Blått kort!

2013-04-29 @ 20:16:00
 Hej alla blogg vänner!
 
**************
 
Fick en beställning på ett blått kort
till en kvinna som fyller 40år,
som älskar musik & böcker.
 
Hoppas att hon gillar kortet också
 
 
********************
 
 
 

Kram och ha en  trevlig

 

 

Valborg och första maj!

 


Sommarlov!

2013-04-28 @ 14:17:58
 
 
 
Idag har jag nu äntligen gjort ett av beställningskorten.
Det är till en Sara som ska få ett kort på sin examensdag.
Hon älskar hundar
och favoritfärgerna va blått & turkost.
 
Snart kan jag börja räkna ner veckorna
till sommarlovet.
Det är verkligen en av dom stora fördelarna med att jobba som fröken
 
 
****************
 

Student monster!!

2013-04-26 @ 19:12:00
  Blev inga beställningskort gjorda idag heller Emoji
För när jag tittade i min dieslåda så hittade jag ett
monster där i och han sa till mig att han
ville bli ett student monster...
 
Så det fick bli ett studentkort idag
 
Närbild på charmsen som jag tyckte
passade bra på kortet.
 
 
 
 
 Kram och ha en
 
trevlig helg!!
 
 

Det blev inte som det var tänkt.............

2013-04-25 @ 07:40:00
 
 
Igår hade jag en ledig dag från jobbet,
ungarna i skolan och mannen på jobbet.
Det betyder: Pysseldag Emoji
 
***************
 
Har några beställningar som ligger på
vitt/grått kort och en rosa dopklänning,
började leta papper till det,
men helt plötsligt hade jag ett blommigt
papper i min hand som ville bli ett kort.
Så det kan bli,
men jag är ledig i morgon också,
då kanske det blir ett beställningskort gjort Emoji
 
***************
 
 

Ha en toppen bra dag!

 

 


Joel kinnaman kort!

2013-04-23 @ 07:13:00
 
 
Kul att få så härlig respons på
våran skiss utmaning,
väntar nu med spänning på era bidrag Emoji
 
*******************
 
Fick en beställning på ett grönt kort
och så ville beställaren ha en bild på
Joel Kinnaman på kortet,
han spelar b.l.a i Falk filmerna.
För det är visst idolen i Cornelias liv just nu ♥   ♥
 
Letade på nätet och hittade en bra bild,
och så här blev kortet:
Ett kort som va svårt att få en bra bild på
eftersom pappret blänkte så fint..
 
***********************
 

Dags för en dubbel skissutmaning

2013-04-19 @ 22:29:00
 
 
 Nu var det länge sedan jag och Lisa-Olsi hade någon utmaning
så nu tycker vi att det är dags att fixa en igen.
Här kommer en dubbel skissutmaning som jag hoppas att
ni vill vara med på.
 
****************
 
Jag och Lisa-olsi har gjort varsin skiss och
lagt ut en egen skissutmaning i våra bloggar.
Jag utser en vinnare i min blogg bland bidragen efter min skiss
och Lisa gör likadant i sin blogg.
Om minst sju stycken gör bådas skissutmaning kommer vi att gemensamt
att utse en vinnare bland dom som gjort två kort,
det priset ser du längre ner.
 
********************
 
Jag har gjort ett kort efter min skiss, kanske att inspireras av.
Så här ser reglerna ut:
Gör ett kort efter min skiss,vrid, vänd, lägg till och dra ifrån
men man ska se att det är den här skissen du har utgått ifrån.
Kortet ska gå i vitt och silver och ev en accentfärg.
 
Tillägg 22 april,
det ska vara ett nyskapat alster för den här utmaningen
och kan inte kombineras med andra utmaningar.
(Inget bidrag har kommit in än så det funkar ju
med tillägg då som inte påverkar skapandet :)
 
 
*************************
 
Jag hoppas du blir sugen på att vara med,
vi har satt slutdatum onsdag den 15 maj, kl:23:59.
 
Lämna en kommentar i det här inlägget med en
direktlänk till ditt inlägg i din blogg, inte till själva bloggen.
Har du ingen blogg kan du maila ditt bidrag till mig på
plus att du skriver en kommentar här i inlägget.
 
Ja det var väl reglerna, så här kommer skissen.
 
********************
 
Sen har jag ju också gjort ett kort efter Lisas skiss
Vad Lisa har för skiss,tillägg och pris får du läsa i hennes utmaningsinlägg
här
Och så får du se på kortet hon gjorde efter min skiss.
 
*************************
 
Mitt egna pris är lite blandat, 15x15 papper och lite dekorationer.
Hoppas att ni gillar det ni ser Emoji
 
******************
 
Det gemensamma priset vi röstar fram bland dom som gör två kort,
om minst sju stycken gör bådas utmaningar är detta.
 
******************
 
Nu hoppas jag och Lisa att ni vill vara med i vår dubbla skissutmaning.
Ni är hjärtligt välkomna!
 
Kram Onkis!!!

Grattis kort!

2013-04-19 @ 07:43:00
Hej på er alla!
 
Hoppas att ni har det bra?
Vårvädret här i Värmland är lite grått och trist.
Sola i Karlstad lyser med sin frånvaro...
MEN det är bra pysselväder Emoji
 
**************
 
Vid mitt pysselbord har det blivit ett
grattiskort.
 
 
 

 

Hoppas att ni alla får

 

 

 

en trevlig helg!!

 

 

 

Grått & vitt!

2013-04-17 @ 07:24:00
 
 
Skrev ju här i min blogg för ett tag sen
att jag har fler beställningar på grå/vita kort.
Nu har jag gjort 2 av dom beställningarna.
 
Först skulle det vara ett kort med en ängelbild
och texten: saknar dig!
Här använde jag dom fina grå/vita rosorna jag fick
av Lisa-olsi när jag fyllde år.
 
 
*****************
 
 
Nästa kort skulle vara utan text
men med en ängelbild.
 
*******************
 
Hoppas att ni alla får en bra dag,
själv ska jag sitta på en förelsning hela dagen.
 
 
 

Lila kort!

2013-04-14 @ 18:26:39
 
 Fick en beställning på ett kort
till en pigg äldre kvinna.
Och kom att tänka på denna stämpeln i min låda,
texten skrev jag ut på datorn.
Tycker denna stämpel och texten passar så bra ihop.
 
******************
 
 
 
Ha en toppen bra vecka!!
 
 

Tävling hos Pojjo!

2013-04-13 @ 11:31:00
  Pojjo
har en tävling på sin blogg,
där man ska inspireras av en bild
 
 
Och så här blev mitt kort:
Sen ville Pojjo att man ska berätta vad man inspireras av,
som ni ser är det färgerna,hjärtan och stjärnorna på bilden som jag
har inspireras av.
 
 
******************************
 
 
 

Ett kort med tanke!

2013-04-12 @ 06:09:10
  
 
Såg denna texten på Facebook,
och tänkte att den skulle passa på ett kort
till någon som har det lite ledsamt och behöver muntras upp.
Och så blev det:
 
 
 
 
Trevlig helg!!
 
 
 

Krya på dig!

2013-04-10 @ 06:59:00
 
 ♥   ♥   ♥   ♥  
♥   ♥
 ♥
 
 
Fick en beställning på ett:
krya på dig kort.
Och då vill jag samtidigt passa på
att skicka en krya på dig hälsning
till Lisa-olsi och alla andra som läser min blogg
och är förkylda/sjuka.
 
Hoppas att ni snart mår bättre.
 
 
 
 
Kram och ha en bra dag!
 
 
 
 

Fortsätter med kort!

2013-04-07 @ 19:35:32
  Idag blev det inte lika mycket tid vid
mitt pysselbord som igår.
Men ett kort kan jag stryka från beställningslistan.
 
♥   ♥   ♥   ♥  
♥   ♥

Denna gången skulle det vara ett
vintage kort utan text.
 
 
Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg.
 
 
 

Vintage & konfirmation.

2013-04-06 @ 14:47:00
 
Idag har jag suttit en del vid pysselbordet
eftersom sonens flickvän varit så snäll
och varit hundvakt.
 
Jag har ganska många beställningar som ligger
och väntar på att bli gjorda,
men idag kan jag bocka av 2st
från min lista.
 
♥   ♥   ♥    ♥  
♥   ♥
 
Först ett vintagekort,
där beställaren ville ha denna texten med.
 Det snygga hörnet fick jag av Lisa-olsi  när jag fyllde år,
blir lite sugen på att köpa mig den stansen.
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Nästa kort är ett konfirmationskort
Blev ganska enkelt,
eftersom jag tycker pappret i sig är så fint.
 
♥   ♥   ♥    ♥  
♥   ♥
 

Grått & vitt!

2013-04-04 @ 21:53:00
 Jag har några beställningar som ligger
och väntar på att bli gjorda.
Och flera av dom är önskemålen att
korten ska vara grå/vita.
 
Detta kortet skulle vara grått & vitt
med inslag av lite rosa med en ängelbild
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥

Kul att just du tittade in här hos mig
 och  tack för era kommentarer, dom gör mig alltid lika glad.
 
 
 

Mer presenter!!

2013-04-02 @ 18:50:00
 Man skulle kunna tro att jag fyllde 50år
så många fina presenter jag har fått.
(fast dit är det lääänge)
 
Idag när jag kom hem från en tur till Karlstad
så låg det ett nytt paket på bänken
som kommit till mig med posten ,
det var ifrån min snälla & goa nätvän
Lisa-olsi 
 
Titta bara vilket fint kort hon har gjort till mig
Gillar hennes fina kort med så många dekorationer,blommor
och så välarbetade.
Gå in på hennes blogg så får ni se fler bilder på kortet
klicka --> HÄR
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
I paketet fanns det många fina papper
 
Massor med dekorationer,
2st studentstämplar,en die m.m.
 
Massor av olika utstansade
fina och användbara dies.
 
Och en hel påse med fina blommor
Jag har letat efter grå minirosor,
men aldrig sett några,men nu har jag som jag kan pyssla med :)
 
♥   ♥   ♥    ♥  
♥   ♥
 
Tusen tack Lisa
du har förgyllt mina kommande stunder vid pysselbordet!!
 
 

Presentlåda!

2013-04-01 @ 14:38:00
Hej!
Hoppas att ni alla har haft en bra påsk.
 
 Lovade ju er att ni skulle få se vad jag fick av
min svägerska: Frulans design
när jag fyllde år.
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥

Först fick jag en hel pizzakartong full med olika fina papper
 
Olika mindre block med papper
 
Massor med band,en die och hjärtanpins
 
En hel hög med utsansade dies

 
Massor med fina blommor & blad
 
Sen är det en STOR fördel för mig
att ha en svägerska som säljer charms,
kolla vad jag fick..
 Det ska bli kul och sätta sig och sortera alla charms i rätt fack,
får nog köpa fler lådor att ha mina charms i :)
 
 
 ♥  Tusen tack snälla Malin med familj   ♥
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Gå gärna in på Malins sida på Facebook
och se så många fina charms hon säljer billigt.

HA EN BRA DAG!!!
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0