Grattiskort och tävling!

2014-05-31 @ 08:04:00

 

Hej på er!

Hoppas att ni hinner med både bloggrundor och pyssel

trots det fina vädret som vi har nu.

 

*********

 

Det har varit en utmaning på 48-timmars sidan på FB igen,

denna gången skulle man ha med minst 2st djur och natur inspiration.

Mitt självklara val på djur blev fjärilar,

älskar dom i alla former,

sen fick det bli en hög blommor & blad som fick vara själva naturen.

 
************
 
Hoppas att ni vill vara med på min lilla tävling
lite längre ner i bloggen.
Klicka HÄR
så kommer ni dit.
 
Hoppas att ni får en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 

 

 


En liten tävling!

2014-05-28 @ 16:45:00
 
Tänkte jag skulle piffa till det med en liten tävling
här i min blogg.
 
********
 
Ni som följer mig & min blogg vet ju att
jag har en del kort på utställning just nu.
Så jag tänkte mig att ni ska få gissa på hur många
kort som blir sålda på utställningen.
Jag hade med 19st kort
(några i reserv ifall något kort på tavlan blev sålt)
Hur många tror ni?
 Det är inget "tvång"
men dela gärna denna bilden på eran blogg och länka hit till mig.
 
***********
 
Utställningen slutar den 15/6,
så då slutar även era  chanser att gissa antalet sålda kort.
Sen någon dag efter det så vet jag vem av er som vinner.
 
*********
 
 Fick några frågor av Maria som jag ska försöka svara på :)
Det är en liten utställning i församlingshemmet i Sunne,
om dom vill får dom köpa kortet på plats, jag har reservkort som
dom får sätta upp om något blir sålt.
Hur många som går på utställningen har jag ingen aning om :)
 
*************
 
Och vad vinner man då?
Jo, jag tänkte att någon kanske gillar metall dekorationer
lika mycket som mig,
så detta blir priset till den som gissar rätt:
 Är det 2st eller fler av er som gissar rätt
så drar jag lott.
 
 
 

Morsdag!

2014-05-25 @ 09:14:19
 
Det är väl inte många som missat
att det är morsdag idag Emoji
 
****
 
Gjorde ett kort som jag tycker passar
bra som ett morsdagskort.
 
 
Hoppas att ni alla får en bra dag!
 
 

Grattiskort & utställnings tavla!

2014-05-21 @ 13:19:00
 
Nu är utställningen som jag är med på med mina kort
i full gång.
Jag ska dit på fredag för att se hur det blev Emoji
 
********
 
Jag tog en bild på korten här
hemma innan jag lämnade in dom.
 
 
Här är en bättre bild på ett av grattiskorten
som är med på tavlan:
 Ni kommer få se fler kort av dom som är med
dom kommande dagarna.
 
**********
 
Hoppas att ni har lika fint väder hos er
som vi har här i Värmland.
 
 
 
 

Vänskapskort!

2014-05-18 @ 15:22:10
 
Här kommer ytterligare ett kort som ska få vara
med på utställningen.
Hittade den fina texten och tyckte
den passade bra på ett vänskapskort.
 
 
**********
 
 
 
 *********
 
Här i Värmland lyser solen så härligt,
och det hoppas jag att den kommer fortsätta att göra Emoji
 
 
 

Krya på dig!

2014-05-15 @ 21:34:21
 
 
Jag fortsätter att visa er kort som
jag gjort till den kommande utställningen.
 
*********
 
Vill ju försöka få lite olika teman på korten,
så det inte bara blir massa grattiskort.
Så denna gången bestämde jag mig för att göra ett
krya på dig kort.
Tyckte den söta nallen passade bra
till någon som är lite krasslig. 
 
************
 
 
 

Konfirmations kort!

2014-05-14 @ 07:37:00

 

 

Under helgen var det konfirmation för

ungdomarna i Trollhättan,

har en kompis där vars dotter tog sin konfirmation

och hon ville ha ett kort till henne.

 

*******

 

Har sett så fina "kors-kort" på olika bloggar

och blev sugen på att prova att göra ett själv.

 

Och så här blev det till slut:

 Blänker mycket i silver papperna,
men jag hoppas att ni ser ändå.
 
 
***********
 
 

 

 


Nya dekosar!

2014-05-11 @ 19:57:37
 
Jag följer Pojjos blogg och
tittar på hennes fina kort.
Och nu hon har fått så fina nya dekosar som ser ut som
om dom är gjorda i trä.
Jag va lite fräck och
 frågade henne om hon hade så jag kunde få köpa några,
och det hade hon Emoji 
Tack snälla Pojjo!
Fick dom i min postlåda i fredags,
och blev så sugen på att använda dom direkt.
 
 
**************
 
Hoppas att ni alla har haft en bra helg,
och får en underbar vecka som kommer Emoji
 
 
 
 
 
 

Utställning!

2014-05-09 @ 07:45:00
 
Först vill jag "efterlysa" en person Emoji
Paula skriver så snälla och fina kommentarer här på min blogg,
och nu har jag även fått en fråga av henne.
MEN, jag har ingen bloggadress så jag hittar tillbaka till
dig och kan svara på dina frågor.
Lämna den gärna här i en kommentar så hittar jag till din blogg Emoji
 
 
************
 
Nu är det så att bland personalen på mitt jobb
finns det många begåvade konstnärer.
Och varje år har dom en utställning för allmänheten..
Förra året tackade jag vänligen men bestämt nej till att vara med,
tycker inte att mina kort platsar in bland deras vackra tavlor m.m.
Men i år blev jag i ett svagt ögonblick övertalad,
och sa att jag kommer väl med några kort då...
Så nu sitter jag vid mitt pysselbord så mycket jag kan
för att få ihop några kort till utställningen.
 
Och igår gjorde jag detta kortet:
 
 
***********
 
Nu önskar jag er alla en trevlig helg!
 
 
 
 

Dopkort till en pojke!

2014-05-07 @ 06:43:53
 
Under helgen ringde det en kompis
och ville ha ett dopkort lite snabbt..
Gillar egentligen inte att stressa fram ett kort,
men för vissa kompisar gör jag det Emoji
"kopierade" ett dopkort som jag gjorde för ett tag sen
för att jag skulle slippa sitta och tänka i timmar
innan jag kom igång.
 
Karin som beställde kortet ville ha namn, datum och en hund med på
dopkortet, och så här blev det:
 
 
**********
 
Pojjo firar just nu på sin blogg
att hon gjort 1000st kort..
 Och det tycker jag är bra gjort.
Grattis till dig Pojjo!
 
*********
 
Här i Värmland öser regnet ner,
men det är ganska skönt när man är allergisk Emoji
 
 
 
 

Utmaningar

2014-05-04 @ 16:14:00

 

Nu har det varit tätt mellan utmaningarn på

våran 48-timmars sidan på FB,

och det tycker jag är jättekul.

 

**********

 

Under helgen vad det Lisa-olsi som hade en utmaning för att fira att

vi har blivit 500 medlemmar.

Temat var: rosa

och så här blev mitt kort:

 

***********

 

Sen har det även varit en julkortsutmaning

på samma sida på FB

och då va det en skiss man skulle följa,

och så här blev mitt julkort:

  

**********

 

I morgon är det ny vecka,

men nya möjligheter Emoji

Ha det så bra ni bara kan ha det Emoji

 

 

 

 

 


Swapp-kort

2014-05-02 @ 07:22:41
 
 
 
Då va det dags för april swapbrevet.
Jag och 7st andra härliga kvinnor
har ju en swapgrupp tillsammans.
Det innebär att 1 av oss packar 8st påsar/brev med scrapbookingsaker,
det kan vara papper, blommor, dies,
bilder och olika dekorationer.
1 påse tar hon själv,
sen skickar hon påsarna till var och en som är med i gruppen.
Och så gör vi varsitt kort av innehållet.
Denna månaden  var det min tur att skicka
påsar till dom andra tjejerna,
och detta fick dom fick i sina påsar av mig:
 
 
*********
 
Och så här blev mitt kort:
 
 
***********
 
Idag är vi lediga eftersom det är klämdag,
men det är marknad i Sunne idag så
lite senare ska jag hämta min
svärmor och åka dit och titta lite.
 Bild från Sunne
 
 
**********
 
 
 

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0