Ett bra-att-ha-kort!

2014-04-30 @ 07:50:00
 
Satt vid mitt pysselbord
och kom på att det va länge sen jag gjorde ett kort utan text,
ni vet ett kort som kan vara bra att ha vid olika tillfällen.
 
Tog fram dom nya papperna som jag fick av Lisa när jag fyllde år,
och klippte & klistrade lite tills jag va nöjd  Emoji
 Svårt att ta en bra bild av kortet,
för det blänker så om papperna.
 
 
*********
 
Nu hoppas jag att ni alla får en trevlig Valborg,
själv har jag sista gången på Line dansen i kväll
men efter det åker jag och firar med resten av familjen
som är hos goda vänner när jag dansar Emoji
 
 
 
 
 
 

Lila bebiskort!

2014-04-26 @ 08:39:09
 
Vi får fortsätta njuta av den härliga
vårvädret här i Värmland,
fast va tvungen att "smita" in i pysselrummet
en kväll i alla fall Emoji
 
*********
 
Hittade en så söt bild på Pinterest,
skrev ut den och började leta papper
som passade till bilden.
Och så här blev mitt kort denna gången:
 
 ********
 
Nu hoppas jag att ni alla får en trevlig helg!
 
 

Grattis till en 15åring.

2014-04-23 @ 09:43:00
 
Vilket härligt väder vi har nu,
solen lyser och jag får mer energi Emoji
Det enda negativa är att tiden i pysselrummet blir
mindre ju finare vädret är.
Men är helt säker på att det kommer sämre dagar så nu njuter jag av solen.
 
***********
 
Fick en beställning på ett kort till en 15åring,
och det blev så här:
Gjorde kortet för ett tag sen,
men Cornelia fyllde inte år förens igår
så nu kan jag visa er kortet.
 
**************
  
Insidan:
 
 
 
 
 
 

Utmaning!

2014-04-19 @ 08:58:00
 
Nu har jag varit med på en utmaning
i 48 timmars gruppen på FB igen.
Denna gången var det en bingobricka man fick välja en rad av.
Jag valde den översta vågräträta raden.
 
 
 
 
Igår var vi hela gänget till min mamma och åt massor med god mat,
idag är det svärmors tur att få besök.
Så jag lär inte att svälta under påsken i alla fall Emoji
 
 
 
 

Musikkort!

2014-04-17 @ 10:48:00
 
Nu har jag gjort ett musikkort igen Emoji
Fick en beställning på ett kort till en man
som fyller 80år och gillar att spela piano.
Beställaren mailade en bild på Ingemar till mig som
hon ville skulle vara med på kortet.
 
 **********
 
Nu hoppas jag att ni alla
får en trevlig påskhelg med mycket mat, godis och pyssel.
 
 
 
 
 

Fjärilskort!

2014-04-15 @ 07:39:00

 

Blev inte riktigt så mycket pysseltid

under helgen som jag hade tänkt mig,

men det är en bra hobby vi har som man kan lämna

och sen komma tillbaka till när det passar Emoji

 

Men ett blått fjärilskort blev det gjort i alla fall:

 
*********
 
Nu ska jag åka till jobbet
och baka påsk bakelser till alla barnen Emoji
 
 
 
 

 


Konfirmations kort!

2014-04-12 @ 11:24:45
 
Hej på er!
 
Hoppas att ni alla har en bra helg,
men mycket pyssel så klart  Emoji
 
*********
 
Tiden går fort och snart är det dags för ungdomarna
att gå fram till prästen och konfirmera sig.
Så igår när jag satt vid mitt pysselbord så gjorde
jag ett konfirmationskort:
 
 
**********
 
 
  
 

Grönt grattiskort!

2014-04-09 @ 15:30:00
 
I vanliga fall när jag jobbar
så orkar jag inte pyssla så mycket på kvällstid,
ja ni vet hur det är med barn,mat o.s.v
Men sen jag fick så många fina saker
så kliar det i mina fingrar att använda dies och dekosar Emoji
 
*********
 
Så nu har jag gjort ett grönt grattiskort,
där jag använt hjärtswirls & dien som jag fick av Lisa-olsi,
och ramen som jag fick av Pojjo.
 
 
 **********
 
Idag på morgonen när jag vaknade va marken täckt av snö,
men nu ösregnar det så det är snart borta igen.
 
 
 
 

Många bilder blir det... :)

2014-04-06 @ 19:20:00
 
Idag ska ni få se på många bilder.
 
**********
 
Först ska jag visa er ett kort som jag gjort
med några av sakerna och papperna
som jag fick av Lisa-olsi när jag fyllde år.
 
 
***********
 
Under veckan fick jag rolig post igen,
denna gången va det snälla Snojbi
som skickade ett fint grattis kort till mig.
 Tack för det fina kortet Snojbi.
 
***********
 
Igår va min lillebror, svägerska och deras två goa flickor  här
och firade att jag har fyllt år.
Och gisses vilken scrapbooking present jag fick.
 
Massor av papper:
 
 
**********
 
Swirls, band Och blommor m.m.
 
 
***********
 
Och jag är glad att jag har en svägerska
som säljer metalldekorationer :)
 
 
**************
 
Och så fick jag 2st dies
Än en gång tusen tack
familjen Lans för den bra-att-ha presenten.
 
**********
 
 Till sist vill jag visa va snälla Pojjo
skickade till mig.
 Tack för dom fina "figurerna" Pojjo
 
 
 
***********
 
Hoppas att ni alla haft en bra helg
och får en bra kommande vecka!!
 
 
 
 
 
 
 

Swapp-kort & en present!

2014-04-02 @ 10:40:00
 
Då va det dags för mars swapbrevet.
Jag och 7st andra härliga kvinnor
har ju en swapgrupp tillsammans.
Det innebär att 1 av oss packar 8st påsar/brev med scrapbookingsaker,
det kan vara papper, blommor, dies,
bilder och olika dekorationer.
1 påse tar hon själv,
sen skickar hon påsarna till var och en som är med i gruppen.
Och så gör vi varsitt kort av innehållet.
I april månad är det min tur att skicka
påsar till dom andra tjejerna.
 
 
 
**************
 
Så här blev mitt kort denna gången:
 
**********
 
Jag gillar att fylla år Emoji
igår när jag kom från jobbet och hämtade posten,
hade jag ett paket där i från snälla
Jättefint paket, god choklad
och så hade hennes Flora tänkt på Valle också Emoji
 
 
***************
 
Titta så mycket fint jag fick av Carina:
 
Och även ett fint kort fick jag också:
 
 Tusen stora TACK Carina!!!
 
 
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0