Snickarkort!

2012-06-30 @ 09:53:42
 Fick en beställning på ett kort till en kille
där föräldrarna håller på att renoverar om sitt hus,
och får säkert god hjälp av lille Julius som fyllde 3 år.
 
 
Nu hoppas jag att ni alla får en trevlig helg!
 

Bebiskort!

2012-06-28 @ 08:46:01
 Hoppas att ni har det bra
trots att det inte är riktigt sommarväder,
men det är ju bra pysselväder :)
 
*******************
 
Jag fick en beställning på ett kort
till en nyfödd  Victor.
Och som vanligt när jag får beställningar så
frågar jag om dom tänkt sig något särskilt som färger m.m?
Hon som beställde kortet sa:
Du får göra som du vill bara det är gulligt.
 
 
Så nu hoppas jag att dom tycker det är gulligt
 
 
 
En närbild på det söta hjärtanet och blommorna
 
 
 
 
 

Julkortsutmaningen v.26

2012-06-26 @ 09:38:29
  Igår ösregnade det här hela dagen,
så då passade jag på att göra veckans julkortsutmaning
 
Denna vecka är temat: Julafton
Och då kom jag och tänka på julaftons datum
 
Hoppas att ni alla får en bra dag

Julkortsutmaningen v.25

2012-06-24 @ 13:13:16
            Idag när det är precis 6 månader kvar
till julafton passar det väl bra med ett julkort :)
 
******************
Denna veckan på
julkortsutmaningen
är temat: lucia och/eller ljus
 
Och jag valde temat ljus på mitt julkort
 
Hoppas att ni alla har haft en trevlig midsommar helg.
 
Kramar!
 

Skisstävling!

2012-06-22 @ 08:02:07
Nettans scrapbooking 4you
har en skisstävling på sin blogg som jag
gillade mycket,
så här är mitt andra bidrag till tävlingen.

Här är skissen man skulle följa:


Regler:
Du får vända och vrida på skissen om du vill,
men man ska kunna se att du inspirerats av skissen i allafall.
Tolka den som du själv vill,
det behöver alltså inte vara en exakt kopia efter detta, utan du tolkar den fritt.
 
Och så här blev mitt kort:
 
********************************************
Nu hoppas jag att ni ALLA
får en underbar midsommarhelg.
 
 
 
 

Bloggcandy hos Snojbi.

2012-06-22 @ 07:52:08
Snojbi
har en jättefin pysselkorg som är fylld
med pysselgodis
som GÄRNA får hamna på mitt pysselbord.
 
 
 
 

Student & examenskort

2012-06-20 @ 06:47:31
Idag börjar mitt 9 veckor långa sommarlov,
så nu kommer solen skina i Värmlad länge hoppas jag :)
 
 
Har 2st kort som jag inte har visat er än,
först ett examenskort med sedelficka:
 
Insidan:
 
 
Och till sist ett studentkort:
 
Hoppas nu att ni alla får en toppen bra dag!
 
 
 

När två utmanar varandra att scrappa

2012-06-17 @ 22:57:06
Jag har gjort två kort till en liten inspirationsutmaning.

Lisa-olsi
saknade insperation i sitt pysslade
så jag frågade om vi skulle ge varandra en liten utmaning??
Lisa-olsi hängde på och två kort blev resultatet.

Lisa-olsis utmaning till mig var:
Ett runt eller ovalt kort
nät - valfri tolkning
och
minst tre "vanliga" knappar
sen var det fritt spelrum.

Och så här blev mitt ovala kort från hennes utmaning:

Nu ser ni varför jag har skärmaskin till allt som ska klippas/skäras,
kan inte klippa så det blir rakt/ovalt och snyggt..

**************************
Jag gillar ju att skapa efter skisser
så jag gjorde en skiss till min
utmaning till Lisa-olsi.



Och så här blev mitt kort efter skissen:

Stansen till "bågen" bakom katten
fick jag av Lisa-olsi när jag fyllde år, tyckte den passade bra nu.

Kika in till Lisa-olsi och kolla hennes två kort också.

Tack Lisa för att du finns i min dator och förgyller min mailbox :)

Sommarlov!

2012-06-16 @ 08:47:01

Igår va det äntligen examensdagen för mina barn.
Robin som gick ur 9:an och Viktor som slutade 7:an.

**********************

Här är dom innan vi åkte till kyrkan:


Jag personligen tycker att på examensdagen
ska man vara i kyrkan,det är något speciellt att
sjunga: Den blomstertid nu kommer,och sen se alla glada barn
springa ut i solen.

Vi va i Sunnes kyrka:


Efteråt va det fika med
smörgåstårta och sen tårta
        


 Kusinerna Jolin som slutade 5:an och Alex som också gick ur 9:an
va så klart med och fikade


Alex fick  ett kort med sedelficka
men en laptops charms, eftersom dataspel
 är en av favorit sysselsättningarna
 

*******************
På kvällen skulle alla som gått ur 9:an på bal,
dom åkte lövad skrinda från skolan till balen.

Här är Robin och Sanna som är kamrater sedan barnsben,
tycker dom är sååå fina.


Killarna som hänger ihop i alla väder:

Robin & Martin

********************

Vi hade verkligen tur med vädret igår,
för idag vräker regnet ner.



Examen!

2012-06-15 @ 06:04:27

Idag får mina barn äntligen sommarlov,
först ska vi till kyrkan i Sunne,
där några elever ska sjunga och lärare ska hålla tal.

Efteråt ska Robin som går ur 9:an till sittklassrum och få betyg,
och Viktor som slutar 7:an får gå hem.

Sen är det SOMMARLOV!!

**************************

När man slutar 9:an och klarat det galant så
ska det firas.

Här är ett kort som jag gjort som Robin ska få av hans
morfar med sambo:


Kortet han ska få av oss:


Ett kort som han ska få av sin farmor & farfar
med sedelficka:


Ett litet mindre kort
 som hans mormor & hennes man ska ge honom:


*************

Sen är det ju lite blommor som ska delas ut och hängas runt halsen,
och då gjorde jag några blomkort till dom "närmaste"

Alex gillar verkligen fotboll,
Robin har fått sommarjobb hos en bonde i sommar,
så därför är det dom dekorationerna på deras kort.

Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!!


Examen!

2012-06-14 @ 07:47:16

I morgon är det examen
för dom flesta
barnen här i Sunne kommun.

Gillar avslutningar när man får gå till kyrkan,
se alla barnen är finklädda och förväntasfulla.

****************

Fick en beställning på ett kort till:
Världens bästa fröken Jennie,
som skulle gå i vitt & rosa + att det skulle vara en liten katt med.



En närbild på den lilla katten:


Lämnade över kortet igår,
och det blev godkänt av killen som skulle överlämna det till sin fröken :)


******************

Gå gärna in på min svägerskas blogg
Frulans
och titta så fina charms hon har till salu billigt.

**********


Skissutmaning!

2012-06-12 @ 08:30:00

LillBlomman
har en skissutmaning på sin blogg
som jag kände för att göra ett kort efter.

********

Så är ser skissen ut:


Regler:
Du får vrida och vända på skissen,
ta bort och lägga till men det skall synas att du utgått från skissen.

*****
Så här blev mitt kort:


Insidan:



Hoppas att ni alla får en bra dag!


Bloggcandy!!

2012-06-12 @ 08:16:46

Iffa
Har en bloggcandy
 för att fira att hennes blogg fyller 1år


Och allt detta scrapgodis får
GÄRNA hamna på mitt pysselbord.


Altrad vinflaska!

2012-06-11 @ 06:47:49

 Jag tycker att vi börjar veckan
med en vinflaska.

****

Min arbetskamrat Eva och jag
jobbar sista dagen tillsammans idag innan ett 9v
långt och soligt sommarlov.
Så då tänkte jag att hon skulle få en vinflaska av mig
i sommarlovspresent.

Men innan jag överlämnar den så måste jag ju
klippa & klistra lite på den.

Det blev många bilder
för att ni skulle få se hela" ettiketten"


******



******



******



Deltar med denna flaska i Mias Mix sommarutmaning
Där man skulle göra ett alster med sommar tema.

******
Jag blir så glad när ni skriver kommentarer till mig,
det förgyller verkligen dagen när jag läser dom.





Somrig utmaning!

2012-06-09 @ 08:00:16

Mias Mix
har en utmaning på sin blogg
och skriver om den så här:


Nu är det dags för den
sista utmaningen innan sommaren
Den här gången blir det

Sommar & sol!
Ni får göra precis vad ni vill så länge det är somrigt!

********
Och så här blev mitt somriga kort:

När jag funderade på vad jag skulle göra för kort till utmaningen,
så tänkte jag på vad sommaren är för mig?
Att sitta i trädgården en varm solig dag
och fika med familjen,
det är väl somrigt och härligt..



Jag hoppas att det blir många härliga
fika stunder i trädgården i sommar
för oss alla.




Rörd & glad.

2012-06-07 @ 18:56:37

Jag jobbar ju på två olika ställen.
Förra veckan hade vi ju avslutning på barntimmen
där jag jobbar måndag & tisdag.
Idag har vi haft sommarfest på fritidset som jag jobbar på ons-fredag.

Hampus trollkar kom och trollade för oss


Vi fikade åt tårta m.m.

*******************
Sen fick vi fröknar såå fina presenter och blommor


******************
Så fick jag ett litet kort från några av barnen
 som värmde mitt hjärta lite extra

Gissa om jag blev både glad och tacksam..


Det blev många stora,små och goa kramar
innan vi gick hem för dagen.


Skisstävling!

2012-06-06 @ 07:15:37

Nettans scrapbooking 4you
har en skisstävling på sin blogg som jag fastnade för.
Här är skissen man skulle följa:


Regler:
Du får vända och vrida på skissen om du vill,
men man ska kunna se att du inspirerats av skissen i allafall.
Tolka den som du själv vill,
det behöver alltså inte vara en exakt kopia efter detta, utan du tolkar den fritt.

****************

Och så här blev mitt bidrag:



Hoppas att ni alla får en toppen bra
nationaldag!


Bebis kort!

2012-06-04 @ 07:14:20

Fick en beställning på ett
blått kort till en nyfödd
Anton.

**************************

Detta koret ska skickas till Götene,
tycker det är kul att mina kort sprids över vårat avlånga land.



Julkortsutmaningen v.22

2012-06-02 @ 16:07:39

Nu är mitt julkort till
julkortsutmaningen
för denna veckan klart.

Temat denna veckan är: Musik




Och så här blev mitt julkort:

Tycker den sjungade ängeln med psalmbok
 passade bra till detta tema.

*********************

Hoppas att ni alla har en bra helg!


Hundkort!

2012-06-01 @ 08:04:29

Satt och sorterade i mina bilder
vid pysselbordet,
och hittade denna söta hundbild som jag kände
för att pyssla med direkt.

Så denna gången får ni se ett hundkort:


Jag hoppas att ni alla får en toppen bra dag!
Kramiz.


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0