Studentkort!

2014-03-31 @ 07:19:00
 
Sjung om studentens lyckliga dar....
 
Ja, tiden fram till sommaren går fort nu,
så jag tänkte börja lite smått med studentkort.
Mitt första blev så här:
 
**********
 
Hoppas att ni alla får en bra vecka
och att ni får vara friska.
 
 
 

utmaning & present!

2014-03-28 @ 13:41:00
 
 
I mitt förra inlägg fick jag en utmaning av Pojjo,
 jag skulle göra ett turkost kort.
Och jag har ju svårt att motstå en utmaning så jag satte mig
vid pysselbordet och började klippa & klistra.
Och tillslut blev det så här:
Hoppas nu att jag får godkänt av Pojjo Emoji
 
**************
 
Jag fyller inte år förens på söndag, men igår fick jag ett stort paket
i min postlåda från min snälla & goa vän
Lisa-olsi.
egentligen så ska man väl inte öppna förens på födelsedagen,
men jag frågade Lisa och jag behövde inte vänta Emoji
Titta bara här vad jag fick:
En hel låda full med klappar,
Lisa trodde nog att jag fyllde 50år minst Emoji 
I påsen i lådan hade hon skickat en lyxkattmat till våran Tarzan
som han snabbt glufsade i sig.
Till vänster ser ni en påse med hundben till Valle Emoji
T.o.m djuren tänker hon på.
 
**********
 
Titta här vilket fint kort hon gjorde till mig. 
Bilden lånad från Lisas blogg
 
 Insidan:
 
********
 
Och här får ni se vad mycket fint det var i paketen:
 
 
Tusen, tusen stora TACK Lisa,
det är så synd att du inte bor närmare
så jag kunde ge dig en kram
som tack för alla fina saker du skickade till mig.

Emoji  Emoji  Emoji  Emoji
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Krya på dig!

2014-03-27 @ 11:08:04
 
 
Det är en bekant till oss som inte mår så bra,
just nu ligger hon på sjukhus men när hon
kommer hem ska vi åka dit med en blomma och
så får hon detta kortet av oss:
Hon samlar på änglar
så det fick det vara med en på koret.
 
*************
 
 
 
 
 

Grattiskort!

2014-03-24 @ 19:29:00
 
Hejsan på er!
 
Hoppas att ni har det bra och
att ni fått se solen som vi har fått här idag.
 
*********
 
Gjorde ett grattiskort,
och jag tycker att svart & rosa passar bra tillsammans
så det fick det bli.
 
 
Insidan:
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kort med rullar!

2014-03-21 @ 10:03:00

 

Fick en beställning på ett 50årskort.

Fick helt fria händer,

men jag vet att hon som beställde kortet gillar mina "rullar"

så det fick det bli på hennes kort.

 

***********

 

Klockan 16,00 i dag (fredag) startar jag

en kortutmaning på 48 timmars utmaningar på FB,

hoppas ni hänger på.

 

*************

 
Kram & ha en trevlig helg
med mycket pyssel & sol.
 

70års kort

2014-03-18 @ 07:27:00
 
Hej på er alla!
 
Hoppas att ni har det bra och njuter av vårsolen.
 
*********
 
Jag fick en beställning på ett 70års kort
till en man som gillar att spela kort och sitta vid datorn.
 
Och så här blev det kortet:
 
 
 
 
 
 
 
 

60årskort!

2014-03-14 @ 12:57:07
 
Skulle göra ett 60års kort,
tog fram papper som jag tyckte passade,
när kortet blev klart så tycker jag att det blev väldigt rosa..
Men det är väl vårsolen som ger mig
lite vårkänslor och starkare färger :) 
 Hoppas att 60åringen gillar det
fast det är väldigt rosa :)
 
 
*************
 
Kramar till er alla
och ha en toppen bra helg!
 
 

Tändsticksask!

2014-03-11 @ 07:52:12
 
Nu va det ett tag sen jag gjorde en tändsticksask,
men fick en beställning på en lila ask med en rulle på.
Och nu va det riktigt roligt att göra något annat än ett kort.
 Lila är verkligen en svår färg att fotografera,
det blir sällan bra färg på kortet.
 
***********
 
 
 
Va härligt det är nu när solen lyser,
det är ljust när man åker på morgenen
och ljust när vi kommer hem, underbart tycker jag.
 
 
 
 
 

Musikkort!

2014-03-07 @ 08:00:09
 
När jag satte mig vid mitt pysselbord
blev jag sugen på att göra ett svart/vitt kort, det va länge sen.
Letade bland mina papper och hittade ett med noter på,
så det blev ett svart/vitt musikkort :)
 
 
 
*************
 
Nu hoppas jag att ni alla får en toppen fin helg!
 
 
 

Grattiskort!

2014-03-04 @ 08:02:00
 
 
Min svärmor har en vän som
fyller 50år och ville att jag skulle göra ett kort till henne.
Min svärmor & svärfar ställer ALLTID upp för oss,
så det är klart att jag gjorde ett kort.
 
**********
 
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0