Flyttkort.

2012-01-30 @ 06:30:04

Fick en beställning på ett flyttkort
 av en vännina till min mamma
som har ett barnbarn som ska flytta
till eget boende,
 och då ville hon ha ett kort till henne.



Insidan:


Idag ska jag posta kortet för mammas väninna bor i Kalmar,
så i morgon får jag veta om hon gillar det.

Ha en toppen bra dag!


Hästkort!

2012-01-27 @ 07:08:52

Fick en beställning på ett hästkort
som skulle vara i rosa,brunt & vitt,
till en kvinna som fyller 40år.

Och så här blev det:


En närbild:


Insidan:


Jag tycker det va lite svårt att göra ett hästkort
till en vuxen kvinna
utan att få det att se barnsligt ut,
men jag hoppas att hon gillar det.

Ha en trevlig helg!!


veckans julkorts utmaning!

2012-01-26 @ 07:00:13

Denna veckans utmaning hos
ett julkort i veckan
skulle det va ett kort med tomte/tomtar på.

Och så här blev min tolkning på det:


KRAMAR!!


Tändsticksaskar!

2012-01-24 @ 06:43:06

Jag fick en beställning på en
blå tändsticksask.

Tycker det är roligt och få beställningar,
för då vet jag att folk uppskattar det jag gör.
Men detta va en kvinna som beställde genom min svägerska
som jag inte känner alls,
och då är det lite svårt att veta vilken stil m.m. hon gillar.
Så efter lite funderingar så jag gjorde 3st olika askar.
*
*
*


En bild från sidan av asken

*
*
*
Denna asken gjorde jag av 4st små askar

*
*
*
Sista blåa asken:


Så nu hoppas jag att
hon gillar en av dom i alla fall.

KRAMIZ!!


Grattis!

2012-01-22 @ 09:00:04

Idag har jag en vän i Trollhättan
som fyller år,
eftersom det är en bit att åka dit så
skickade jag ett kort på posten.



Carola som fyller år har
3st sköldpaddor,
där av temat på kortet.

Insidan:


Sen hade Carola sett en tändsticksask
här i min blogg som hon gillade.

Nu va ju den redan såld och jag hade
inte lika papper kvar,
 men jag gjorde en nästan lika till henne i present.


Hoppas att ni alla får en bra dag.
Kramar!


Överaskning!

2012-01-21 @ 07:22:43

Jag fick en trevligt överaskning i postlådan här i veckan,
 det var ett kuvert från
 
snojbi
 och det innehöll en massa bra scrappsaker.
En "bra-att-ha-present-på-det-nya-året".
Tack snälla snojbi,
kommer att få stor användning
av dom fina sakerna.


Grattis Jolin!

2012-01-19 @ 07:21:40

Igår fyllde barnens kusin
Jolin 12år.

Hon hade önskat sig pengar
 så då fick det bli ett sedelkort.

*
*
*


Insidan:


KRAMAR!!!


AWARD!!

2012-01-19 @ 07:01:02

Jag har fått två stycken AWARDer
en var av Nina och Åsa

TACK snälla för att ni tänker på mig :)



Kopiera och länka till den man fått awarden av
och sen ge den vidare till 5 bloggare som man inspireras
av och som har mindre än 200 följare plus att man ska meddela dom det.

Att välja ut 5 tjejer att ge award till är inte lätt.
Flera hade redan fått, någon vill inte ha som jag hade velat ge till.
Men de här 5 fick det bli,
för att ni och alla andra ger så mycket inspiration.

Man blir glad av att titta i era bloggar.

    Nr 1: Frulans

Nr 2: Anna

           Nr 3: MezzaNotte

      Nr 4: Asamias

         Nr 5: Citronlimé


         Ha en bra dag!!


veckans julkorts utmaning!

2012-01-18 @ 07:28:19

Då va det dax för
veckans julkorts utmaning,
denna veckan var det en skiss vi skulle göra ett
julkort av.
Det passade mig jättebra,gillar att göra kort efter skisser.


Veckans skiss:

*
*
*

Och så här blev mitt julkort denna vecka:


Hoppas att ni alla får en toppen bra dag.
Kram!


Grattis kort!

2012-01-17 @ 07:00:55

Satt vid mitt pysselbord och visste inte
riktigt vad jag skulle pyssla med,
och då brukar jag leta bland bilder,dekorationer m.m.
Och plötsligt vet jag vad jag vill :)

Denna gången blev det ett grattis kort:


Kramiz!!


Grattis!

2012-01-15 @ 07:35:58

Både fredag och lördag har vi kalasat,
det har varit mycket god mat,trevligt sällskap och många goda skratt.

Min mamma fyllde år förra helgen,
men av olika anledningar så kunde vi inte åka till henne förrens
denna helgen.

Detta kortet beställde min mormor som mamma fick:


Sen fyllde min lillebror 40år i fredags,
han fick en sådan där större gasolgrill av oss,
var av temat på kortet:


Ha en toppen bra dag!


Alla hjärtans dag!

2012-01-13 @ 06:14:53

Det är inte så länge kvar till alla hjärtans dag,
så därför blev det ett sådant kort när jag satt vid
mitt pysselbord
 och hittade den söta nallen bland mina dies.




Hoppas att ni alla får en trevlig helg!!


Ett julkort i veckan!

2012-01-11 @ 06:57:18

Jag städade undan alla julpysselsaker
på mitt pysselbord i slutet av december och
trodde inte jag skulle ta fram det förrens till sommaren.
Men så blev det inte.
Lisa-olsi
tipsade mig om en utmaning som går ut på att göra
 ett julkort i veckan
hela året,
och den har jag hoppat på.
Så fram med juldekorationerna  :)

Denna veckans utmaning är:
 Skapa ett julkort med snö,
snöflingor eller ett monokromatiskt kort helt i vitt.

Gjorde ett kort i vita olika nyanser med snöflingor:


Ha en toppen bra dag.
Kramizar!


50års kort!

2012-01-09 @ 07:24:07

Idag är sista lediga dagen på julovet för oss,
i morgon börjar barnen skolorna och jag börjar jobba.
Samtidigt som det är skönt och vara ledig och vi har haft det bra under ledigheten, 
så är det ganska skönt när vardagen blir som den ska vara igen.

I januari har vi många som fyller år
så ni kommer att få se flera födelsedagskort så fort dom har fyllt år,
idag får ni se ett som är till en 50 åring.


Ha en bra dag.
KRAMIZ!!


värdinnegåva!

2012-01-07 @ 09:38:44

Igår kväll va vi bortbjudna till några av våra vänner,
vi fick god mat och mumsig efterätt,
och hade en jätte trevlig kväll.

Vi ville ju ha med oss en liten gåva till dom,
så jag altrade ett ljus med tillhörade tändsticksask till.

*
*
*


Slog in det i cellofanpapper med ett band,
och tycker själv att det blev en bra gå-bort-present.

Hoppas att ni får en toppen bra dag.
Kram Onkis!


Vänner inspirerar varandra.

2012-01-05 @ 15:48:32

Jag och Lisa-olsi har gett ett varsitt inspirationstips till varandra,
ett bra och roligt sätt scrappa igång det nya året på.

Lisa-olsi´s inspirationstips gick ut på att:

Göra ett kort till alla hjärtans dag
där färgen rosa ska dominera och
det ska finnas något sytt på kortet.

Och så här blev mitt kort:

Och Lisa visste nog va hon gjorde när hon gav mig den
utmaningen.
Jag har aldrig sytt med maskin på ett kort förut,
så jag letade upp symaskinen som stod längst in i garderoben,
och som vanligt kom vi inte överens,
men efter några väl valda ord och hjälp från mannen så fick jag dit några sömmar.

*
*
*

Själv blev mitt inspirationstips en skiss,
som vi båda skulle göra varsitt kort av.



Och så här blev mitt kort efter skissen:

Pappren,fjärilarna och dom små söta blommorna
fick jag av Lisa in min adventskalender,tack snälla Lisa.


 Titta gärna in till Lisa-olsi´s och se hur hennes kort blev,
tryck --->
HÄR


Alster!

2012-01-04 @ 09:43:30


Hej på er!

Även om det inte händer så mycket här inne
på min blogg,
så händer det en del på pysselbordet.

 Vi har några födelsedagsbarn nu i januari,
men jag törs inte lägga ut bilderna förrens
dom har fått sina kort,för jag vet att några av dom kikar in här.
Men det kommer så småningom :)



********************************************************************


Pojjo
har en bloggcandy på hennes blogg,
där man kan vinna hemliga scrapbooking saker.


***************************************************

Ha en bra dag så syns vi snart igen.
Kramiz!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0