Skissutmaning hos papperssvalan!

2013-10-29 @ 18:43:02
 
 
Papperssvalan
har en skissutmaning på sin blogg.
Och det va en skiss som föll mig i smaken
 
 
Och så här blev mitt kortbidrag till skissen: 
 
 
 
 
 

Julkortsutmaning på FB!

2013-10-27 @ 09:27:00
 
Igår startade min & Lisa-olsis 6:e julkortsutmaning på
"48-timmars scraputmaningar" på FB
Den håller på tills på måndag den 28/10 kl. 14,00
Så  vill ni vara med är ni mycket välkomna.
Det var Lisas tur att välja tema och hon valde:
Glittrigt men inget rött,
och mitt insperationskort ser ut så här:
 
 Här i Värmland regnar det idag,
och det är ju bra pysselväder tycker jag.
 
 
 
 

Swapp-kort

2013-10-25 @ 21:23:30
 
 
 Så var det dags för 6:e kortet i vår swapgrupp.
Det är ju så kul att få dom här breven i lådan,
denna gången va det höst tema på sakerna vi fick i våra påsar.
 
***************
 
Så här blev mitt kort av månadens brev:
 Kortet har jag skickat till en vän som inte mår så bra
efter en operation.
 
**********
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
 
 

Julkort!

2013-10-23 @ 08:23:00
 
Nu är julkorts tillverkningen i full fart här,
har beställningar på sammanlagt 20st
julkort, så nu blir det till att sätta fart.
 
*************
 
Igår gjorde jag detta julkort:
 
Gillar dessa fina tomtebilder,
och denna gången blev det ett julkort i julens härliga röda färg.
 
************
 
 
 

30års kort!

2013-10-20 @ 10:49:00
 
Hej på er!
 
Fick beställning på ett 30 års kort,
och det  fixade jag under gårdagen.
 
 
Jag hoppas att ni alla har haft en bra helg
och att veckan som kommer blir full med pyssel.
 
 
 
 

Julkortsutmaning nummer 5

2013-10-17 @ 11:26:00
 
 
Julkortsutmanig
inne hos scrapbutiken.
 
 
Denna gången är temat: Tomte/tomtar
och det tycker jag passar bra på ett julkort.
 
Och så här blev mitt kort denna gången:
 
 
 
****************************

Sen måste jag bara visa er något annat.
Min älsta son Robin har varit med sin farfar på
älgjakt i 14 år på raken,
första gången han va med var han bara 3 år...
I år har han jägarexamen och får ha eget gevär,
och igår ringade han från skogen så glad och lycklig  och
berättade att han skjutit sin första älg.
sen fick jag detta kortet på mobilen
Jag tycker inte man ska döda djur i onödan,
men här i Värmland är det viktigt att älgarna inte blir för många,
det händer så många trafikolyckor då..
Så lite stolt som mamma är jag allt Emoji
 
 
 
 
 
 
 

Grattis till körkortet!

2013-10-14 @ 07:51:29
 
 
Nu äntligen kan jag börja sitta vid mitt pysselbord igen,
det blir bättre och bättre för varje dag,
och det är skönt eftersom jag saknat att kunna sitta och pyssla.
 
*************
 
Fick en förfrågan om jag kunde
göra ett
Grattis till körkortet?
Och visst kunde jag det.
 
 
Nu önskar jag er alla en bra dag och en
toppen bra vecka!!
 
 
 

Inte så vanligt, men det blev en LO!

2013-10-08 @ 20:22:00
 
Det händer inte ofta att jag gör en LO,
men det va en utmaningen på FB
för ett tag sen där man skulle göra en LO i höstfärger.
Letade upp ett kort
på min älsta son och hans flickvänn
och tillslut blev det en Lo
 
 Tack för titten.
 
 

Julkortsutmaning nr 5

2013-10-07 @ 13:45:00
 
Nu har vi haft en julkortsutmaning inne
på FB igen.
Denna gången va det min tur att hålla i denna utmaningen.
Mitt tema som jag valde blev: Lifta.
 
Dom skulle lifta detta julkortet som jag har gjort:
 
 Men av rutiga skäl och randiga orsaker så
var det Lisa-olsi som fick dra det tyngsta lasset denna gången.
Och vill passa på att tacka henne för att hon gjorde det: TACK Lisa!!
Det hade inte funkat utan dig Emoji 
 
***************
 
Nu väntar jag med spänning att alla ska rösta
så jag får veta vem jag ska skicka priset till:
 
***************
 
 
 

Omtänksamma människor!

2013-10-04 @ 14:05:00
 
 
Tänk vilka omtänksamma människor det finns runt om mig,
det är så man blir alldeles rörd.
 
Emoji Emoji Emoji Emoji
 
Jag har legat på sjukhus och gjort en operation under veckan som varit,
och igår fick jag äntligen åka hem,
det första som mötte mig på bänken va ett stort
kuvert som jag direkt såg att det va ifrån
snälla Lisa-olsi
 
*************
 
Hon har suttit och pysslat och gjort så fina sakert till mig.
Först ett jättefint hjärtankort.
 
Insidan:
 
 
**************
 
Ett hjärtan full med vackra rosor,
som jag inte kommer att plocka av och göra kort med :)
 
********
 
Sen hade Lisa gjort en så söt liten bok,
 asken är ca 6 x 8 x 2 cm och
passar perfekt som en liten gömma.
 
Och i boken fnns det en scapskatt
 
 Dessa bilder har jag lånat från Lisas blogg
 
 
Tusen stora tack Lisa för att detta fina jag fick!!
 
Emoji Emoji Emoji Emoji
 
********************
 
Inte nog med allt detta,
idag när jag hämtade posten låg det ett kuert till i lådan,
denna gången va det snälla Carina
som har tänkt på mig Emoji
Titta vilket vackert kort hon gjort till mig:
 
********
 
Och det va massor med scrapgodis med i kuvert
som jag ska pyssla med när jag blir lite piggare.
 
Tusen tack snälla Carina,
det ska bli roligt att sätta fingrarna i allt detta
 fina när jag "kommer på benen".
 
Emoji Emoji Emoji Emoji
 
 
Man blir genast lite friskare och piggare
när man har så goa vänner runt om sig.
Jag fick ett nallogram på sjukuset av en go vän,
och såå fina blommor av familjen när jag kom hem.
Tack alla!!!
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0