Julkort v26

2011-06-30 @ 08:12:35

Alteas Mix
har en julkorts utmaning
där man ska gör ett julkort i veckan.

Känns lite märkligt att sitta och göra
julkort när solen lyser så härligt ute.



Julkortet för v26


Sommar gåva!

2011-06-29 @ 19:53:09

Tänk vilken tur att jag har så goa
nät och blogg vänner.
Idag fick jag ett stort och spännande brev i postlådan,
och jag såg på handstilen vem det va ifrån,
så det va nästan så jag inte hann in innan jag öppnade :)

Titta vad mycket fin jag har fått av min goa vän
Lisa-olsi



Tänk att Lisa-olsi vet vad jag gillar för
scrap dekorationer?!? :)

TUSEN TACK LISA-OLSI

Gå gärna in på hennes blogg
och titta så mycket fint hon gör --> HÄR


Grattis!!

2011-06-28 @ 19:18:00

Vi har en kvinnlig bekant
som fyller 65år i dagarna,
och jag vet att hon gillar scrap cards,
så det ville jag ju göra ett till henne.




Hoppas att ni har det bra i det fina vädret.


Faster..

2011-06-27 @ 07:27:39

I augusti ska jag bli faster,
jag har ju redan den stora äran och få vara faster
till världens goaste Alma som är 4år.

När jag satt och gjorde detta kortet
så funderade jag på om jag får göra ett
rosa eller blått kort när bebisen kommer,ska bli spännande och se.

När jag bestämde mig för att använda denna bilden på ett kort,
tyckte jag att den passade bäst på ett rosa kort.



Ha en bra dag!!


Julkortsutmaning!!

2011-06-26 @ 12:10:34

Altheas Mix
har startat en julkortsutmaning,
där vi ska göra ett julkort i veckan fram till jul.

Och den hakade jag på så det blir några kort gjorda
innan snön viner runt husknuten igen (burr!)

Mitt julkort v25


Va rädda om varandra!!




Glad midsommar!!

2011-06-23 @ 08:10:12






Nu hoppas jag att ni ALLA
kommer och få en riktigt trevlig midsommar helg.
Med mycket god mat och trevligt sällskap,
så kan vi ju alltid hoppas att dom som visar vädret på tven har fel.. :)

KRAM!!



Ett bra att ha kort!

2011-06-22 @ 06:50:21

När jag fick allt det fina av Snojbi
så kliade det i mina fingrar som vill pyssla.

Så det blev ett
 "bra att ha kort".
Har ingen text på det så kan man ha det lite vad man vill.



Dom härliga blommorna jag har på kortet,
fick jag av Snojbi.

Ha en bra dag!!


Dubbel glädje!!

2011-06-20 @ 19:35:18

Idag har jag blivit jätteglad minst 2ggr,
första gången va när jag hämtade posten
och fick se ett kuvert som var från min nät & bloggvän 
Snojbi
Hon hade skicka så många fina blommor och dekorationer
som en sommarhälsning till mig.

Tusen stora TACK Snojbi,
jättegulligt av dig.

Titta här vad jag fick



Den andra gången som jag blev glad var när jag fick
se att jag vunnit Nationaldagstävlingen hos
 ScrappaLoss

Här är kortet jag vann med


Så gissa om jag känner mig glad idag :)



50år!!

2011-06-20 @ 07:20:10

Nu när vi har sommarlov så är det så mycket vi vill göra,
men vädret visar sig tyvärr från sin sämmre sida.

Men då kan man passa på att sitta inne och pyssla :)

Här har jag gjort ett
svart/vitt 50års kort.



Insidan


Hoppas att vädergudarna snart ändrar sig
och ger oss sol i stället för regn  :)
Ha en bra dag!


Vinnaren i våran utmaning är

2011-06-19 @ 13:52:42

 

 

Vinnaren i våran utmaning

 

Är....

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

nyfikna?

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

Först en motivering.

 

Ett alldeles underbart och välarbetat alster .

En blomsterkorg med underbara blommor och insekter.

Inte nog med det, det gömmer även en gåva

till personen den är ämnad för

Titta HÄR får ni se

 

Ett stort GRATTIS till

MezzaNotte

 

 

 

Men så har vi ju ett pris kvar att dela ut

och det är ju det vi lottar ut bland er

som har lämnat in till alla tre utmaningarna

med godkända alster.

 

Denna gången var det Sojbis tur att hålla i lottningen och hon gjorde så

att hon skrev upp alla de godkända namnen på små lappar knölade ihop

och så fick hennes lilla tjej komma och plocka en lapp.

Det namn som stod på lappen var

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

"

Jessica

GRATTIS!! 

Mitt pris ser ut så här


Lisa-olsi och Snojbis
 pris hittar ni i deras bloggar

 

Om ni skickar adresserna till

[email protected]

så kommer priserna så snart vi har postat dem.

 

 

Vill tacka alla som varit med i våra utmaningar det är såååå

skoj när vi får in alla fina bidragen.

 Kram Onkis!!

 


Utmaning!!

2011-06-19 @ 10:08:29

Nu kan ni gå in på
 SNOJBIs
blogg och titta på alla fina bidrag
som kommit in till våran utmaning.

Nu till det svåra,
att utse en vinnare av alla fina bidrag som kommit in.

Titta in här i eftermiddag så får ni se vem som vann.



         
Mina kort från våra påsar


Skolavslutning

2011-06-17 @ 14:02:10

Tänkte jag skulle visa lite bilder från
skolavslutning när våran Viktor slutar 6:an.

Först va vi i Kyrkan och
alla barnen sjöng klassvis,jag tog lite kort,
men kom att tänka på att dom kanske jag inte får lägga ut utan att fråga alla..??

Men ni får se några andra.


Här är ett kort jag bara måste visa,
Varje år är det 3  elever som får diplom för bästa kompisar,
och i år blev det 2 tjejer och så våran Viktor,
gissa om jag blev stolt som en tupp :)

Viktor och tjejerna tar emot ett diplom från skolans rektor.
*
*
*
Här är Viktor och hans lärare Annika
som han har haft i 3år.

Alla lärare fick var sin banan och ros av 6:ans elever,
i fall ni undrar varför Annika har en banan runt halsen :)
*
*
*

Tänk att jag fastnade på ett av korten,
det händer inte ofta :)



Efter examen är det tradition att åka till
barnens farmor & farfar på fika.
Och när Robin och hans hans flickvän Felicia va klara med sin examen
(dom gick ur 8:an)
Så kom dom också dit.

Viktor,Robin & Felicia.

Äntligen sommarlov!!!


GRATTIS!!

2011-06-17 @ 06:54:07

Nu är det dax för kalas igen,
våran minsta son Viktors kompis fyller år.
Och hans största intressen är så klart fotboll.



Han önskade sig pengar,
så det fick bli ett kort med sedelficka.


Idag ska vi till våran fina kyrka och
va med på när Viktor får sommarlov.
Tyvärr blir det ingen tårta i trädgården efteråt,
eftrsom regnet sakta trillar ner från himlen,
men det får gå lika bra inne :)

Ni glömmer väl inte bort våran utmaning som slutar i morgon??
Klicka här så kommer ni dit---> Utmaning.

Ha en bra dag!


Veckans utmaning hos pysselmyran.

2011-06-15 @ 07:17:15

Veckans utmaning v. 24 hos
 PYSSELMYRAN 
är
 Formen cirkel...
 
Man skall göra ett alster och ha en cirkel med.


Och så här blev mitt bidrag denna gången:



Hoppas att ni alla får en härlig sommar dag!!


Sista student kortet.

2011-06-14 @ 17:11:30

Nu tror jag det sista
studentkortet är gjort för i år.




Bild på tagen som man tar ut och skriver på


Må gott alla bloggvänner!!


Studentkort!

2011-06-13 @ 07:38:47

Än är det inte slut på studentkorten,
men dom är roliga att göra.


Detta kort fick min älsta sons bästa kompis som gick ut bygglinjen nu



Detta kortet är ett som är beställt.


Ha en bra dag!!


Utmaning!!

2011-06-11 @ 07:51:56

Cath.s pysselhörna

har en utmaning där man ska skapa något med
temat : vänskap

Och så här blev mitt bidrag.


Kortet ska Viktors fröken få på examnsdagen,
han har ju haft henne i några år och nu ska han ju vidare till en ny skola.
Och hon har verkligen ställt upp på honom/oss när det gäller hans sjukdommar,
kommit hit med läxor,ringt till sjukhuset när han har varit där m.m.
Och sådant ska uppmärksammas tycker jag.

Ha en bra dag!!


50års kort!

2011-06-09 @ 15:46:16

Här regnar det och åskar om vart annat hela dagen,
men ska inte klaga det är ju pysselväder.

Fick en beställning på ett 50års kort
som dom ville att det skulle gå i lila.

Så här blev det:


 TACK till alla er som lämnar så trevliga kommentarer efter er :)


Nationaldags tävling hos Scrappa Loss.

2011-06-08 @ 12:21:04

Scrappa Loss
har en tävling med anknytning till nationaldagen.

Regler:
För att vara med i tävlingen vill vi att Du skapar något "Somrigt"
 det kan vara kort, layout eller alter.
Vinsten kommer att lottas ut och du får en lott om du skapar något somrigt,
 två lotter om du har med en flagga på ditt alster.

Jag tycker ju att studenten hör sommaren till
så det fick bli ett studentkort som bidrag till tävlingen.



Insperationen till detta kort
hämtade jag hos Lena.
Titta in hos henne och se alla hennes fina alster.

Ha en bra dag!


Välkommen till världen!

2011-06-07 @ 06:57:54

Jag tycker det är så roligt
att göra rosa kort,
det kan nog bero på att jag har 2 söner själv :)


Detta kortet är till en nyfödd liten Ellen


insidan


Idag gör jag sista dagen på jobbet,
sen är det SOMMARLOV i 10v!!


Till en tapper kille!!

2011-06-06 @ 07:56:48

Bland våra vänner så har vi en
härlig familj som har 2 fina söner,
där den ena av dom har blivit riktigt dålig och hamnat
på sjukhus.

Har även haft honom/dom i mina barngrupper
så jag vet vilken go kille det är.

Så för att visa familjen att vi tänker på dom
så köpte jag ett par lego askar och
så gjorde jag ett kort,
som hans moster fick ta med sig när dom åkte
ner för att hälsa på honom.



Nu vet jag att han mår bättre, tack och lov,
men det är en lång väg kvar innan han är helt återställd.

Bilden på kortet blev inte bra,men det får ni stå ut med :)

Hoppas att ni alla får en bra nationaldag!!


Golf kort!

2011-06-05 @ 07:33:43

Fick en beställning på ett kort till
en kille som heter Tomas och som spelar golf.

Denna gången fick det bli ett stafflikort:




Hoppas att ni alla får en bra dag!!


Jag vann!! :)

2011-06-04 @ 18:14:54

Rapport från ett skrivbord
 hade ju en utmaning med hemliga priser från
AltheasMix

Det va 3st som fick ett pris och jag va en av dom



Här är kortet jag vann med:


Ha det så bra i kvälls solen.
KRAM!!


Utmaning nr 3

2011-06-04 @ 10:46:10
Hejsan!

 Nu är det dags för den sista utmaningen i denna omgången.
Nu är det Snojbis tur att ha hand om den,
Lisa-olsi & jag har ju redan haft varsin utmaning.
Snojbi har bestämt sig för temat sommar.
Enda som ni måste ha med är minst 1 st insekt ni får gärna ha fler.
Sen är det valfritt om man vill sätta dit en text eller inte.
Det är valfritt att göra kort, LO eller alter.


Regler för alla våra utmaningar finns här.


Maila in ditt bidrag till: [email protected]
senast lördagen den 18/6 kl: 23:59.
Vi meddelar vem vinnaren är i våra tre bloggar
under söndagen den 19 / 6.

Eftersom detta är den tredje och sista delen i denna omgången,
så lottar vi ut ett pris till de som varit med i alla
tre utmaningarna med godkända alster.
Bara fråga om du undrar över något.

Hjärtligt välkommen med ditt bidrag.
Så här ser mina kort från påsarna ut.

#############################

Mitt kort från Snojbis påse



Mitt kort från Lisa-olsis påse




Kortet från min påse


Om ni kilar in till
Lisa-olsi och Snojbi
Så hittar ni deras fina kort från påsarna och deras prispåsar.


Min vinst påse


Kramisar Onkis!


Bröllop

2011-06-03 @ 07:24:02

Mias mix
har denna månad en utmaning
som går ut på följande:

Bröllop!!
Nu är det bröllops-tider!!!

Vi har tänkt oss en kort-utmaning efter mall.
Ni får använda vilka papper ni vill & det ska ingå något vitt!
Ni får vända & vrida på mallen hur ni vill bara
det går att se att det är den som är använd.



Mitt bidrag till utmaningen:


Ha en bra dag!!!

Kort till en man!

2011-06-02 @ 07:30:39

Fick en beställning på ett
kort till en pappa som gillar blommor.

Och det va bråttom,hon skulle ha det dagen efter,
så det blev enkelt men bra ändå.



Gillar dom fina hörnen som jag fått av Lisa-olsi.

Hoppas att ni alla får en bra dag!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0