Skisstävling hos papperssvalan!

2013-07-30 @ 11:10:00
 
 
Nu har
Papperssvalan
en skisstävling inne på deras blogg.
 
Så här ser skissen ut:
 
Och så här blev mitt bidrag till tävlingen:
 Kakpappret får symbolisera molnet på skissen,
och denna texten tycker jag är så fin.
 
 
********************
 
 
 

Ellinor 2år.

2013-07-29 @ 18:13:00
 
Idag har jag och min familj varit till
Ekshärad och firat mina goa brorsdotter
Ellinor som fyllde 2 år idag.
 
***********
 
Hennes mamma hade satt ut en så mysig bild på FB
som jag inte kunde låta bli att skriva ut och sätta på kortet.
 
 
 
 
 
 

Julkortsutmaning nr 1 hos scrapbutiken!!

2013-07-28 @ 18:48:00
  
 
Scrapbutiken
har startat en julkortsutmaning på sin blogg,
först tänkte jag inte hoppa på den
eftersom min julinsperation inte är på topp,
men min kära datavän Lisa-olsi
tyckte annolunda, så det va bara och sätta
sig vid pysselbordet bland julsakerna.
 
*************
 
Den första utmaningen gick ut på
att man skulle lifta detta julkort:
 
Och så här blev min tolkning:
 Jag bestämde mig snabbt för att också ha änglar med på kortet,
sen gillar jag ju hörn och rosor.
 
******************
 
 
 
 
 

Tävling hos Pojjo!

2013-07-27 @ 07:27:00
Pojjo
har en tävling på sin blogg som jag fastnade för.
Man fick 2 st bilder som man skulle
inspereras av,
och jag fastnade för den första som fick mig att tänka på
ett romantiskt bröllop.
 
 
Och så här blev mitt bidrag till utmaningen.
 
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
 
 

Kort till en liten kille!

2013-07-25 @ 09:32:35
 
Fick en beställning på ett
kort till en Melker som fyller 1år.
 Det va svårt att få en bra bild,
det blänkte verkligen i papprerna.
 
*********
 
Ha en bra dag!!
 
 

Ett sommrigt grattiskort!

2013-07-22 @ 07:04:31
 
När jag satte mig vid pysselbordet
och inte visste vad jag skulle göra,
så blev jag sugen på ett riktigt sommarkort.
 
**********
 
Och så här blev det:
 Grönt är väl sommrigt och härligt?
 
 
 
 
 
 
 

Julkortsutmaning nr 2

2013-07-19 @ 19:33:00
 
 
I kväll startade den andra julkortsutmaningen i
 48 timmars utmaningen
och denna gången är det en skiss som
Lisa som gjort.
 
***************
 
 
Och så här blev mitt insperationskort
av scrapbooking kitet som jag fick av Lisa:
 
************
 
Är du inte med i gruppen,
knacka på HÄR så släpper jag eller Lisa-olsi in dig.
 
 

Grattiskort till en kille!

2013-07-16 @ 07:27:57
 
Fick en beställning på ett kort
till en Pontus som fyller 18år nu i dagarna.
Fick en bild på den stiliga grabben som skulle vara med på kortet.
Han är en riktig mekaniker kille,
och så sa hans mamma att hans favoritfärg är grönt.
 
****************
 
Och så här blev hans kort:
 
 
Insidan:
 
 
*******************
 
Hoppas att ni alla har det bra
och njuter av sommaren.
 
 
 
 

flätat kort i 2 färger!

2013-07-13 @ 10:10:00
 
Nu har jag varit med på en utmaning igen,
det va i 48 timmars gruppen på Facebook,
där Carina hade en liten klurig men rolig utmaning.
 
Man fick bara använda två fäger på sina papper
och INGET mönstrat papper,
jag valde färgerna svart och vitt.
 
För att få lite "liv" i kortet
så tog jag ett svart och ett vitt CS
skar ut 1cm breda remosor och flätade ihop dom
till ett bakgrundspapper.
 
Och så här blev kortet:
 Och till min stora överasking så
kom mitt kort 2:a
bland alla andra fina bidrag.
Gissa om jag blev glad??
 
*****************
 
 Tack Carina för en rolig utmaning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ett bra-att-ha kort!

2013-07-10 @ 17:14:33
 
 
Hej
på er alla i sommarvärmen.
Nu är det väl härligt när äntligen sommaren har kommit?
Vet att vissa inte tycker om den
och vissa älskar sommarvärmen,
så det är ju tur att vi har ett växlande väder i vårat avlånga land
så alla blir nöjda :)
 
*************
 
Jag har suttit vid mitt pysselbord
och gjort ett nytt kort,
utan text.
Ett bra-att-ha kort.
 
 
 
 
 
 

Utmanings bidrag!

2013-07-07 @ 07:12:49
 
Scrap och ting
har en utmaning på sin blogg
men temat: Sommar
 
*************
 
Jag gillar ju utmaningar,
så jag satte mig ner vid mitt pysselbord
och gjorde detta kortet.
 
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!
 
 
 

Fjärilskort!

2013-07-04 @ 16:37:22
 
Ni såg ju den fina stansen jag fick av
 Lisa-Olsi
Satte mig senare på kvällen och
började göra ett fjärilskort,
men då sprang tiden i från mig,
men nu är det färdigt.
 
*************
 
Och så här blev det:
 
 
***************
 
 
 

Bebiskort!

2013-07-02 @ 12:22:00
Just nu pågår det en utmaning
i 48 timmars gruppen på facebook.
Det är Lene som håller i den här utmaningen.
Temat denna gången är: Ett bebiskort med en bild.
 
**************
 
Och så här blev mitt kort:
 
Insidan:
 
 
***************
 
Vill du gå med i gruppen,
knacka på HÄR så släpper jag eller Lisa-olsi in dig.

*****************
 
 
  

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0