Nya kort vid pysselbordet!

2013-05-29 @ 08:24:00
 
Nu har jag jobbat ganska intensivt några dagar,
så pysselbordet har stått orört,
men jag har ett par kort som jag inte visat här på bloggen.
 
******************
 
Det första kortet fick mamma
på morsdag från mig & min bror.
 
*****************
 
Detta kortet ska en kille få som snart slutar 1:an,
han gillar färgen grönt,att åka fyrhjuling,mysa med sin katt &
hjälpa sin mamma med hennes blommor.
 
Idag är jag ledig,
och hoppas hitta fram till mtt pysselbord.
Men först är det en del att ta hand om här i huset som kommit
lite efter när man inte varit hemma på dagtid på några dagar.
 
 
 
 

Grattis kort!

2013-05-25 @ 08:13:55
 
Hej på er!
 
Idag lyser solen härligt här i Värmland.
 
********
 
Tänkte jag skulle visa er ett par
födelsedagskort som jag har gjort.
 
Det första är till en kille
som gillar motorcyklar.
 
***************
 
Detta kortet är till en herre
som gillar blommor & fåglar.
Dom små söta fåglarna
har jag fått av Lisa-olsi.
 
************
 
Nu hoppas jag att ni alla får en
fin helg och att alla mammor
blir riktigt firade.
 
*****************
 
 
 

Utmanings bidrag!

2013-05-23 @ 09:19:00
  
I 48 timmars utmaningsgruppen på FB,
va det en utmaning där reglerna va:
Minst en stämpel och minst 5 blommor.
 
*************
 
Och så här blev mitt bidrag:
 
 
Här regnar det så det dånar på taket,
 men förhoppningsvis skall det väl inte fortsätta allt
för många dagar,för nu vill jag ha sommar!!
 
 
 
 

Papperssvalans utmaning!

2013-05-22 @ 07:50:00
 
Papperssvalan
har en skissutmaning på sin blogg
som jag fastnade för och bestämde mig för att göra
ett kort till den lite ovanliga men roliga skissen.
 
 
**********
 
Och så här blev mitt bidrag
till utmaningen.
 
**************
 
Idag är jag ledig och det regnar,
vad passar bäst då?
*
*
*
 
Rätt gissat: PYSSEL!!
 

Teaterkort!

2013-05-20 @ 18:18:00
 
Hej på er!
 
Fick ett beställning på ett kort med temat: Teater.
För hon som fyller år ska få biljetter till en teater föreställning.
 
Har ett papper som jag tycker passade bra till
det temat, så det fick det bli.
 
 
och så här blev kortet:
 
 
 
Hoppas att ni alla får en bra vecka!!
 

Swap grupp!

2013-05-17 @ 18:56:00
 
 
Jag och 7st andra härliga kvinnor
har en swapgrupp tillsammans.
Det innebär att 1 av oss packar 8st påsar/brev med scrapbookingsaker,
det kan vara papper,blommor,dies,bilder och olika
dekorationer.
1 påse tar hon själv, sen skickar hon påsarna till var och en som är med i gruppen.
Och så gör vi varsitt kort av innehållet.
Nästa månad är det någon annans tur att skicka.
 
**************
 
Första omgången va det Lisa-olsi
som hade hand om packadet av påsarna.
Tusen tack för alla fina saker Lisa.
 
Och så här blev mitt kort:
 
 
 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!!
 
 

Vinnarna i vår dubbla skissutmaning!!

2013-05-16 @ 19:28:00
  
Det har blivit dags att redovisa vinnarna i vår dubbla skissutmaning.
 
*******************
 
Vinnande bidrag efter min skiss
*
*
*
 
 
*************
 
Det var fasligt svårt att välja ett av era fina bidrag som vinnare av mitt pris,
men till slut bestämde jag mig för att vinnaren är:
 *
*
*
 
 Bidrag nr 11:
Stort GRATTIS till dig och ditt mycket vackra kort.
Gillar det rena och stiliga i ditt kort,
du har följt skissen fint
och använt dig av vackra blommor & dekorationer.
Malia mig
 din adress på: [email protected]
så kommer ditt pris snart på posten.
 
 
**************
 
Vinnaren av vårt gemensamma pris
 
blev med sina två vackra kort
 
Här är hennes vackra kort efter min skiss 
Stort GRATTIS till dig och ditt mycket vackra kort.
Gillar hur du färglagt den söta ängeln
och alla fina blommor & dekorationer.
 
 Bidraget Helena gjorde efter Lisa-olsis skiss ser du i hennes  blogg
 
Stort GRATTIS Helena!
 
Helena, maila Lisa-Olsi på: [email protected]
så skickar hon din vinst så fort hon har fått adressen.
 
*****************
 
Tack så jättemycket till er alla som har varit med på vår utmaning.
Här kan ni klicka på övriga deltagares namn så kommer ni till alla fina bidrag.
 
Bidrag nr 1:
 
Bidrag nr 2:
 
Bidrag nr 4:
 
Bidrag nr 5:
 
Bidrag nr 6:
 
Bidrag nr 7:
 
Bidrag nr 8:
 
Bidrag nr 9:
 
Bidrag nr 10:
 
Bidrag nr 12:
 
TACK alla för att ni varit med på min och Lisa-Olsis utmaning.
 
Ha en trevlig helg
 

Insperationskort!

2013-05-13 @ 18:53:33
 Lisa & jag har startat upp en ny grupp
på Facebook som heter:
48-timmars scraputmaningar.
 Vi kände att det saknades en utmaningsgrupp för oss
som av olika orsaker inte hinner med en utmaning på en kväll.
 
*****************

Ikväll va det dax för våran första utmaning,
den går ut på att göra ett kort eller en LO
med minst tre valfria metalldekorationer

Och till den gjorde jag ett insperationskort
 
Vill ni vara med i vår grupp och är
sugen på utmaningar så finner ni oss
under: "48-timmars utmaningar" på Facebook
 
 
 

Bruce springsteen!!

2013-05-10 @ 22:54:26
 
 
Fick en kortbeställning där det skulle vara en bild med
Bruce Springsteen på kortet.
Hade ingen bild på The Boss,
men som tur är finns det i överflöd på nätet.
 
Valde ett blått & rött papper,
för jag blev lite inspererad av att han är från USA
 
Insidan:
 
Nu hoppas jag att alla får
en toppen bra helg!
 

Studentkort!

2013-05-09 @ 08:25:00
 
Va härligt det är med röda dagar mitt i veckan
och hela familjen är hemma.
Sen har vi sådan tur att det är studiedagar här på
mån & tisdag nästa vecka,
så barnen får extra lång ledigt,skönt!
 
*****************
 
Nu har jag gjort ett studentkort
till en tjej.
 
Så här ser det ut när man öppnar kortet
 
Och sen är det att lyfta på lappen
så man får skriva sin hälsning till studenten.
 
Hoppas att ni får en härlig dag.
 
 

Sommarlov!

2013-05-07 @ 05:28:19
 
 
 
***************
 
Fick en kort beställning på ett
avslutningskort till en kille som snart slutar 6:an och
som gillar datorer och mobiler.
Mamman berättade för mig att han ska få en ny mobil
till skolavslutningen.
 
Ett av Davids andra intressen är rymden och rymdfigurer,
så det fick det bli lite av på insidan av kortet.
 
Sommarlov
är väl ett underbart ord Emoji
Fast när jag sitter och skriver detta inlägg
så smattrar det konstigt  på vårat tak Emoji
 
***********
 
Hoppas att ni alla får en bra dag!
 

Tack!!

2013-05-05 @ 07:55:36
 
 
Idag vill jag att alla ni som skriver så
snälla,gulliga och omtänksamma kommentarer här på min blogg
tar till sig av detta tackkortet.
Blir så glad när jag läser era kommetarer,
det är det som gör det så roligt att fortsätta blogga.
 
 
 Emoji   Emoji   Emoji   Emoji   Emoji
 
 
 
 

Konfirmations kort!

2013-05-03 @ 07:13:00
 
 
Hej på er!
 
Nu börjar det närma sig konfirmation
runt om i våra kyrkor.
Först fick jag en beställning på ett
grått/vitt kort till en Hanna som ska konfirmera sig.
 
Gillade den söta lilla ängen som fanns i min charms låda
 
*******************
 
Sen är det en tjej som fyller år på samma dag
som hon går fram till prästen.
Och hennes favoritfärg är turkost.
Hennes stora intresse är musik,
så det blev några charms på det temat.
 
***************
 
Ni glömmer väl inte att jag och Lisa-olsi
har en dubbel skissutmaning just nu.
Vi blir jätteglada om ni vill vara med,
så kika in till Lisas skiss här och min skiss här.
Scrappa i godan ro och länka ditt bidrag sen.
 
 
*****************
 

grattis till svärmor!

2013-05-01 @ 11:24:00
 
Idag fyller min svärmor år,
och vi har köpt paket, blommor och fixat tårta.
Men i natt när jag låg vaken och funderade på
både det ena och det andra,
och då kom jag på att jag inte gjort något kort till henne.
Så idag på morgonen när dom andra i familjen låg och sov
så gick jag upp och gjorde ett snabbt kort till min kära svärmor.
 
****************
 
Blått är hennes favoritfärg,
så det va självklart att det skulle bli ett blått kort.
Pappret låg kvar framme sen förra kortet så det va bara att börja.
Hittade en bild på hennes som jag tyckte passade bra.
Änglar gillar hon så det fick det bli med en på kortet.
 
****************
 
 

Ha en toppen bra dag!!!!

 

 

 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0