jag
målat, klipp & klistrat lite
 
 
*********
 
På måndag är det dags att börja jobba
efter ett långt och härligt sommarlov.
Har pysslat ovanligt mycket denna sommaren,
och det är jag glad för.
 
Hoppas att ni har det bra och får mycket pysseltid vid
era pysselbord :)
 
 
 
 

Scrapkit och present!

2014-08-06 @ 09:53:14
 
 
Jag har gått med i en ny grupp på Fb där vi är några stycken
som byter scrapkit med varandra.
Jag plockat ihop en påse med sådant jag gillar och skickar
till någon av dom på min lista.
 
Mitt första kit jag fick var av min vän Lisa-olsi
och det va så fina saker i mitt brev så
jag blev pysselsugen och satte mig och gjorde ett kort direkt.
 
 
****
 
Så här såg kittet ut som jag fick:
 
 
********
 
Och så här blev mitt kort av dom fina sakerna:
 
 
*********
 
Under sommaren så satt jag och Lisa och beställde lite
dekorationer tillsammans.
Lisa fixade så dom kom hem till henne,
meningen va att jag skulle sätta in pengar på hennes konto,
men Lisa är sååå snäll
så jag fick det som en sommar present av henne  Emoji
 Tusen tack snälla Lisa!!
 
 
**********
 
 

Bröllopskort!

2014-08-03 @ 11:12:10
 
 
Det har varit många bröllop i sommar
som jag fått äran att göra kort till.
 
Detta kortet skulle vara lite större för det skulle stå
många namn på insidan.
På utsidan ville beställaren ha med 2st katter & en häst..
 
******
 
Och så här blev det bröllopskortet:
 
 
*************
 
Beställaren sa att hon va nöjd,
så jag hoppas att brudparet också gillar det..
 
***********
 
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0