Swapp-kort

2014-02-28 @ 10:37:00
 
Då va det dags för februaris swapbrev.
Jag och 7st andra härliga kvinnor
har en swapgrupp tillsammans.
Det innebär att 1 av oss packar 8st påsar/brev med scrapbookingsaker,
det kan vara papper, blommor, dies,
bilder och olika dekorationer.
1 påse tar hon själv, sen skickar hon påsarna till var och en som är med i gruppen.
Och så gör vi varsitt kort av innehållet.
Nästa månad är det någon annans tur att skicka.
 
**************
 
Denna månad va det Mia
som hade hand om packadet av påsarna.
 
*********
 
Det va ett vintertema i påsarna
och tyckte det passade till ett julkort:
 
 
 
Nu hoppas jag att ni alla får en toppen bra helg.
 
 
 
 

Julkortsutmaning!!

2014-02-25 @ 10:51:25
 
 
 
 
Nu har det varit en julkortsutmaning
på 48 timmars sidan på FB igen,
denna gången va temat snögubbe.
 
***********
 
 
Och så här blev mitt kort:
 
************
 
 
  

Grattis Alma!!

2014-02-22 @ 16:45:00

 

Min brorsdotter Alma

fyllde 7år i torsdags, vi skulle ha åkt till Ekshärad

och firat henne idag, men dels är inte vi riktigt friska än

och så har dom åkt på förkylningar också,

så vi fick snällt stanna hemma idag.

 

Men jag har gjort ett kort till Alma som hennes farmor (min mamma)

har gett henne.

 
Alma är mycket intresserad av allt som har med kroppen att göra,
hon vill verkligen veta allt,
så i julklapp fick hon ett skelett i naturlig storlek som ni ser på bilden.
Sen gillar hon rosa och döskallar,
så det fick bli på hennes kort.
 
***********
 
 

 


Tackkort!

2014-02-19 @ 07:59:30
 
Nu har jag suttit vid
mitt pysselbord och
gjort tackkortet som jag skulle göra
förra gången när det blev ett musikkort.
 
 
*************
 
Och så här blev tackkortet:
 
 
*********
 
 
 

Musikkort!

2014-02-16 @ 19:04:00

 

Jag satte mig vid pysselbordet för att

göra ett tackkort som jag har beställning på...

När jag letade i pappershögarna efter ett passade papper till kortet

 så hittade jag ett annat fint papper,

så i stället för ett tackkort blev ett musikkort.

 
Tur att det kommer fler pyssledagar  Emoji
 
************
 
Hoppas att ni alla får en bra kommande vecka.
 
 

 


Krya på dig!

2014-02-15 @ 10:31:00
 
Jaha, nu har vi fått
våran beskärda del av influensa & förkylningar.
Det började med yngsta sonen som blev genomförkyld,
sen några dagar senare så låg vi tre andra helt däckade i 1v.
Men nu är vi på benen igen om än lite möra,
 fast nu tycker jag att vi ska klara oss från sjukdomar resten av året :)
 
***********
 
Så nu  tycker jag att det passar bra att visa er
ett: krya på dig kort:
 
 
***********
 
 
 Och på baksidan har jag satt min fina namnstämpel,
som jag fått av Lisa. 
  
 
 
************
 
 
Hoppas att ni alla är friska
och får en mysig pysselhelg.
 
 
 

Grattis Lisa!!

2014-02-12 @ 07:37:00
 
Idag fyller min blogg & nätvän Lisa-olsi år,
och så klart ville jag skicka upp ett paket och ett kort till henne.
 
*********
 
Dom senaste gångerna jag gjort  ett kort eller liknade till Lisa
har dom varit gröna,
eftersom det är hennes favoritfärg.
Men denna gången va jag lite "vrång"
och gjorde ett i lila.
 
 
***************
 
Stort GRATTIS till dig Lisa!!
 
 
 
 
 

Påskkort!

2014-02-08 @ 19:37:42
 
Nu har det varit en ny utmaning på
48 timmars sidan på FB,
och denna gången va temat: Påsk
Och så här blev mitt kort bidrag till
den utmaningen.
 
 
**********
 
 

Grattis!!

2014-02-07 @ 07:10:00

 

Fick en beställning på ett kort till en

kvinna som fyller 70 år

och gillar att spela kort.

 Det rutiga pappret på kortet,

tänkte jag mig skulle föreställa ett ruterkort ur en kortlek.

 

*************

 

Insidan:

 

*****************

 

Nu hoppas jag att ni alla får en trevlig helg

men mycket pysseltid :)

 

 

Grattiskort!

2014-02-05 @ 08:00:00
 
 
Grattiskort går alltid åt,
och jag gillar dom med rullade kanter,
så det fick det bli när jag satte mig vid pysselbordet.
 
 
*************
 
Jag hoppas att ni alla får vara friska
och har det bra.
 
 
 
 

Grattiskort med bild!

2014-02-03 @ 21:18:35
 
Då va det dags att visa er
ett grattiskort där beställaren
ville ha en bild med på gratulanten.
Denna gången var det beställarens pappa
som skulle vara med på kortet.
Hon ville att det skulle gå i grått,vitt och lite blått,
så gillar han dragspel och fotboll.
 
 **********
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0