Blått kort!

2011-02-28 @ 05:55:08

Fick en beställning där det skulle stå:

Monika 70år

 det skulle vara blått med blommor.

Och det blev så här:

Och det passar mig bra,
dom som känner mig vet att jag gillar blått ganska mycket.

Hoppas att beställaren och Monika gillar sitt kort.



Jag jobbar idag sen resten av veckan har jag och barnen sportlov,
ska bli härligt!

Ha en bra dag!!


Utmaning nr 3!!

2011-02-27 @ 10:02:50

Så var det då dags för en ny utmaning.

Vi tre, jag, snojbi och Lisa-olsi har startat en ny liten SWAPP åt oss själva.
Den går ut på att vi skickar en påse med material till ett kort på ett bestämt tema,
med en tillhörande utmaning, som kan vara en skiss, bingoruta eller liknande.
Vi gör alltså tre likadana påsar, en till oss själva och skickar de andra två vidare,
så av våra tre olika påsar gör vi samma utmaning med lika tema, låter väl bra?

 MEN, nu har vi bestämt att göra en fjärde påse var, dessa tre påsar som
"blir över" har vi tänkt ha som pris i vår lilla utmaning.
Alla sakerna är självklart nya men inte i obrutna förpackningar, utan det blir
lite blandat som passar ihop till ett kort, eller till något annat självklart.
Det är alltid två mönstrade papper, 15x15, och lite blandade dekorationer i varje påse.

 Nu har vi tänkt testa detta en runda, dvs tre gånger,
och detta är då tredje och sista gången.
(Pst! Vi tycker alla tre att det är jättekul
med dom här små utmaningarna, så risken att vi fortsätter är stor).

Det är snojbi som håller i den här omgångens utmaning,
Två utmaningar har ju redan varit,
den första hade Lisa-olsi och den andra hade jag hand om.

Vi kommer att gemensamt utse en vinnare
som får alla tre påsarna, en från oss var.
En vinnare varje omgång självklart :)

 Vi kommer även att lotta ut ett pris efter den här omgången,
bland er som deltagit i alla tre utmaningarna med godkända alster.


 I dom två första vändorna fick vi in 14 stycken bidrag per utmaning
och vi hoppas självklart att få minst lika många den här vändan.

 Maila in ditt bidrag till snojbi: [email protected]
senast lördag den 12/3 kl:23:59.

Du får självklart lägga ut ditt bidrag i din egen blogg
och länka då gärna tillbaka till någon av oss.

Vinnaren presenteras under söndagen den 13/3 i våra respektive bloggar.



Tema PÅSK och BINGOBRICKA


Lisa-olsis yngsta dotter Ida gjorde en snygg bingobricka till utmaningen





 TÄVLINGSREGLER:

 Välj ut en vågrät, lodrät eller diagonal rad från bingobrickan.
Från den rad du valt måste du ha med de saker som står.
Du får lägga till precis vad du vill, men inte ta bort något från din rad.
LO:s, kort och alter - alla bidrag är välkomna!

* Ett bidrag per person och utmaning.

 * Nygjort alster för denna utmaning.

 * Det lottade priset är för dom som har lämnat
ett godkänt bidrag i alla tre utmaningarna.


snojbis
och Lisa-olsi kort och vinstpåsar hittar du i deras respektive bloggar.

 Vi hoppas att just DU vill vara med i vår lilla utmaning.

Fråga mig gärna om du undrar över något.



Här kommer mina kort gjorda av omgångens "påsar".
Jag har valt att bara använda material från påsarna,
förutom de enfärgade pappren och dom gröna pärlorna till Snojbis påse.

Här är korten

x

x

x

x


Mitt kort från min påse
Som är gjort från första lodrätta raden på bingobrickan.



Mitt kort från Snojbis påse
Som är gjord från 4de lodrätta raden (från vänster)



Mitt kort från Lisa-olsis påse
som är gjord från den första lodrätta raden.






Bilden på vinstpåsen från mig




Kramar Onkis!!


utmaning!

2011-02-26 @ 07:50:32

Mars månads utmaning hos Mias mix  
består i att göra ett vårkort.
Man får använda vad man vill som deko.
Behöver inte vara just blommor.

Efter denna mall.





Och mitt vårkort blev så här:
*
*
*





På söndag!!

2011-02-25 @ 07:29:06

Nu på söndag är det dags för vår tredje utmaning,
den här gången är det snojbi som håller i utmaningen.
Jag och Lisa-Olsi lägger självklart också ut utmaningen i våra bloggar.
Så glöm inte att kolla in till oss och se vad som gäller denna gång.







Ha en bra dag!!


En tavla!

2011-02-24 @ 08:08:11

En arbetskamrat till mig undrade om jag ville göra ett kort

till hennes son som fyller 6år?

Självklart sa jag,

men det skulle va kaniner på...

Och det hade jag inte så många så jag frågade om hon hade ett kort på

William med en av hans kaniner,och det hade hon,

så det blev en tavla i stället.

 

Han har även en katt och är en stor djurvän så jag satte dit en katt också.


Dagens kort!!

2011-02-22 @ 06:54:21

Dagens kort som ni får se är en beställning,

som skulle vara stilrent i svart/vitt,

men jag "livade" upp

det med några rosa rosor.

 

 



Ha en bra dag!!


Snövit

2011-02-21 @ 06:11:20

Min mamma frågade om inte

jag kunde göra ett kort till Alma från dom?

Och det va klart jag kunde.


Jag gjorde ett med snövit eftersom Alma älskar alla prinsessor,

och det va så passande att när vi kom dit och skulle

fira henne hade hon en snövitklänning på sig,vacker som en prinsessa.

 

 


Idag!

2011-02-20 @ 07:44:44

Idag fyller "fasters älskling" 4år!!

Vi är bjudna på kalas i eftermiddag

och det ser jag fram emot för det va ett tag sen vi träffades.

Så klart så står det många paket redo
och ett kort ska hon också få av oss.






GRATTIS ALMA!!


I morgon!

2011-02-19 @ 07:22:01

I morgon fyller "fasters älskling" 4år!

Och då kom jag och tänka på att när hon fyllde 1år så gjorde jag

några av mina första kort..

Jag började ju min "scrapbooking bana"

med album och LO

och hade gjort album till barnen
och även ett litet album

som Alma fick efter sitt dop,

kan tala om att det är allt annat än vacker och väldigt rosa!!

Tack & lov så tog jag aldrig några kort på det..   Blushy 

 

Men korten som Alma fick när hon fyllde 1år

hittade jag några dåligt fotade kort på

och det är nog bland dom första som jag tog kort på.

 

    Håll till godo  Eyebrow 

*
*
*


*
*
*


Ha en bra lördag!!!








Tävling hos lilla pyssel inger!

2011-02-17 @ 07:58:28

Denna gången är det
 Lilla pyssel Inger tillsammans med AltheasMix
som har en tävling.

Tävlingen går ut på att du ska skapa ett alster
(Kort, Lo eller Altrat) på temat PÅSK 

Och så här blev mitt bidrag:

 




            


Tävling!

2011-02-16 @ 07:32:00

Pojjo
undrade om det va någon som va sugen på att tävla,

och det är ju jag,

även om man inte vinner så är det bra med lite ny inperation.

 

Denna gången skulle vi följa en skiss

som ser ut så här:


Man fick vrida, vända, lägga till och dra ifrån på skissen men
 man ska kunna se att det är denna skiss man utgått ifrån.

* * * * * * *

Och mitt kort blev så här:

Bilden med den söta flickan på

fick jag av Pojjo i ett överasknings paket för ett tag sen.


Alla hjärtansdag!

2011-02-14 @ 07:53:26

Jag vill börja med och önska er alla en underbar

alla  Heart Beat-ans dag!



Detta kortet har jag gjort till min älsta sons flickvän,
som hon ska få av honom i kväll.

Hoppas att hon gillar det!











Vinnaren är................

2011-02-13 @ 16:00:57

Efter MÅNGA mail
(jag lovar denna gången gick det inte smärtfritt)
 mellan oss tre och många olika tankar och tyckande.

Ärligt talat var det otroligt svårt denna gång,
jag/vi har funderat och kollat på bidragen så håret krullat sig.
Men, till sist efter poängsättning kom vi fram till en vinnare.

Jag hade velat haft fler priser,
för det va så många kort jag gillade mycket.

Återigen tusen tack för att ni varit med i vår utmaning,
det är så roligt när era fina bidrag kommer in på mailen.
Det är så skoj att ordna dessa små utmaningar.
Glöm inte att Snojbi har den 3:dje utmaning i början av mars,
vi lägger ut utmaningen i alla tre bloggarna.


NU TILL VINNAREN  I DENNA UTMANING

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
        Först våran motivering kanske  Happy 


En snygg och helt klart en annorlunda vikning

motivet blir så snyggt med spetsen som ram

att scrappa med band istället för bara med papper
ger ett snyggt, annorlunda och stilrent kort

jag blir glad när jag ser kortet :)
.
.
GRATTIS
.
.
.
.
.
.
.
.

Anneli





Ett stort GRATTIS till vinsten Annelie!


Anneli, maila din adress till: [email protected]
så kommer tre vinstbrev på posten :)

Tack alla :)

   Kramar Onkis!


















              






Bidrag till utmaningen!

2011-02-13 @ 07:21:21

**TACK**
för alla fina kort ni har gjort till våran utmaning.

Här kommer alla bidragen

i den ordning som jag fått dom mailade till mig.




Lena


Insidan




Lene

insidan


Lindha

        



eviebee
     


Insidan
  





Yvonne


Insidan


Lena


Insidan




Annelie


Insidan


Pojjo




Busan
 


Insidan





Anna



Insidan





Cattis

Insidan



Jessika

Insidan



Anneli





GunBritt

                                                                                                                                                                  

                                                                                                                                                                              
                                                                                                                                              
 

 

                                                     **TACK**                                                          
för alla fina bidrag,
14 stycken är kanonbra.
Jättekul att ni ville vara med :)

Nu återstår det svåra,
att utse en vinnare.

Vinnaren presenteras senare under dagen i våra tre bloggar
Lisa-olsi, snojbi och onkis

Glöm nu inte att hålla utkik efter nästa lilla utmaning,
i början av mars dyker den upp i våra tre bloggar.
Då håller Snojbi i utmaningen och
glöm inte att vi lottar ut ett pris efter tredje utmaningen
bland er som mailar in godkända bidrag i alla tre utmaningarna.

Ha det gott alla scrappare :)

KRAM Onkis!
 





                                                                                                                  


Grattis Lisa!

2011-02-12 @ 12:23:16



Idag fyller min kära

nät & blogg vän Lisa-olsi år.

Men detta kort vill jag önska henne en
underbar födelsedag!!


 

 


Dagens kort!!

2011-02-11 @ 08:03:32

Dagens kort passar lite bra just nu,

tidigt idag åkte min man och min älsta son ut i skogen för att

kolla på Svenska rallyt.


Men jag tror inte att dom får se en
sådan här bil  Eyebrow


 








TACK!!

2011-02-09 @ 11:35:24

TACK

för alla snälla kommentarer jag får av er,

jag tycker det är så roligt varje gång någon

har lämnat några rader till mig.


 

 

 


Hallå där!

2011-02-08 @ 06:17:59

Hallå där!!

Ni glömmer väl inte bort denna omgång av
våran utmaning??

Klicka här så kommer ni dit.



Här i min familj är vi genomförkylda,
så då tyckte jag att detta kortet passade bra  Eyebrow 






Ha en bra dag!!


En pojke!

2011-02-06 @ 11:47:42

Eftersom jag gjorde ett rosa kort till en flicka igår,
så fick det ju bli ett blått till en pojke idag.


En flicka!!

2011-02-05 @ 12:19:14

Kände för att göra något annat än
grattiskort idag,
och då blev det bebis kort i brunt & rosa.



Award!

2011-02-04 @ 14:47:20

Jag har fått en award av Anneli
Tack snälla du för att du tänkte på mig!
Ni bara måste göra ett besök i hennes blogg.


Som vanligt innebär ju detta med awarder vissa förpliktelser & regler,
 men dessa kan knappast bli enklare:

Denna skall ges videre till 3-5 bloggare som jag tycker förtjänar det,
och jag har valt dessa tjejer som alla är så duktiga, trevliga & inspirerande att besöka:

Och jag har valt

 1. Busan

2. Pojjo

3. Lene

   4. Yvonne

  5. Lindha

Det finns många fler som jag skulle vilja skicka denna vidare till,
men dom som jag har valt ska väl ha några att skicka till :)

Ha en trevlig helg!


Dagens kort!!

2011-02-04 @ 08:46:40

Här i värmland snöar det idag,

och jag som nästan fick vårkänslor

igår när solen lyste så härligt.

 Sun 2 


Här får ni se ett kort som jag gjorde igår.


Ha en bra dag!!

                                                                   






Fotbollskort!

2011-02-03 @ 09:55:53

Fick en beställning på ett kort

till en Isac,

och gissa va han gillar??





Dagens kort!!

2011-02-02 @ 10:23:34

 Men tanke på utmaningen vi har så fortsatte jag och

pyssla lite i svart/vitt,

fast det blev ingen "annolunda" vikning denna gången.




Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0