Kattkort!

2012-09-30 @ 07:34:00
Ett kattkort blev det när
jag satt vid mitt pysselbord och
inte riktigt visste vad jag skulle göra. 
 
********************
 
Satt och tittade runt bland mina bilder 
och hittade denna söta kattbilden,
utgick från färgerna på bilden när jag letatde papper
och så blev det detta kortet.
 
 
Hoppas att ni alla får
en toppen bra dag!!
 

Julkortsutmaningen v.3

2012-09-28 @ 06:00:00
 Nu är det dax för 3:dje julkortsutmaningen
inne hos
Scrapbutikens julkortsutmaning.
Denna gången är temat:
  ängel på framsidan. Vi vill också att ni
använder spets på något sätt.
 
*********************
 
Och så här blev mitt julkort denna veckan:
 
 
Hoppas att ni alla får

 

     en bra dag

 

   och trevlig helg!

 

 

 

 
 
 

Höstkort!

2012-09-27 @ 06:04:00
 Nu är vi verkligen höst här i Värmland,
trädens löv är jättefina.
Tycker om höstens färger men inte att kvällarna blir mörkare,
men det är tur att jag har en hobby som passar perfekt till höstmörkret..
 
***********************
 
Fick en beställning på ett kort
till en Ingrid som också gillar höstens färger.
 
 
Ha en toppen

 

  bra dag!!

 

 

 


Vänner!!

2012-09-25 @ 06:10:00
 
Som ni vet så har vi ju haft sonen sjuk en längre tid,
men nu äntligen verkar det som
det har vänt och han blir bättre,såå skönt!
 
Så jag tycker att texten på detta kort passar så bra just nu
till flera av mina vänner när vi inte haft tid eller ork för att umgås.
 
♥   ♥   ♥   ♥ ♥   ♥   ♥   ♥ 
 
 

blixten mcqueen

2012-09-24 @ 06:02:38
 
***************************
 
 Kommer ni ihåg kort beställningen
jag hade på ett Bärgarn kort?
 
**************
 
När beställaren fick det i sin hand så ville dom ha ett
kort till hennes storebror också
med Bärgarens kompis Blixten mcqueen,
så det va klart jag fixade det:
 
 

Kort med symaskin!

2012-09-22 @ 15:44:00
  Fick en beställning på ett kort
till en Frida som gillar färgen turkost och att sy.
 
*******************
 
Och så här blev det kortet:
 
**********************
 
Närbild på symaskinen och blommorna
 
 
Önskar er alla
 
en trevlig helg!!
 
 

30års kort!

2012-09-20 @ 08:32:29
  Fick en beställning på ett kort till
en man som fyller 30år.
Han stora intressen är jordbruk och fotboll.
 
Satt och funderade ett tag på hur man skulle göra det utan att det
blev för barnsligt??
 
Men tillslut blev kortet så här:
Beställaren blev så nöjd
och det är ju det viktigaste.
 
*********
 
Insidan:
 

bärgarn

2012-09-19 @ 07:39:54
  Förra veckan blev jag tillfrågad om jag kunde göra ett
kort med bärgarn på?
Ja, sa jag ska kolla om jag kan få tag på något med det temat,
frågade: När vill du ha det?
Det är ingen bråska fick jag till svar.
Igår kom hon och frågade: Är mitt kort klart?
Nej, sa jag (det har ju varit lite annat här)
När ska du ha det? I MORGON fick jag till svar...
Så det va bara att åka hem när jag slutat jobba
och sätta mig vid pysselbordet och "slänga" ihop ett kort.
Som tur va så hade jag frågat min svägerska Frulans
om hon hade något med bärgarn? Och det hade hon,tack Malin!
 
************************
 
Och så här blev kortet:
 

Julkortsutmaningen v.2

2012-09-18 @ 06:00:00
 
Här kommer mitt andra julkort i 
Scrapbutikens julkortsutmaning,
Det andra kortets tema är:blå, vit, silver och beige.
Den utmaningen passade mig bra,gillar ju blåa julkort.

 
Önskar er alla

 

en trevlig dag!!

 



Dopklänning!

2012-09-16 @ 07:42:00
  Skrev ju i ett inlägg
att jag hade några beställningar som jag skulle fixa under helgen.
Det första kortet jag gjorde är en dopklänning
som min mammas goa väninna i Kalmar har beställt,
så det ska jag lägga på postlådan idag så hoppas jag att hon får det i morgon.
 
Insidan

 
 

 Kram

och ha en toppen bra dag!

 

 

Hemma!

2012-09-15 @ 07:51:00
 Nu är jag hemma efter 3 jättebra dagar i Ullared
men 3 andra härliga tjejer.
Fick handlat det mesta av det jag skulle plus MYCKET annat.
Var så roligt att komma hem igår kväll och se att barnen & gubben
gillade det jag hade köpt till dom,
sätta upp lampor och lådor i våran nya hall m.m.
Så jag är mer än nöjd mer resan och längtar redan tills vi ska åka nästa år igen :)
 
******************
 
En stor & fin tomte fick föja med mig hem

********************
 
När jag tittade igenom posten fick jag se ett
spännande kuvert.
Det var ifrån Carina
som har varit såå snäll och omtänksam och
skickat denna underbara chokladkaka till mig

Insidan

Och inte nog med det,
hon hade stansat ut såå fina dies till mig också

Tusen stora TACK Carina,
det värmde verkligen mitt ♥ 
 
***********
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg! 
 

 
 
 
 

Ullared!

2012-09-12 @ 05:46:00
 Hejsan!
Kan tala om för er att sonen är hemma och mår liiite
bättre från dag till dag.
Skönt, men det är verkligen tufft när ens barn blir såå dåligt..
 
***********************
 
 I våras beställde jag,min svärgerska och två andra kompisar till oss en
stuga i Ullared i två nätter.
Då lät det jätte roligt och jag har sett fram emot det hela sommaren.
Men idag när det är dax att åka och sonen inte mår helt okej så
är det lite oroligt att ge sig av.
Men jag har egen bil så jag kan åka hem om det skulle bli något :)
Och barnen och mannen i mitt liv sparkar nog iväg mig om jag
andas en gång till att dom kanske behöver mig hemma.. 
 
*******************
 
Så fortfarande inget pysslade från mig,
men det kommer snart för jag har några beställningar som ligger och ska vara klara
tills på måndag.
 
Kram och ha det såå bra tills vi hörs igen
 
 

Hejsan!

2012-09-09 @ 13:32:15
Vill än en gång tacka för alla fina bidrag vi fick in till våran utmaning,
var verkligen jättekul.
 
*********************
 
Jag har inte kunnat pyssla eller gjort inlägg här på min blogg på länge,
inte heller varit inne och hälsat på hos er och komenterat alla fina alster ni gjort.
Min son blev sjuk så vi har tillbringat,
veckan som va och helgen på sjukuset.
Idag bytte min man av mig så jag fick komma hem till
våran andra son och lilla Valle.
Men han är piggare nu så jag hoppas verkligen att han får komma hem i morgon.
 
Men som ni förstår så får pysslet ligga på is ett tag,
men jag kommer tillbaka :)
 
♥   ♥   ♥   ♥ 
 
Ett kort på Valle som har tagit över husses favoritfilt
och hittat SIN plats i soffan :)

 
Kram & ha det sååå
bra tills vi hörs igen.
 


Vinnare i vår skissutmaning

2012-09-03 @ 20:24:00
 
Då var det dags att presentera vinnarna i min och Lisa-olsi  skissutmaning.
 
Först vill jag tacka så mycket för alla era härliga bidrag,
20 stycken bara efter min skiss, helt otroligt tycker jag.
Inte undra på att jag tycker det är roligt att ha en utmaning.
Sen till det roligaste men samtidigt det värsta,
vem ska vinna?
 
Den som vinner mitt pris,får det här:
 
Vinnaren är 
*
*
*
*
*
 
 
*
*
*
Det var inte lätt att välja bland alla fina bidrag,
men här är vinnarbidraget
 
 
*
 
*
 
 
*
GRATTIS!
Carinas LO visar så mycket kärlek
och hon har följt min skiss väl. 
 
*******
 
Sedan lottar vi ut lite droppar bland alla som deltagit, den här vinsten 
Lisa-olsis katt Kiara  fick vara lottdragare,
alla namnade lappar i en hög på golvet...
efter lite nosande tog Kiara en lapp, då var det bara för Lisa-olsi att knäppa kort och ta lappen samtidigt,
därav den suddiga bilden, men en vinnare drog hon i varje fall och det blev
GRATTIS till lite droppar.
 
 ***********************
 
Så till mitt och Lisa-olsis gemensamma pris.
Här satte vi poäng på våra egna och på varandras inkomna bidrag
och räknade sedan samman poängen så vi fick fram en vinnare av det här priset
 
vinnaren blev
 
 
*
 
 
*
 
 
*
 
 
*
 
 
*
 
*
 
 
*
 
 
*
 
*
 
GRATTIS!
Ett jätte härligt kort med bra text
och söt stämpelbild.
 
Rozzans tuffa bidrag efter Lisa-olsis skiss hittar du här.
 
*********************
 Alla fina bidrag till utmaningen efter min skiss kan du titta på här.
 
*******************
 
Om ni två vinnare, Carina  och Susanne/Uzzan
(Rozzans pris finns hos Lisa-olsi)
mailar era adresser till mig på: [email protected]
så skickar jag era vinster till er så fort jag har era adresser.
Nu är det tyvärr så att jag måste åka bort i ett par dagar,
men får jag adresserna i kväll så postar jag era vinster i morgon,
annars gör jag det på torsdag när jag kommer hem
så hoppas jag att ni har dom innan helgen.
 
 

Stort TACK

 

till alla er som bidragit

 

med underbara alster

 

så det blev en

 

jättetrevlig utmaning.

 

 

KRAM!!!


 
 

Julkortsutmaningen v.1

2012-09-02 @ 08:30:00
 Jag tänkte vara med på Scrapbutikens julkortsutmaning,
den verkar vara ett bra sätt att få ihop några julkort innan december.
 
Det första julkortet har temat: Rött med tag.
**************************
 
Och så här blev mitt första julkort till utmaningen

Gjorde som fickor att stoppa ner tagsen i.
 
**********
 
Man kan ta ut tagsen och den ena lämnade jag
tom så man kan skriva en hälsning på den om man vill.

Hoppas att ni alla får en toppen bra dag
 


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0