Utmaning vecka 9.

2012-02-28 @ 18:32:54

Denna veckan på
julkortsutmaningen 
är temat:
"monokromatiskt i en icke traditionell julfärg".
*
*
*
Jag tror inte brun är en traditionell julfärg
så det fick bli ett kort i olika bruna nyanser:


Kram Onkis!!


Glad påsk!

2012-02-26 @ 07:11:24

Här i Värmland hade vi riktigt härligt vårväder i går,
solen lyste och det va såå fint ute.

Så då tyckte jag att det passade och göra ett påskkort:



Ha en toppen bra dag!


Dopkort!

2012-02-24 @ 07:59:22

Hejsan!

Hoppas att ni alla har det bra och mår bra.
*
*
Jag fick en förfrågan om jag ville göra
2st dopklänningar.
Och det va klart jag ville.

En rosa:


Och en blå klänning:


Båda tillsammans:


Ha en bra dag & trevlig helg!


Ett julkort i veckan!

2012-02-22 @ 10:27:53

Veckans julkorts utmaning
 är att göra ett julkort med knappar!
*
*
*
Jag vet inte varför,
men jag använder sällan knappar med hål i på mina kort,
 flatbacks använder jag mycket mer,
men denna gången fick det bli en knapp med hål i.


Ha en bra dag
och ska ni ut på vägarna så kör försiktigt,
det är så halkigt!
Kramiz.


Grattis Alma 5år

2012-02-19 @ 18:33:11

Idag fyller min brorsdotter Alma 5år,
faster fina tjej.

Vi skulle ha varit hem till Alma och firat henne igår,
men tyvärr så fick hon hög feber och vattenkopparna,
så kalaset blev inställt..
*
*
*
Men ni kan få se ett par kort som jag gjort till henne,
när jag frågade Alma vad hon ville ha på sitt kort så svarde hon snabbt:
spindelmannen,
så jag gjorde ett som hon fick av sin farmor (min mamma)

Jag hade inga dies eller liknade med spindelmannen,
men på jobbet hittade jag en målarbok med spindelmannen bilder,
så jag lade målarboken i kopiatorn och förminskade bilden.
Det stora metall nätet har jag fått av Snojbi för länge sen,
men nu kom det till andvändning.
*
*
*
Sen gillar Alma även att dansa
så det blev ett kort med Tilda som dansar
som hon fick av sin gammelmormor (min mormor)

Nu önskar jag och min familj Alma världens bästa födelsedag
trots vattenkopparna.

GRATTIS FASTERS ÄLSKLING!!

Rött hjärta    Rött hjärta    Rött hjärta


70års kort!

2012-02-18 @ 07:14:44

När jag va hos min mormor på kalas förra helgen
så hade jag ju gjort ett kort till henne.




När min svärmor fick se kortet så
kom hon på att hon hade en vännina som
fyller 70år och ville ha ett liknade kort
fast i brunt & orange.

Och det är klart att jag gjorde ett till henne:


Hoppas att ni alla får en trevlig helg
 med mysiga pysselstunder.
Kram!


Julkortsutmaningen v.7

2012-02-16 @ 07:39:50

Veckans julkorts utmaning
är att skapa ett julkort med både guld och silver,
 alla färger är tillåtna,
men guld och silver ska vara synligt!

Att blanda guld & silver är verkligen inte min grej,
så kortet blev enkelt och tråkigt.
Men jag gjorde ett fast det tog emot..
*
*
*

Det va svårt att ta kort på det,
det blänker både här och där.
*
*
*
Hoppas att ni alla får en bra dag.
Kram Onkis!!

*****************************************


Alla hjärtansdags kort!

2012-02-14 @ 06:46:35

Idag vet ni säkert att det är
alla hjärtansdag.

Älsta sonen ville att jag skulle göra
ett kort till hans goa flickvän.
Han bestämde att det skulle vara rosa och så skulle det stå:
älskar dig!

Och så här blev det:

Gjorde en modell större än vanligt och
nu håller jag tummarna för att hon ska gilla det.
*
*
*
Hoppas att ni alla får en toppen bra
alla hjärtans dag!
Kramiz!!


grattis lisa!!!

2012-02-12 @ 07:37:34

Idag fyller min goa,snälla
blogg och mail vän
LISA år!!

Jag skickade ett paket till henne,
och i det paketet hade lagt en altrat en chokladkaka,
eftersom jag vet att choklad är en av sakerna
 som får henne på bra humör :)


Hon gillar grönt så det va ett självklart färgval
när jag skulle börja klippa & klistra.


Många stora GRATTIS kramar till dig idag LISA!!!

Hurra,hurra,hurra,hurra!!


Litet blomkort!

2012-02-11 @ 07:13:00

Idag ringde min väckarklocka kl 04,00!!!
Upp och väcka mannen,älsta sonen & hans flickvän,
ner i köket koka kaffe, O´boy och the,
bre smörgåsar,plocka fram korv & bröd m.m.
För idag är det rally i Värmlads skogarna..

Kl 5 va dom klara och gav sig i väg,
jag trodde att jag skulle gå och lägga mig en stund till,
men satte mig vid mitt pysselbord i stället.


Vi ska ju fira min mormor senare idag och
ska då köpa med oss blommor,
så jag satte mig ner och gjorde ett litet kort till buketten.



Ha en toppen bra lördag alla glada bloggvänner!!
Kram.


Grattis mormor!

2012-02-10 @ 07:29:39

Nu under helgen fyller min mormor
85år.
Så vi är bjudna dit på kalas,
då ska hon ju så klart få presenter
och så detta kortet:


Vill önska er alla en trevlig helg!
Kramiz.


Bloggcandy!!

2012-02-10 @ 07:09:12

Snojbi
har en fin bloggcandy
för att fira att hennes blogg fyller 1år.



Och allt detta får GÄRNA hamna på mitt pysselbord.


Julkortsutmaning v6

2012-02-08 @ 07:31:20

Denna veckans regler hos
ett
julkort i veckan är:
Om knappt en vecka så är det alla hjärtans dag och den här
 veckan är utmaningen att göra julkort med hjärtan!

Mitt kort med hjärtan blev så här:


Ha en toppen bra dag!


Hon valde.................

2012-02-07 @ 07:42:46

Ni som läste och gissade på mitt förra inlägg om
60års korten,
här kommer svaret på vilket hon valde.

*
*
*
*



TACK
för alla snälla kommentarer ni skriver,
det värmer ett fruset hjärta!
Kramiz.


60års kort!

2012-02-05 @ 08:04:08

Fick en beställning av en som ville ha ett
kort till sin mamma som fyller 60år.
Känner inte personen i fråga,
och vet inte alls vad hon tycker om.
När jag frågade henne som beställde kortet så sa hon:
du gör precis som du vill,det blir bra...

Så jag gjorde 2st kort,
så hoppas jag att det är något av dom som hon gillar.
*
*
*


*
*
*


Ska leverera kortet i morgon måndag,
vilket tror ni hon väljer?

Ha en toppen bra dag.
Kram Onkis!!


Kattkort!

2012-02-03 @ 07:27:27

Jag har en kompis som brukar beställa kort av mig,
och jag har hennes son på fritids där jag jobbar,
en dag när vi satt och åt mellis tittade William på mig och sa:
Jag vill beställa ett kort av dig..
Jasså sa jag,va ska det va på det?
Det ska vara svart,orange och katter på kortet.
Jaha,vem ska ha det då?
JAG så klart, sa han med förvånad blick.............

Talade om detta för mamman när
hon kom och hämtade honom,
och hon skulle beställa ett kort till honom nu när han fyllde år,
men nu fixade han det ju själv :)

Klart jag försökte uppfylla han önskningar:


Ha en toppen bra helg,
själv hoppas jag få vara inne hela helgen
 för jag tycker det är för kallt ute.

Kramiz!!


Ett julkort i veckan!

2012-02-01 @ 07:02:03

Denna veckan hos
ett julkort i veckan
gäller dessa regler:
Gör ett julkort med färgerna blått, vitt och rött.
 (hudfärg och andra nödvändiga färger är självklart tillåtna)


Själv tycker jag att det va en svår färg kombination
på ett julkort
men fick ihop ett kort till slut:



Må gott alla scrappare!!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0