Julkortsutmaningen v.35

2011-08-30 @ 19:16:29

Denna veckans julkortsutmaning
hos
Altheas Mix
är temat: "Vitt på vitt"

Och så här blev mitt julkort denna veckan:





Sköt om er och ha en bra dag!


En liten fundering och fråga,

2011-08-29 @ 05:54:02

Jag har vid ett par tillfällen fått förfrågan om
jag kan göra ett kort med
 temat: Innebandy?
Men hur mycket jag än har kollat runt på olika ställen
så kan jag inte hitta papper,dies eller knappar med det temat.

Är det någon utav er som har sett eller vet vart man kan få ta på det?
Så får ni gärna tipsa mig.

*************************************
I stället får ni se ett 40års kort som
jag har gjort under helgen.



Må gott!


Vintages kort!

2011-08-28 @ 07:55:39

Vintages kort tycker jag är mysiga att göra,
här blev det ett
 "bra-att-ha-kort"




Här har det regnat & åskat hela natten,
och regnet bara fortsätter att ösa ner,
hoppas att åska håller sig borta under dagen i alla fall.

Ha en toppen bra dag!


Tävling hos You Do

2011-08-26 @ 08:11:46

You Do
har just nu 2st tävlingar på sin blogg.

En av dom va att man skulle göra ett kort efter
den här skissen



Och så här blev mitt kort


You Do ger ”pluspoäng” för originalitet och kreativa lösningar och det är en
fördel om man använde sig av material från You Do.
Bladen bakom blommorna
  och dom bruna pearlsen kommer från You Do.


Hästkort!

2011-08-25 @ 06:49:50

Jag fick en förfrågan om jag
kunde göra ett hästkort?
Jo visst, sa jag för jag visste att jag hade papper m.m.
Men sen när jag satte mig med dom fina hästpapprerna
så va det svårt att sätta på massa dekosar m.m.

Men jag hoppas att hon ska ha kortet gillar det ändå.



Ha en bra dag!




Julkortsutmaningen v.34

2011-08-22 @ 15:45:38

Denna veckans julkortsutmaning
hos
Altheas Mix
är temat: Julgranskulor

Och så här blev mitt julkort denna veckan.



Ha en toppen bra dag!



Grattis!

2011-08-21 @ 13:58:07

Idag fyller Felicia 15år,
och våran son Robin har åkt
dit till henne med kort och presenter.

Detta kortet fick hon av honom:


Robin har själv bestämt
färger och text,gulligt tycker jag.


Grattis felicia!

2011-08-20 @ 08:32:46

I morgon fyller våran Flisan 15 år,
   hon är våran älsta sons goa flickvän Rött hjärta

Vi ska fira henne idag för i morgon är hon inte
hemma här hos oss.

Hon ska få detta kortet
och det går i lila för det är hennes favoritfärg
.



Dopklänning!

2011-08-19 @ 07:04:48

Fick en beställning på ett dopkort,
till en Ellen.
Beställaren ville ha ett dopklänning kort,
jag har ju gjort en och annan förut som hon sett :)
Och det är klart att hon fick det
.



På insidan står det dop datum
och en personlig hälsning från beställaren.




Grattis Eva!

2011-08-17 @ 07:07:06

Idag fyller min härliga
arbetskamrat Eva år,
här är kortet jag gjort till henne som hon fick tillsammans med ett
paket igår eftersom jag är ledig idag.




Ha en toppen bra dag!!


Julkortsutmaningen v.33

2011-08-16 @ 06:21:11

Temat denna veckan
på julkortsutmaningen hos
Althas Mix är: valfritt.

och så här blev mitt bidrag denna veckan:

Tyvärr lyckades jag inte ta någon bra
bild på kortet,
men jag hoppas att ni kan se ändå vad det föreställer


Fler grattis kort!

2011-08-14 @ 08:42:17

Jag fortsätter och skapa kort
i dom härliga höst färgerna.




insidan


Ha en toppen bra dag!




Grattis!!

2011-08-12 @ 05:38:07

 Gillade den här bilden på damen
som jag hittade på en bloggsida.

Så jag gjorde ett kort till med henne,
gillar dom bruna olika förgtonerna,
kanske är för att det är höst i luften?




Insidan:


Tack för att ni kikade förbi min blogg
och ha en bra dag!


Pojjos hösttävling!

2011-08-11 @ 06:19:36

Pojjo
 har en tävling på sin blogg,
där man ska
skapa ett KORT och inspireras av HÖSTEN.

Så här blev mitt bidrag:


Ha en bra dag!!


veckans julkort v 32

2011-08-10 @ 08:23:29

Altheas Mix

Veckans julkortsutmaning går ut på:
 "Annorlunda julkort" - ska gå att posta som ett kort!

Jag gjorde ett blått sedelkort:


Insidan:




Kalender!

2011-08-08 @ 07:04:48

Jaha,
då va mitt 9v långt sommarlov slut..
Har haft en bra sommar tillsammans med familj och vänner,
men nu får det bli att återgå till dom vanliga rutinerna igen.
Skönt det också på sätt och vis.

Jag skulle inte klara av jobbet och våran vardag om jag inte hade en kalender,
igår försökte jag piffa till den lite,får väl se hur bra det håller när man
tar den upp och ner i väskan m.m.

Så här såg den ut innan:


Och efter jag klipp & klistarat lite:

Nu ska jag väl inte blanda ihop den med dom andra fröknarnas i alla fall :)

Ha en toppen bra dag!


Grattis!

2011-08-07 @ 08:11:23

Ingen har väl missat att min
svägerska har fyllt 30år,
så många kort som ni har fått sett.

Min pappa kunde inte vara med när hon hade kalas
så hon fick kortet från honom igår,
så nu kan jag visa er det.


Lovar att det är det sista kortet
hon får för att hon fyllt 30år, som jag har gjort i alla fall Ler

*
*
*

Här är dom korten som jag har gjort till hennes 30års dag
som olika personer har beställt,
 som jag redan har haft ute i min blogg.
    

    


Klicka bara på bilden om du vill se lite större.


Kort till en man!

2011-08-05 @ 05:58:35

Jag fick en beställning på ett kort
 till en man som heter
Tomas och som fyller 50år.

Anmäler också kortet till:
Nettans scrapbooking 4 you,
som har en utmaning på sin blogg,
den går ut på att fritt skapa
på temat
”Kort till en man”.



Ha en bra dag!


Grattis kort!

2011-08-04 @ 08:02:23

Mitt sommarlov börjar gå mot sitt slut,
visst känns det lite konstigt,
 för jag/vi har ju inte hunnit med allt som skulle göras
och sommaren har gått såå fort
(som vanlig)
Men va roligt det ska bli och träffa alla fröknar & barn igen.

*
*
*

Brunt och terracotta färgerna
tycker jag passar så tillsammans,
och jag gillar den söta bilden med ängelbarnen på.



Må gott alla bloggvänner och ha en bra dag!


Julkortsutmaningen v.31

2011-08-03 @ 09:35:14





Veckans julkortsutmaning hos Altheas Mix :
 Använd Maja design papper någonstans på ditt alster!

Och jag använde mig inte av ett julpapper utan
Majas: Förstukvist ur serien lantliv,
som jag tycker passar även som julpapper.








Välkommen till världen!

2011-08-02 @ 11:16:54

Min mamma ville att jag skulle göra ett
kort till hennes nya barnbarn Ellinor,
och det gjorde jag gärna.


Rosa så klart :)
*
*

En liten närmare titt,
jag gillar det söta hjärtanet med fötterna på.


insidan:

Här får farmor skriva sin egna hälsning.

Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen   http://tracking.technodesignip.com/?action=count&projectid=642&contentid=11700&referrer=-&urlaction=...
KRAM!!


Ellinor!!

2011-08-01 @ 09:44:15

Jag berättade för er förra veckan att jag har blivit faster,
och det va någon som hoppades få se bilder.
Jag frågade Malin om jag fick lägga ut bilder på min blogg och det gick bra :)

På lördagskvällen va vi och tittade på  tjejen som ska heta
Ellinor.


Här är Ellionor 1 dag,
gisses va söt hon är :)

*
*
*
I går va dom här och hämtade storasyster innan dom
åkte hem till sig.


Alma och faster myser med Ellinor,

*
*
Vi hade så roligt när vi fick låna Alma några dagar,
och bäst är nog när kusinerna vill vara med och busa..

Alma och Viktor
körde fyrhjulingar på våra gärden..

(fast min man satt bakom Alma när hon körde)

Ha en toppen bra dag!




Jag vann!

2011-08-01 @ 09:32:47

Denna veckan va det min tur att
vinna julkortsutmaningen,
kul!!

Här är kortet jag vann med:


Härlig start på veckan tycker jag,
att få börja med en kort vinst.


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0