Överaskning i postlådan

2012-07-31 @ 16:49:32
 Idag när vi tömde poslådan,
va det ett stort grönt kuvert till Valle??
Va spännade..
 *
*
*
Vi skyndade oss in och öppnade,
och det va snälla Carina och hennes hund Flora
som hade skickat ett kuvert med en rolig boll & godis till Valle
 
Och gissa om det va full fart på
Valle när han fick tag på bollen :)
 
Det va inte lätt att ta bra kort på en busig hund som
leker för fullt
 
 
 
*****************************
 
 
Carina hade varit såå gullig och gjort ett
så fint kort där Fora hade skrivit några gulliga rader i till Valle.
Sen va det  ett par kylskåpsmagnet till Matte,
som jag gissar att Carina gjort själv,jättefina.
 
*************************************
 
Tusen TACK snällar Carina & Flora,
gulliga ni är som tänker på oss.
 
 
 
 
 
 

Inspirationsalster till vår utmaning

2012-07-29 @ 13:08:44
  
Som en liten inspiration till vår utmaning skickade jag och Lisa-Olsi
ett varsitt kortkit till varandra med en tillhörande skiss.
Att vi skulle använda akryldroppar var en självklarhet.
 
Det är som sagt dessa skisser vi vill att ni scrappglada ska
bli sugna på att pyssla efter,
Så här ser min skiss ut.
 
Så här tolkade jag min skiss.
Jag gjorde ett lika kort-kit till mig själv som till Lisa-olsi,
så vi har utgått från lika material.
 
På baksidan finns så klart den fina stämpel
som jag fick av Lisa-olsi
som hennes dotter Ida ritat
 
Sen gjorde jag en tavla efter samma skiss
 till min brorsdotter Alma
som hon fick  när vi firade hennes lillasyster som fyllde i söndags.
 
***************************
 
Sen gjorde jag ett ett kort efter Lisa-olsis skiss och scrapkitt
 
 
Insidan
 
 
Tack för titten och hoppas du blev sugen på att delta i vår dubbelutmaning.
 

Skissutmaningar hos Onkis och Lisa-olsi

2012-07-29 @ 12:45:05

 

Nu är det dags för en, eller rättare sagt två, skissutmaningar.
Jag och Lisa-olsi "firar" fyra år som nätvänner inom kort,
tack vare lite akryldroppar som Lisa-olsi köpte av mig på Tradera för snart 4 år sen.
Så nu vill vi göra något skoj på grund av det och skissutmaningar gillar vi båda två.
En utmaning kommer att hållas i min blogg och en annan i Lisa-olsi.
 
 De som deltar i båda våra utmaningar tävlar också om ett extra pris.
OBS! Detta extra pris delas enbart ut om minst åtta stycken deltar.
 
Min skiss:
 
**********************
 
Regler för utmaningen:
 
Gör ett valfritt alster efter min skiss, vrid och vänd, lägg till och 
dra ifrån så länge det syns att det är min skiss du utgått ifrån.
Bidraget ska vara nyskapat till just den här utmaningen
och kan inte kombineras med andra utmaningar.
Endast ett bidrag var.
Blogga om ditt bidrag och länka till det här inlägget.
Skriv en kommentar med en DIREKTLÄNK till ditt bidragsinlägg i ett särskilt
där kommer jag att löpande lägga in bilder på era bidrag.
Har du ingen blogg kan du maila ditt bidrag till mig: [email protected]
Om du gör ett bidrag hos oss båda, skriv gärna det när du länkar ditt andra bidrag så är vi säker på att vi inte missar någon.
Din kommentar med en direktlänk till ditt bidrag eller ditt mailade bidrag
måste vara mig tillhanda senast söndagen den 2:a september kl 23:59
Vinnarna presenteras senast onsdagen den 5:e september i våra bloggar.
 
 
 
Ett litet pris finns det förstås, jag och min familj röstar fram en vinnare
 
Här är det extra pris som ni som deltar i båda utmaningarna tävlar om
(om minst åtta deltar):
Maja Designs 15x15 pappersblock "Lantliv" 36 papper,
en läcker stämpel och såklart några akryldroppar.
 
**************************************
 
Då det är akryldroppens förtjänst att vår dubbelutmaning kommit till lottar vi ut ett pris bestående av akryldroppar, här räcker det om du deltar hos en av oss,
men du får en lott hos mig och en lott hos Lisa-olsi,
så du kan få dubbel chans.
Har ni frågor eller funderingar om våra utmaningar är ni välkomna
att höra av er till mig eller Lisa-olsi
 
Nu hoppas vi att ni tycker det här verkar lika roligt som vi gör och att
ni vill göra oss glada genom att delta med era alster.
Välkommen, och lycka till!
  

Ellinor 1år

2012-07-29 @ 08:06:39
  Igår var vi och firade mitt brorsbarn
♥   ♥   ♥   ♥   Ellinor ♥   ♥   ♥   ♥ 
som fyller 1år idag.
Många stora GRATTIS kramar till dig gumman.
*
*
Hon fick några paket av oss,
men i stället för ett kort så gjorde jag en tavla till henne
 
Valle va så klart också med och firade Ellinor,
och han fick en present av  Alma som hon hade valt köpt och själv
Valle säger Voff (tack)
 
 
 

Fint besök

2012-07-27 @ 09:30:04
 Igår hade vi fint besök här hos oss.
Det va mina brorsbarn Alma,Ellinor och deras föräldrar som kom hit
och tillbringade dagen hos oss.
 
♥   ♥   ♥   ♥ 
 
Alma har varit såå nyfiken på lilla Valle och
längtat tills hon fick träffa honom
      ♥   ♥  Och det blev kärlek från första ögonkastet från dom båda   ♥   ♥  
 
 
Ellionor tyckte också att Valle va rolig och intressant
men fasters kökslådor var ännu mer intressanta
*
*
*
Alma hade gjort ett såå fint halsband till mig
som jag fick av henne när dom kom.
 
Jag kan lova er att Valle sov länge i sin bädd efter
dom hade åkt hem,
med en hel dag med skoj och bus.
 
♥   ♥   ♥   ♥ 
 
Må gott och ha en bra dag!!
 
 
 
 
 
 
 

Kort till en liten Klara.

2012-07-24 @ 09:06:14
  Av någon anledning så har jag
inte tid till så mycket
 pyssel just nu :)
Lille Valle gör att dagarna går fort,
men gisses va roligt det är med en liten valp i huset.
 
 ♥   ♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥   ♥  
 
Men ett beställningskort har jag hunnit med,
det skulle vara ett rosa kort till en
nyfödd Klara
 

Får jag presentera......

2012-07-22 @ 10:20:30
 
 
 ♥   ♥   ♥   ♥     VALLE     ♥   ♥   ♥   ♥
 
Igår åkte vi till Falun och hämtade hem
våran 8v gamla dvärgpudel.
 Uppfödaren hade döpt honom till
Valle,
och vi tyckte det passade bra till denna lilla tuss,
så han får fortsätta att heta det.
 
 ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
Det blev en nätt resa på  60mil,
men resan hem med Valle gick så bra.
 
**********************
Varför ligga i hela korgen när man
kan ha närkontakt med husse samtidigt
 
♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra dag!!
 
 
 
 
 

Födelsdagskort!

2012-07-20 @ 06:19:33
 Jag har suttit och pysslat lite
och gjort ett födelsedagskort
till någon som inte bestämt sig hur gammal
hon eller han blir :)
 
På baksidan har jag ju så klart
min snygga personliga stämpel
som jag fick av Lisa-olsi
 
******************************
 
Igår kväll mellan regnskurarna
var älsta sonen och hans flickvän ute
i skogen en sväng och plockade kantareller,
det finns det gott om nu.
Synd att jag inte gillar kantareller,
men ungdomarna rensar,steker och äter gärna :)
 
 
 

Altrad kalender!

2012-07-19 @ 07:55:00
 Nu börjar sommarlovet gå mot sitt slut,
och det närmar sig en ny termin,
veckorna går verkligen fort.
Och jag har fått en ny kalender till jobbet.
 
Och den kan jag ju inte
låta bli att klistra lite papper och dekorationer på :)
Har gjort den så platt som möjligt,
eftersom den får utstå en hel den upp och ner ur väskan m.m. på ett år.
 
 
Ha en toppen bra dag!!!
 
 ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
 

Tackkort!

2012-07-17 @ 08:38:54
 Ni som följer min blogg
vet ju att jag fick en såå fin
personlig stämpel av Lisa-olsi
 
Som ett litet tack gjorde jag ett kort
i grönt som är hennes favoritfärg
som jag skickade till henne
Kortet blev i modell STÖRRE
för att hjärtat och texten skulle få plats.
 
Kortet gjorde jag efter skissen och till tävlingen hos
Nettans scrapbooking
 
Så här ser skissen ut:
 
 
 ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
Sen behöver jag lite hjälp av er.
På lördag flyttar förhoppningsvis killen i mitten
hem till oss.
(lånade bilden av uppfödaren)
 
Han är en liten dvärgpudel,
och vi behöver hjälp att
komma på ett passade namn.
Så har ni något bra förslag så är jag jättetacksam.
Jag lovar att berätta vad han ska heta när vi bestämt oss..
 
 ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥
 
Ha en toppen bra dag!!!
 

Kort till en pappa!

2012-07-15 @ 11:35:07
Igår hade jag den stora äran att passa mina
syskonbarn i ett par timmar
 
♥  ♥  ♥ ♥  ♥   ♥ 
 
Faster skruttunge Ellinor snart 1år
Och så fasters goding Alma 5½år
Det är så roligt att få låna dom
mysa och busa lite när mamma & pappa måste jobba.
 
 ♥  ♥  ♥ ♥  ♥   ♥
************************************
 
 
 Har också hunnit sitta och pysslat ihop
ett kort till en pappa
som gillar bilar .
 
Hoppas att ni alla får en bra dag.
 
 

Lillblommans skisstävling

2012-07-13 @ 19:36:45
Lillblomman har en rolig skisstävling på sin blogg
LillBlomman Skissar
där man under juli får välja fritt en av
skisserna på bloggen att tolka. 
 
Jag valde denna skissen:
 
Och så här blev mitt kort:
 
Kortet har min mamma beställt som hon ska ge
till mitt brorsbarn som snart fyller 1 år,
och Ellinors favorit kramdjur är en kanin,
så nu förstår ni valet av bilden på kortet.
 
 
 

AWARD!!

2012-07-13 @ 10:03:58
 
 
Jag har fått en award av min kära blogg & mail vän
Lisa-olsi
 som altrar många inspirerande alster
och har ett hjärta av guld,
men som även talar om vad som är rätt och fel :)
♥  ♥  ♥ ♥  ♥   ♥
 
Uppdraget var att  ge denna Award vidare till två bloggare och
att berätta lite mer om mig själv.
 
Vet inte riktigt vad jag ska berätta om mig själv??
Skriver som Lisa: Är ju så vanlig..
Men jag är mamma till två härliga killar,gift med en mycket snäll man,
försöker att se positivt på livet.
Jobbar som fröken
och så klart gillar jag att sitta vid mitt pysselbord när jag får tid.
Min stora last här i livet är ostkrokar :)
 
****************************
Sen ska man ge vidare AWARDEN till 2 st
och bara välja 2st av ALLA enormt duktiga scrappare är svårt.
 
Men först väljer jag:
stickochpysseltokig
Hon går igenom en del tråkigheter just nu och jag hoppas
på att denna award kan pigga upp henne lite.
Hon skriver alltid så snälla kommentarer till mig,tack för det!
Gå gärna in på hennes blogg och titta på hennes fina alster.
 
****************************************
Den andra personen som jag väljer att ge awarden till är
Snojbi
Hon inspirerar mycket med sina olika alster,
och riktig duktig på utmaningar i olika olika DT-team.
Titta i hennes blogg får ni se.
 
*****************************
 
TACK snälla Lisa-olsi
som tänkte på mig när du skulle dela ut awarden,
och skriver så  snälla saker om mig,
det värmer mitt hjärta i sommar regnet :)
Kram  ♥
 
 

Otroligt glad!

2012-07-11 @ 17:18:28
 Idag är jag såå glad,
fick ett brev med posten som hade
Lisa-olsis handstil,
öppnade (läs: slet upp) kuvertet
och blev ståedes och titta på vad som var i..
 
**********************
I handen hade jag en personlig stämpel som Lisa & hennes dotter Ida
ritat och beställt till mig.
 
 Ni kan bara tänka er hur glad jag blev..
 
Tänk att det finns så snälla och goa personer
som tänker på mig.
Tusen tack snälla Lisa-olsi och Ida.
 
 
 Gå in på Lisa-olsis blogg
och se på hennes snygga personliga stämpel
och  på hennes fina alster.
 
 
 

Hästkort!

2012-07-11 @ 08:11:01
  Hej på er!
 
Satt och skulle städa bland mina pysselsaker,
då jag hittade en här fina hästbilden,
och i stället för att städa i röran så blev
det ett nytt kort.
 
 
********
Vill också passa på att tacka er
för alla snälla kommentarer ni skriver på min blogg,
dom gör att det är roligt att fortsätta blogga.
 
KRAM och ha en bra dag!

COWBOY

2012-07-09 @ 09:49:08
Fick en förfrågan på ett barnkort till en liten kille,
hittade en cowboy (nalle)
i min dieslåda som jag tyckte passade bra
till en kille som gillar hästar.
 

Pojjos utmaning!

2012-07-07 @ 18:34:45
 Pojjo
frågade mig för ett tag sen om
jag ville vara med på en liten utmaning?
Och det va klart jag ville :)
 
*************
Igår fick jag ett kuvert i min brevlåda
med fina papper och dekorationer 
 
Började lite med ett kort igår kväll,
men det blev klart först idag
 
Satte den fina trollsländan på insidan
 
Har ett papper och dekosar kvar,
så det kanske blir ett kort till längre fram..
****************
 
TACK
Pojjo för att du tänkte på mig när du valde ut 5st
till din utmaning,jättekul!
Gå gärna in på Pojjos blogg och se på allt fint hon gör.
Klicka här: POJJO

Julkortsutmaningen v.27

2012-07-06 @ 13:34:26
Veckans utmaning i
julkortsutmaningen är:
 Använd er "favorit-julstämpel" (text eller motiv)
 
****************
Och denna text stämpel gillar jag mycket
 
Enligt väderprognosen ser det ut
att bli bra pysselväder här i Värmland under helgen.
 
 
 

Blogcandy

2012-07-06 @ 13:26:38
 MezzaNotte
har en bloggcandy som jag GÄRNA
skulle vilja vinna :)
 

A-traktor träff i Forshaga.

2012-07-05 @ 10:49:41
 Igår kväll var jag med om något jag inte har
varit med om förut.
Vi var på A-traktor träff i Forshaga.
***
Våran älsta som Robin har
hållt på att bygga en a-traktor från grunden 
av en Volvo 940
 
Efter ca 1år och MÅNGA timmars jobb
 så är den äntligen klar.
 
*********************
 
På traktor träffen fanns det många olika sorters A-traktorer
 
************
Efter och ha sett dekalen (pappa är bäst) på denna traktorn
tyckte jag att Robin kunde skriva:
Mamma betalar
på hans traktor :)
 
****************
Lillebror fick åka med en stund
 
Vi hade en jätte trevlig kväll,
och det va roligt att se alla fina ungdomar som brinner för sitt intresse
med motorfordon.

Kram!

2012-07-03 @ 16:01:34
    Här händer det inte så mycket
vid mitt pysselbord.
Har nämligen fått den äran att låna mitt syskonbarn Alma i några dagar
Så nu tillbringar jag dagarna med lek & bus :) 
 
*******************
Men under helgen så gjorde jag ett kort till en blogg & mail vän
som har det sorgligt på pga av dödsfall i familjen,
så jag ville göra ett kort och visa att jag tänker på dom.
 
 
Ha en bra dag och njut av solen

Grattis till körkortet!

2012-07-01 @ 08:16:43
 Hej på er!
 
Idag ska jag med min yngsta son på fotbollsmatch
i Hagfors så jag hoppas att
det blir en regnfri dag.
 
Men vid pysselbordet blir det en del gjort
när det är sämre väder ute.
           
                   
Ha en bra dag
och hoppas att ni tittar in här snart igen.
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0