Julklappskort & gott nytt år!!

2014-12-31 @ 10:21:00
 
 
Ni som läste mitt förra inlägg såg ju så mycket
fint jag fick av Lisa i julklapp.
Självklart orkade jag inte hålla fingrarna borta
utan satte mig och pysslade så snart jag fick tid och gjorde ett kort:
 
 
*****
 
Idag är det ju sista dagen på detta år,
vill passa på att tacka ALLA som följer mig & lämnat så
snälla kommentarer här på min blogg.
Hoppas att vi får följa och inspireras av varandra nästa år också.
 
 
 

Julklappar!

2014-12-26 @ 19:24:00

 

 

Hoppas att ni har haft en underbar jul med

god mat & familjemys:)

 

********

 

Enligt tomten har jag visst varit snäll i år också,

fick så mycket fint av min man och barn,

men det jag vill visa er är vad jag fick av min goda vän

Lisa-olsi

Först den underbara tagsen som det fanns en julhälsning på:

                                                    (Lånade bilden från Lisas bloggsida)

 

 

*********

 

Kolla vilket underbart scrappaket jag fick av Lisa:

Ett hav med fina blommor, dies som jag önskat mig,

jättefina papper & bilder m.m.

  (Svårt att ta kort på allt det
fina utan att få med blänkte i påsarna)
 
********
 

 Sen fick både katten & hunden julgodis från Lisas

fina katter, tyvärr glömde jag och fota det,

men jag kan lova att det va uppskattat. 

 

 

************

 

 

Tusen tack snälla Lisa,

blir riktigt sugen på att sätta mig vid mitt pysselbord

och klippa och klistra lite  :)

 

 

 

 

 


Dan före dopparedagen!

2014-12-23 @ 15:25:27
 
Så då är det dan före dopparedagen.
Jag fixar en del i köket,
vi ska få gäster i kväll,
vi ska spela bingolotto och äta massor med julmat :)
 
**********
 
Har 2st julkort jag inte visat för er än:
 
 
*******
 
 
 
Nu vill jag önska er alla en
GOD JUL
Ta hand om varandra lite extra.
 
 
 
 
 
 

Fler julkort med namn!

2014-12-21 @ 12:45:00

 

 

Är det verkligen så att tiden går fortare ju äldre man blir??

Känns som december har sprungit ifrån mig.

Fast det är många roliga saker som händer hela tiden,

som  pyssel, luciatåg,

olika julfester & avslutningar på jobbet.

Sen igår har jag 3 veckors jullov att se fram emot

tillsammans med man & barn :)

 

 

***************

 

Ni som läste mitt förra inlägg såg att

jag fått beställningar på julkort med namn,

och här kommer dom 3 sista julkorten.

 

 

 **************

 

 

 

**********

 

 

 

 ****************

 

Nu hoppas jag att ni alla får en fin dag,

men mycket pyssel & julkakor :)

 

 

 


Julkort med namn.

2014-12-18 @ 09:49:00
 
Fick några beställningar så här i "sista minuten"
på julkort som det skulle stå mottagarens namn på.
Och eftersom det har varit mycket med jobb och andra julförberedelser,
så liftade jag mig själv från redan gjorda julkort.
 
************
 
Dom två första korten ni får se är till 2st killar.
 
*****
 
 
 
************
 
 
 
 
 

Sista julkortsutmaningen..

2014-12-15 @ 14:53:00
 
Nu är den sista julkortsutmaningen i 48 gruppen
gjord för i år, nu är det dags att
sätta sig och skriva alla julkorten och få iväg dom till nära och kära.
 
********
Temat var att det skulle vara minst en tomteluva på kortet,
 utan blommor och blad
och övervägande vara i färgerna grönt och rött. 
 
 
Och så här blev mitt bidrag:
 
********
 
Nu hoppas jag att ni alla får en toppen bra vecka!!
 
 
 
 

Julkort!

2014-12-07 @ 12:55:00
 
Vi hade snö och någon minus grad
i början på helgen, men nu regnar det och blåser
så julkänslan har svårt att infinna sig.
Då det är tur att man kan sätta sig vid pysselbordet
och göra ett julkort.
 
 
 
Hoppas att ni alla har en mysig andra advent.
 
 

Examens kort!

2014-12-03 @ 16:13:00
 
Jag blev allt lite fundersam
när jag fick ett beställningskort
till en tjej som nyss tagit examen
mitt i vintern.
 
********
 
Men det va lite roligt med omväxling från julkorten.
 
Kortet skulle gå i rosa, hon gillar bling,bling,
körsbärsblommor & med kinatecken eftersom
hon utbildat sig till viss del i Kina.

**********
 
Jag hoppas att ni har det bra,
och myser lite extra i advents tider.
 
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0