Annolunda förlovningskort!

2014-07-31 @ 06:35:00
 
Fick en beställning på ett förlovningskort
till 2st som gillar gamla fina bilar.
Dom har en Buick själva som dom förlovade sig i.
 
*******
 
 
Så där av det lite annorlunda temat på
förlovningskortet.
 Blev lite tema: bil, men ändå kärlek tycker jag.
 
 
 
 
Grattis till er Rebecca & Robin.
 
 
 
*******
 
 
 
 
 

Beställningskort!

2014-07-29 @ 11:18:00

 

Sitter inte alls lika mycket i mitt pysselrum

nu när det är så varmt.

Men det kommer några beställningar på kort

och då får man sätta sig några timmar :)

 

******

Det första är till en man som fyllde 90år

och älskar att spela dragspel:

 

*******

 

Denna beställningen skulle gå i grått/vitt

med en vintagebild på och endast en grattis text:

 

 

**********

 

Hoppas att ni njter av sommardagarna

och har det så bra det bara går.

 

 

 


Rullade papper!

2014-07-25 @ 09:34:00
 
Jag får ofta en idé från nätet eller uppe i mitt huvud
på ett kort jag vill göra..
Sätter mig och vet precis hur det ska bli när det är klart..
Sen är det väldigt sällan mitt kort blir som jag tänkte mig från början.
 
Detta är ett sådant kort,
det blev liksom inte alls som jag tänkt mig i mitt huvud
men blev ändå ganska okej tillslut :)
 
 
 *************
 
Kul att du hälsade på mig och min blogg,
 lämna gärna en kommentar
så kan hälsa på i din blogg.
 
 
 

Rosa kort!

2014-07-20 @ 17:22:00
 
Hej på er i värmen!
 
Orkar ni pyssla något när det är så varmt?
Jag sitter ofta på morgonen innan resten av familjen vaknat
och då är det heller inte så varmt.
 
****
 
Idag ska jag visa er 2st rosa kort,
det första är ett bröllopskort som skulle
gå i rosa & vitt:
 Hade redan gjort ett annat kort till samma bröllop
med brudparet som jag brukar ha på bröllopskorten,
så denna gången fick det vara ett kort utan brudpar så dom inte fick nästan lika kort.
 
 
**********
 
Det andra kortet är en dopklänning,
har gjort många sådana men länge sen jag visade er något
 
 
***********
 
 

Lite blandat!

2014-07-17 @ 08:32:00
 
Idag blir det lite blandat med mina tema
på korten igen.
 
*******
 
Min son har avslutat sitt sommarjobb
och dom har varit så gulliga mot honom på
den arbetsplatsen,
så när han slutade köpte vi lite choklad
och så gjorde jag ett kort:
 
 
 *********
 
Sen har det varit en julkortsutmaning på
48-timmars sidan på Fb igen,
temat var jul i juli..
Hade ingen som helst fantasi med ett somrigt julkort,
så det fick bli stora vita rosor som blommor nu.
 
 
*******
 
 
 
 
 

Utmaning!

2014-07-13 @ 12:15:27
 
 
 
Det finns en norsk  blogg där dom har
Vintage utmaningar
Och just nu har dom en utmaning där man inte ska
använda något stämplat och så ska det gå i vintage stil.
 
*********
 
Så här blev mitt bidrag till deras utmaning:
 
 ********
 
Hoppas att ni haft många trevliga pyssel stunder under helgen
och får en bra kommande vecka.
 
 
 
 
 
 
 
 

Dubbelbröllop!

2014-07-11 @ 14:10:00
 
Denna sommaren har jag fått göra fler bröllopskort,
och det är roligt att göra dom,
mycket glädje och fest.
 
*****
 
Dessa två bröllopskort är till ett dubbelbröllop
som beställaren skulle på:
 
 
*****
 
 Blev lite likt ett annat bröllopskort jag gjort längre ner i bloggen
men min fantasi försvann och beställaren
va inte ute i så god tid...
 
**********
 
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra helg!
 
 
 
 
 

Musikkort!

2014-07-09 @ 10:01:22
 
Nu är det en kort utmaning på FB igen,
och denna gången är det en skissutmaning.
Och som ni vet gillar jag ju att göra kort efter skiss,
så självklart blev det ett bidrag från mig.
 
******
 
Här är skissen man skulle följa:
 
 
*******
 
Och så här blev min tolkning av skissen:
 
 
Hoppas att ni alla har det bra i vårat avlånga land,
och att ni får många mysiga pysselstunder.
 
 
 

Bröllopskort!

2014-07-07 @ 10:31:00

 

Fick en beställning på ett bröllopskort

som skulle gå i 50-60tals stil,

inte för att jag tror jag lyckades med just den stilen,

men beställaren blev nöj i alla fall :)

Hon ville ha med en bil i den stilen också,

och hade sådan tur så jag hade ett par stycken i mina gömmor.

 

Ibland får man tänka till lite extra innan man får ihop det,

men så här blev bröllopskortet till slut:

 

 *************

 

Insidan:

 

 ************

 

Hoppas att ni alla får en bra

kommande vecka!!

 

 

 
 

 

 

 


Dopkort & julkort!

2014-07-04 @ 10:22:15
 
Ombyte förnöjer brukar man säja.
och det är det verkligen vid mitt pysselbord.
Just nu sitter jag med ett bröllopskort,
men det får ni se en annan dag.
 
********
 
Fick en beställning på ett dopkort till en liten flicka
som skulle heta Siri, sött namn tycker jag.
 
 
*********
 
Sen har det varit en julkortsutmaning på
48-timmars sidan på FB
Denna gången va temat:
Ett kort med en annorlunda vikning,
som inte är ett vanligt 10x15 eller 15x15 kort
Kortet fick INTE innehålla något rött....
Men måste innehålla minst: 1 stämpel,
2 snöflingor,
2 mönstrade papper & ett band i valfri färg.
 
********
 
 
Och så här blev mitt julkort:
 
 Och när man öppnar kortet:
 
 
*********
 
Önskar er alla en trevlig helg med mycket sol
 
 

Swappkort!

2014-07-01 @ 08:46:16
 
Då va det dags att visa er juni swapbrevet.
Jag och 7st andra härliga kvinnor
har ju en swapgrupp tillsammans.
Det innebär att 1 av oss packar 8st påsar/brev med scrapbookingsaker,
det kan vara papper, blommor, dies,
bilder och olika dekorationer.
1 påse tar hon själv,
sen skickar hon påsarna till var och en som är med i gruppen.
Och så gör vi varsitt kort av innehållet.
 
******
 
 Detta är vad vi fick i juni påsen:
 
 
 
Så här blev kortet från juni påsen:
 
 
 *******
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0