Band aid....

2014-11-30 @ 08:41:00
 
Vill börja med och önska er alla en
trevlig första advent.
 
 
 
*************
 
Nu är jag med på en utmaning igen.
Det är på 48 timmars sidan på FB som det är en
utmaning med temat: Band aid...
Man skulle göra ett kort med minst 2st olika band
på ett annorlunda sätt.
Och så här blev mitt kort:
Bilden blev mörk,
men det är inte lätt att fota nu
när det är dåligt med dagsljus ute.
 
*******
 
 
 
 

Dopkort till en pojke!

2014-11-27 @ 17:54:44
 
Hej på er alla!
 
Idag har det snöat så fint här hos mig,
blev genast lite ljusare och bättre ute.
 
******
 
Fick en beställning på ett dopkort,
fick helt fria händer,
så det blev så här:
 
 
*******
 
 
 
 
 

Julkortsutmaning!!

2014-11-23 @ 17:55:00
 
Under helgen som gått så har
det varit en julkortsutmaning på 48 timmars sidan på FB igen,
denna gången skulle man göra ett julkort efter en skiss.
 
 
 
**********
 
Och så här blev mitt kort
efter att jag vänt lite på skissen:
 
 
 ********
 
 
Hoppas att ni alla får en bra vecka som kommer.
 
 
 

Norsk utmaning!

2014-11-19 @ 13:54:38
 
Den Norska sidan
Vintage utmaningar
har en utmaning just nu som jag gjorde ett kort till.
 
*******
 
Man skulle göra ett julkort med en ängel på.
Och så här blev mitt julkort
med den lilla söta ängeln:
 
 
 ***********
 
 

Tack & grattiskort!

2014-11-16 @ 13:57:00

 

Hörde på nyheterna idag att det är verkligen en solfattig

höst vi har i vårat land,

och jag håller med, grått och trist och

det blir inte ljust på hela dagen.

 

Fast då är det mysigt att tända lampan vid

pysselbordet och glömma det tråkiga vädret ett tag :)

 

***********

 

Tyckte jag behövde pyssla med lite färg,

så jag gjorde ett lila tackkort:

 

 

************

 

Sen fick jag en förfrågan om jag ville göra

ett kort till en liten kille?

Och självklart tog jag tag i den utmaningen

och gjorde ett traktorkort:

 

 ************

 

Nu hoppas jag att ni får en bra

kommande vecka.

 

 

 

 


Julkort!

2014-11-12 @ 19:11:00
 
 
Julkorts tillverkningen är i full gång
här hemma hos mig.
 
***
 
Här får ni se ett rött julkort som jag gjort:

*******
 
Och ett enkelt som går i grönt:
 

Hoppas att ni alla har det bra i höstmörkret,
och att ni får mycket pysseltid :)
 

Utmaning från Pojjo!

2014-11-08 @ 13:14:00
 
 
I en av kommentarerna här på min blogg
utmanande Pojjo mig att göra ett
kort utan blommor..
Och självklart antog jag hennes utmaning
och gjorde ett kort:
 Kortet är mer gult i verkligheten,
är verkligen svårt att ta kort på alstrerna nu
när det är mörkt & grått ute hela dagarna.
 
********
 
 
Nu gäller det för mig att klura ut en
utmaning till henne också :)
 
 
*********
 
Hoppas att ni alla har en trevlig pysselhelg
 
 
 
 

Norsk utmaning!

2014-11-05 @ 08:09:05
 
Nu har den Norska sidan
Vintage utmaningar
en utmaning igen som jag ville vara med på.
Denna gången är temat: Spets.
 
******
 
Och så här blev mitt kort med en svart spets på:
 
 
**************
 
 
 

Tags utmaning!

2014-11-02 @ 14:50:17
 
Lisa-olsi och jag har haft en
utmaning i våran 48 timmars grupp på FB.
Denna gången skulle alla som ville vara med
göra 2st olika tags med olika teman efter en skiss
som Lisas duktiga dotter Ida hjälpte oss att göra
 
 *********
 
Och så här blev mina inspirations tags:
 Den svart/vita tagsen ska sitta på min svägerskas
paket när hon fyller 50 år.
Den röda hamnar nog på en julklapp.
 
**********
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0