TACK!

2013-03-31 @ 11:38:00
  Tusen tack för alla grattis
hälsningar jag fick igår.
Jag är en av dom som gillar att fylla år,
öppna paket och äta tårta Emoji
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Ett kort har det blivit vid mitt pysselbord.
Fick en beställning till en Maya som har fyllt 7år
Fick en bild på Maya av beställaren,
så jag utgick från dom färgerna på bilden.
 Lite extra roligt var det att göra detta kortet,
eftersom jag har Maya i en av "mina" barngrupper.
Så när jag visste att hon hade fyllt år och fått kortet
så frågade jag henne om hon hade fått något bra på sin födelsedag?
Då tittade hon på mig lite blygt och sa:
Ja, ett fint kort som du hade gjort ♥  
 
Då blir man alltid lite extra glad.
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Ha en fortsatt bra påsk!!
 
 
 

Födelsedag!

2013-03-30 @ 11:25:00
Va är det för dag idag?
Va är det för dag idag?
Jo, det är Onkis födelsedag..
Sjöng min familj för mig idag på morgonen..
Och så fick jag paket,ett presentkort,blommor
och i stället för ett påskägg fick jag denna:
Dricker inte mycket starkt,
men en Baileys är aldrig fel.
 
♥   ♥   ♥    ♥  
♥  ♥   ♥   ♥    ♥   ♥ 
 
Igår hade vi kalas för mig,
och jag vill visa er lite av det jag fick.
Av älsta sonens flickvän fick jag ett så fint hjärta
och vackra ljuslyktor
 
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥

Av snälla Carina kom det ett brev på posten
men fina & bra pysselsaker och ett fint kort 
 
Tack snälla Carina!!
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥ 
 
Sen har min svärgerska gjort ett så fint kort till mig
som min mamma beställt av henne som jag fick tillsammans
men ett presentkort från Ikea och fina blommor.
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Fick också massor med pysselsaker och papper av min
svägerska med familj.
Men eftersom min son lånade med sig kameran till
Elmia mässan i Jönköping så får ni vänta någon dag till på att se vad jag fick.
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Vi åt massor med god mat och fika,
här är tårtan jag beställde av en kompis som gör sååå goda tårtor.
 
 
Här får ni ser vår alldeles egna lilla påskkärringsvovve 
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥  ♥   ♥   ♥    ♥   ♥   


Hoppas att ni alla får en bra & mysig påskhelg!!
 
 

Glad påsk!

2013-03-28 @ 19:06:00
 
 
Det va en kompis till mig som frågade om jag ville göra ett
kort till hennes mamma som skulle fylla 70år.
Och självklart ville jag det.
Hon hade ett fint svart/vitt kort
på sin mamma som hon ville ha med på kortet.
Och så här blev det:
Hon hade sett ett kort på min blogg med den texten,
så den ville hon gärna ha med.
 
Insidan:
 
************
 
Till sist vill jag och Valle önska er en riktigt
GLAD PÅSK!!
 
 
 
 
 

4 sista sidorna till albumet..

2013-03-27 @ 15:42:00
 
  Äntligen..........
Det har varit en ära och jätteroligt att
få göra detta albumet till Idas 20års dag,
men jag måste erkänna att det va ganska
skönt när sista sidan va färdig.
 
*************
 
Sida nr 13
Är ett kort på Idas
storasyster,farmor,mormor
och Ida själv.
 Det vita pappret är till för att Idas mamma
kan skriva några rader om personerna på bilden om hon vill.
 
 
****************
 
Sida nr 14
Är ifrån Idas student.
 
 
*********************
 
 
Sida nr 15
Ett kort på Ida innan hon ska åka på
studentbalen.
 
 
*********************
 
Sida nr 16
 Får tala för sig själv :)
 
 
*******************
 
Nu ligger albumet här
och bara väntar på att beställaren ska få det.
 
 ***************
 
Till sist vill jag passa på att tacka
Lisa-olsi
för att hon hjälpt mig fixa bra bilder på Lo jag gjort.
Tusen tack Lisa!!
 
 
 
 

fler albums sidor!

2013-03-25 @ 19:05:38
  Jag har tillbringat många timmar vid mitt
pysselbord under helgen.
Så några nya sidor till Idas
album har det blivit.
 
************
 
Sida nr 10
Den är på Ida och hennes lillbror William
 
Sida nr 11
Är från när Ida & Elin va i Bulgarien
 
Sidan nr 12
Är ifrån när Ida gick ur 9:an
På balvagnens står det:
Klassen med sting,nu sticker vi.
Det är därför jag satte en geting i hörnet på kortet.
 
***************
 
Hoppas att ni alla har haft en bra dag
och att ni får en toppen bra vecka.
 
 
 
 
 

fler albums sidor!

2013-03-23 @ 21:28:00
 Har suttit vid mitt pysselbord
och gjort några fler sidor
till Idas album.
 
Sida nr 7
Det är en ganska passande sida just nu
eftersom det snart är påsk.
 Lämnade den vita lappen tom
så hennes mamma kan skriva några egna rader där.
 
*********************
 
Sida nr 8
Ida gillade verkligen utflykter och att fiska
när hon va yngre.
 
******************
 
Sida nr 9
Ida & Mathias
träffades när dom båda gick
i högstadiet och är fortfarande tillsammans.
 
Hoppas att ni alla har en trevlig helg!!
 

Album!

2013-03-22 @ 07:33:00
  Nu har jag gjort några nya sidor
till Idas album.
 
**************
 
Sida nr 4
Första bilden är på Ida,hennes pappa & storasyster,
andra kortet är hennes mamma och storasyster.
Har satt lappar under kortet så hennes mamma
kan skriva några rader innan Ida får sitt album.
 
*************
 
Sidan nr 5.
Till den sidan va det 3st kort
som skulle vara med,
och jag insåg snabbt att det skulle bli trångt.
Så då bestämde jag mig för att göra en dubbel LO
 
***************
 
 Tycker att sko chamsen under blommorna är såå söta.
 
 
 
 Sida nr 6.
Då har vi hunnit fram till Lucia
Även på den här LOn
satte jag en lapp så mamman kan skriva några rader
om flickorna på bilden.
Ida är lucian i mitten.
 
*******************
 
Hoppas att ni alla får en toppen bra helg,
min helg ska tillbringas vid pysselbordet hoppas jag.
 
 
 

Album!

2013-03-20 @ 09:25:00
 I mitt förra inlägg så berättade
jag  för er att jag börjat på ett album som en kompis till mig
ska ge till sin dotter när hon fyller 20år i april.
 
***************
 
Här kommer första sidan,
som så klart är från BB tiden
 
Sida nr 2
Bilder på Ida och hennes storasyster Elin.
 
 
Nu ska jag sätta mig och göra nästa sida,
fortsättning följer.
 
Emoji   Emoji   Emoji   Emoji   Emoji
 
 
 

Mars månads Skiss utmaning!!

2013-03-17 @ 09:02:00
 Jag har lovat en kompis till mig att
göra ett album till hennes dotter som fyller
20 år i början på april.
 
Fick ett album och ett kuvert med kort
från det Ida va liten tills nu,
som hon ville ha med i hennes album.
 
Så jag som nästan aldrig gör Los
ska nu göra ett helt album Emoji
 
****************
 
När jag skulle göra sidan med Idas dop
så hittade jag en skiss utmaning inne hos
Scrapgalen
som jag gillade.
 
Och så här blev min LO efter skissen
som jag vände på lite.
På tagsen nere i vänstra hörnet
tänkte jag att hennes mamma ska skriva datum m.m.
innan Ida får albumet.
 
 
***************
 
 
 
 
 

Grattiskort i lila!

2013-03-14 @ 20:26:00
 Fick en beställning på ett kort
av min arbetskamrat.
Hennes svärmor fyller snart år,
och dom ska ge henne ett presentkort.
Så hon ville att det skulle vara en ficka
att lägga presentkortet i.
 
 
 
Insidan:
 
****************
 
 

Dopkort!

2013-03-11 @ 18:03:00
  Har fått beställningar på 2st dopkort.
 
*************
 
Det första skulle vara till en tjej,
ett rosa kort med den lilla söta bebisen på.
 
Sen ett blått till en liten kille.
 
Fick dåligt med plats på framsidan
med datum m.m.
så det fick bli på insidan denna gången
 
 
*****************
 
Titta vilket fint hjärta snälla Lisa-olsi har gjort till mig
 
 
 
Tack Lisa!!

Grattis Sofie!

2013-03-09 @ 08:06:00
  Igår fyllde Robins flickvän Sofie 16år.
Hon önskade sig kläder m.m.
men jag "gamla tanten" vet inte riktigt vad dom gillar
i klädväg nu förtiden,
det varierar från dag till dag tycker jag.
Så det fick bli ett presentkort
på en klädaffär i Karlstad som jag vet att hon gillar.
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
När jag köpte presentkortet
så la dom ner det i en så liten söt ask
 Och då kliar det ju lite i mina fingrar
att börja klippa & klistra lite,
ja ni vet ju hur det är  Ler
 
**************
 
Valde att altra i brunt,
eftersom bandet gick i den färgen.
Sofie har en egen häst,
så det fick det vara med en också.
 
♥   ♥   ♥    ♥   ♥   ♥
 
Hoppas nu att ni alla får en toppen bra helg!!
 
 

Vårkort!

2013-03-06 @ 20:20:00
 Ser i flera av dom olika
bloggarna jag besöker att ni har gjort
så fina vårkort,
så jag blev sugen på att göra ett jag med :)
 
****************
 
Längtar tills det blir varm och man
kan sitta ute och fika
 
 

Vårkort!

2013-03-04 @ 05:34:00
 Fick en beställning på ett
vårkort som skulle gå i grönt.
 
Hittade ett papper i mina gömmor som jag
köpte på mässan i Karlstad förra året
som jag tyckte passade bra.
 
Insidan
Hoppas att mottagaren gillar
fjärilar lika mycket som jag gör.
 
 
 
 
 
 
 
 

Namngivningskort!

2013-03-02 @ 07:46:33
 
 
 
Idag är vi bjudna till hembygdsgården
här i Västra Ämtervik på namngivningsceremoni.
Hittade en bild på nätet
på våran fina hembygdsgård.
 
*****************
 
Vi är några vänner som lagt ihop till en present
till lilla Josefine som ska få sina namn.
Till paketet skulle det vara ett kort som jag fick äran att göra
 
Hoppas att ni alla får en bra
fortsättning på helgen!
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0